Avmantling subkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avmantling subkabel

Heisan!

Har kjøpt meg subkabel av merket Viablue, men jeg lurer på hvor mye skal avmantle før jeg monterer pluggene? Finnes det noe skjema eller?

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Heisan!

Har kjøpt meg subkabel av merket Viablue, men jeg lurer på hvor mye skal avmantle før jeg monterer pluggene? Finnes det noe skjema eller?

Pleier bare ta nok

Ta så kopperet dekker pluggen/pinnen den skal loddes i, eneste fasiten jeg kan gi deg:-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Pleier bare ta nok

Ta så kopperet dekker pluggen/pinnen den skal loddes i, eneste fasiten jeg kan gi deg:-)

takker for innspill! Har aldri gjort dette før, men kan hende dette er ett dumt spørsmål..hehe. Er det bare kjernen i kabelen som skal ha kontakt pluggen? Ikke noe pluss/minus eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en leder for pluss og en for minus og en skjerm. Skjermen kobles
    sammen med minusen i avsender enden. Dette er for å kjøre eventuel støy
    som kommer inn ned til jord i stedet for å få det inn på produktet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Du har en leder for pluss og en for minus og en skjerm. Skjermen kobles
    sammen med minusen i avsender enden. Dette er for å kjøre eventuel støy
    som kommer inn ned til jord i stedet for å få det inn på produktet.
    Er det den ytterste sølvfargete som er minusen? Den innerste kjernen er pluss? Den imellom som er skjermen? Kun i avsenderenenden de skal kobles sammen?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Er det den ytterste sølvfargete som er minusen? Den innerste kjernen er pluss? Den imellom som er skjermen? Kun i avsenderenenden de skal kobles sammen?
    Den innerste er pluss, den flettede i mitten er minus, den ytterste folien er skjermen. Du skriver ikke hvilke plugger du skal bruke. Er det viablue sine XLS-RCA plugger skal bare pluss loddes. Du kan imidlertid også lodde minus, men det krever en god loddebolt, flussmiddel og litt erfaring.

Det enkleste er å bare krympe minus og skjerm til pluggen. I avsender enden krymper du både minus og skjerm til pluggen. I mottaker enden klipper du skjermen helt inntil kappen. Minus krymper du til pluggen.

Start med å avisolere ca 3 cm av den ytterste kappen. Folien er ganske skjør, bruke en skarp kniv. Brett folien tilbake og avisoler til den flettede minus lederen. Tvinn både folie og den flettede sammen i en pølse, disse skal krympes til pluggen. Avisoler så til den innerste kappen, vær nøye, ikke skjær hakk i denne kappen. Avisoler plussen 5mm og kontroller med pluggen at minus og skjerm krympes til kontakten på rett sted. Er plussen for lang kapper du litt til og prøver igjen.

På mottaker siden blir det samme, bare kapp skjermen helt inntil mantelen. Husk å montere hylsen på kabelen før du lodder.

Tips! Øv deg på en liten bit.

Lykke til :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Den innerste er pluss, den flettede i mitten er minus, den ytterste folien er skjermen. Du skriver ikke hvilke plugger du skal bruke. Er det viablue sine XLS-RCA plugger skal bare pluss loddes. Du kan imidlertid også lodde minus, men det krever en god loddebolt, flussmiddel og litt erfaring.

Det enkleste er å bare krympe minus og skjerm til pluggen. I avsender enden krymper du både minus og skjerm til pluggen. I mottaker enden klipper du skjermen helt inntil kappen. Minus krymper du til pluggen.

Start med å avisolere ca 3 cm av den ytterste kappen. Folien er ganske skjør, bruke en skarp kniv. Brett folien tilbake og avisoler til den flettede minus lederen. Tvinn både folie og den flettede sammen i en pølse, disse skal krympes til pluggen. Avisoler så til den innerste kappen, vær nøye, ikke skjær hakk i denne kappen. Avisoler plussen 5mm og kontroller med pluggen at minus og skjerm krympes til kontakten på rett sted. Er plussen for lang kapper du litt til og prøver igjen.

På mottaker siden blir det samme, bare kapp skjermen helt inntil mantelen. Husk å montere hylsen på kabelen før du lodder.

Tips! Øv deg på en liten bit.

Lykke til :-D
    Takker for utfyllende svar! Det er de pluggene du nevnte ja. Får prøve meg å se hva jeg får til

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen er NF-B subwooferkabel