Sølv vs. kobber - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Yup!

Sitat Opprinnelig postet av Viking
    hvorfor Snickers og AK må vi alltid komme slepende med doktotgradsavhandlinger da det er nok stoff om dette på nettet til å fylle fritiden deres i månedef fremover.
    Det er fordi jeg (vi) er her på forumet for å lære mer og for å finne ut hvordan ting fungerer rent teknisk. Har noen av dere funnet noe stoff om hvordan sølv oppfører seg i forhold til kobber?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la oss ikke fylle den tråden med tull. Er det noe som burde fjernes gjør administratorene det

Hvis jeg ikke husker helt feil, har ledevnen til et metall noe å gjøre med hvor lett de frie elektronene kan vandre..? så vidt jeg vet har både sølv og kobber et ledig elektron i ytterste skall, noe som gjør dem begge til gode ledere, hva annet som spiller inn er jeg ikke helt sikker på siden min kunnskap på dette området er veldig begrenset, men det er fortsatt spennende. Jeg har tro på at dine negative erfaringer kan ha noe med en missmatch som Robert nevner. For å nevne en annen ting, hva er viktigst? at det høres godt ut, eller at det høres virkelig ut

Edit:
    vil også nevne at sølv har en bedre ledeevne, men igjen så er visstnok ikke ledeevnen til metallet så relevant:
    [ 17:52:49 ] *[ Romling ] Det har ingenting med ledningsevnen å gjøre...
    [ 17:53:06 ] *[ Romling ] Hadde det kun vært det, kunne man økt diametern på kopper med 5% og man hadde det samme..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thror, du må sløyfe de høyttalerkablene dine!
    hadde flatline gold mk2 selv før, det er de desidert værste kablene jeg har hatt!
    de velkjente biltema solid core kablene bruker jeg nå og de spiller FLETTA av de nordost. til nesten bare 10% av kostnaden...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de skal nok bort, skal erstatte de med diy ekkj kabler 4*2.5m^2 sc