Se TV gjennom prosjektor - koblinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Se TV gjennom prosjektor - koblinger?

Hei!

Jeg er helt fersk når det gjelder AV-ting, men har fryktelig lyst å se et tv-program som går om kort tid i stort format på veggen hjemme. I den forbindelse tenkte jeg å låne en prosjektor (enten InFocus LP335 eller Epson EMP-710) og koble til slik at tv-bildet vises på veggen.

Hvordan gjøres denne koblingen best? Bør jeg koble prosjektoren fra tv-apparatet eller fra videospilleren der antennen fra veggen først går inn? TV-apparatet har veldig få innganger som jeg kan se (en SCART på baksiden), men videospilleren har både SCART, og gule, røde og hvite innganger.

Beklager om dette er et amatørspørsmål, men jeg blir VELDIG VELDIG takknemlig om noen kan gi en liten innføring eller tipse om butikker (i Oslo-området) som vet litt om prosjektorer, tilkoblinger, kabler og slikt! Send gjerne svar her, eller epost/PM!

På forhånd tusen takk!!
    -Bjørn

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan koble fra Scart fra tv til Scart til projektoren.(om den har scart ingang da) Du kan også sette på en Scart til Compositt og/eller S-video overgang og ta signalet til projektoren med enten Composit eller S-video. S-video er klart å foretrekke, men min erfaring er at jeg bare fikk sort/hvitt over S-video da signalene fra TVn nok ikke var av rett type.
    Men med den løsningen er du avhenging av å ha TVn slått på for at det skal fungere, så er mye bedre at du bruker videoen til det.

Så om du har mulighet å ha videoen så nærme projektoren at du kan bruke Scart kabel ville jeg forsøkt med det først. Om ikke så er det jo lettest å koble på en Compositt (1 kabel med gule kontakter) kabel mellom videoen og Projektoren.
    Eventuellt prøve med en overgang fra Scart til S-video og se om du får farger da, isåfall er det en bedre løsning en Compositt da det gir bedre bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •