Kabelkluss ved innkjøp/hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Kabelkluss ved innkjøp/hjelp!

Hei folks,bestillte kabel av en levrandør jeg har handla annet av.Bestemte meg for Nordost flatline MK 2 og fikk en god pris,ved avhenting av andre varer,skulle jeg få denne kablen til en fordelaktig pris..Ved avhenting av de andre varene,oppdaget levrandøren at det var tomt på lager for denne kabel,tilbød da kabler til 4tusen veil.jeg kunne få for 2500,ettersom jeg da la igjen ti tusen for andre varer,hadde mitt økonomiske busjett sprengt ved valg av dyrere kabel..Valgte å vente på ny forsendelse Varene dukket opp idag,men ingen kabler av de jeg skulle ha,desverre,)selger legger seg flat,og tilbyr dyrere Norost kabler,til samme pris,problemet er at kablen er en meter lengre enn den jeg har "plass" til,vil ikke ha kablene liggende utover gulvet,så nå må jeg ev finne noe annet..Det som er synd,er at "Pakkeprisen" forsvinner her,om jeg ikke da velger en hinsides ventetid til neste forsendelse da..

vurderer nå Eicmann kabel fra Audiofoni,er det neon som kan si hvordan denne er i forhold til feks Solar wind fra Nordost,snakker da om kabelen til 1500 kr,problemet er at denne er også en halv meter lengre enn jeg har "plass" til....

Ønsker meg kort og og godt 2x2 meter biwirekabel,til under 2000,-det kan jeg få i pakketilbudet fra levrandørenmen med feil lengde da på 3 meters lengde,som skal sies å ha vært imøtekommen ,og grei,men hva om jeg ikke vil ha så lange??

Om jeg velger å avstå fra kjøp hos denne forhandler,får jeg ikke gulroten om redusert pakkepris som jeg ble lovet...Forhandleren har jo tilbudt meg en bra kabel,til en fin pris,men ønsker ikke den lengden han da kan tilby/har på lager(ulik lengde fra opprinnelig tilbud ) lengde ...Ønsker heller ikke å gå opp i pris...

Noen som har noen varme/kalde ord om overnevnte Eicmann kabel å tilføye?Den til 1500/blå isolering...

Det skal sies at kablen jeg har plukket ut kan kjøpes i annen konkurrerende hifi butikk,men til full pris,,,,Da forsvinner pakketilbudet mitt.( varene er allerede avhentet,og kabel ble restet(ikke betalt)

Og at det skal falle butikken i favør syntes jeg blir feil...Hva syntes dere???

Jeg legger til at jeg har en MEGET god dialog med forretning og selger,men har ikke satt hardt mot hardt enda i allefall...:twisted: :-D

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrerer at hificenterkjeden fortsetter med sin pushing av usympatisk dyre nordost kabler til folk i startfasen av sitt hifi/hjemmekinoeventyr.
    Dette er for meg totalt uforståelig og ikke så rent lite smakløst.
    Det er STORE uenigheter om betydningen av kablene, hificensterkjeden burde la tvilen komme kundene tilgode og anbefale moderat prisede kabler, det går jo alltids ann å oppgradere senere, hvis interessen er stigende.
    QED, supra og Kimber er blandt noen av levrandørene som har relativt sympatisk prisede kabler.
    Mitt råd er at du setter opp anlegget ditt med lissene som følger med og heller deponerer på forskjellige kabler til du finner noe som passer ditt budsjett og stil.
    Personlig så ser jeg på kabler som "bling-bling" eller konfekt om du vil, og er veeldig skeptisk til dyrt kobber.
    Nordost er vel en av merkene som utmerker seg ved serdeles meget priser og mye vitenskapelig viss-vass for å forsvare prisen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt er du ikke fornøyd med dette? 1 m xtra hva gjør vel det, kveil den sammen under høytt.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eichmann har jeg selv bare gode ord for, testet den selv i helgen som var. Flott kabel, BGuarden har de så kanskje han kan kontaktes for ytterligere informasjon.

Ellers er det vel ingen problem og få solgt Nordost kabler om du tar den

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt,går det ann å ha lyst på kabler som passer der de skal brukes,uten å kjøpe for lange bare fordi en som lovet noe ikke greier å holde det,og ikke sjekket hva han hadde før han lovet!!

Så er det greit nok at du kveiler opp i både hue og ræva for min del om du vil det,men JEG ønsker ikke kabler liggende utover...og det er vel den som betaler som bestemmer hva en skal ha er det ikke

Så til poenget...JEG vil ikke ha 3 meterskabel...men er derimot åpen for en noe kortere.:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info er det ikke hific kjeden vi snakker om,men hvem har ingen betydning her,og jeg har en god dialog med selger så vi finner noen korte etterhvert..

Poenget er jo å få gulroten som ligger i avslaget ..

Jeg kan godt kjøpe de til fullpris 2 km unna om det er det å gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroht:hvordan er klangen i kabelen,kan du fortelle litt om din opplevelse

Er det sånn noen hevder at lydbildet blir mer åpent med flate kabler??

Er visst ikke alle som liker disse flatkablene har jeg hørt her inne,..må vel prøves for å se..Bruker metervare med blank isolasjon/kobberleder uterminert pr i dag,det låter litt spisst på kvinnlig vokal syntes nå jeg da.

Supert forum dette her må jeg si..takkker for alle svar Mvh Espen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis flatkabler skal kveiles opp,som sagt over her,går det an å kveile de i en rull,å legge de bak høyttalere rullet sammen,eller vil dette påvirke lyden(lag på lag med kabel) Noen som har peiling på dette?:-D

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, beklager sent svar. Jeg har ingen gode erfaringer med Nordost sine kabler, "yet to be suprised" synes det kan ha en litt steril mellomtone og litt lite fundament i de dypeste frekvensene, men hva slags høytalere er det snakk om og bruke de på? Det og kveile kabelen sammen vil nok ikke gi den store negative kvaliteten men for det trente/evt. blotte øre kan det helt klart ha negative lydmessige egenskaper.

Men som sagt, elektronikk og høyttalere avhenger veldig mye av hva Nordost passer sammen med. Helt sikker 100vis som er totalt uenige med meg i dette så du får velge å ta det med en klype salt

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kapp den 3 m kabelen, få på ny terminering på begge dele. Og vipds så har du en fet kabel til sentern din også !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablen skal brukes Klipsch rf 82 sammen med Harmann integrert forsterker hk 970...pr.i dagh som tidligere nevnt,låter det en tanke spisst i de høyeste tonene,diskant...men kommer veldig an på musikkvalget også..Kvinnestemmer er nok værst og kan virke skjærende.

Vurderernå å hente kabelen,men det var det med denne lengden da,enkelte ville kanskje oversett det,men jeg kjenner meg selv såpass godt at det kan bli et irritasjonsmoment.

håper da på svar ang.match med klipsch/hk----norost,

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt både Nordost, Klipsch og HK, men ikke i sammen. Men tenker nokk at det kan bli litt i lyseste laget ja. Skal du ha en rolig kabel i toppen, er nokk ikke Nordost veien å gå. Gå for noe med kobber, gjerne massiv eller grove kordeler.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Leikis på dette ja....En tanke går med en gang til Cardas eller MIT.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eichman er veldig fornftig priset her til lands..
    Har kun brukt express4 og mine erfaringer er positive.
    Til den prisen så er de meget gode. En anelse mere tilbakelent enn Kimber. Mørkere klang. Fin holografi..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med Norost blue heaven 2.0 meter i går,syntes disse spiller oppløst å fint,men litt spisst i toppen er det..

Skal bruke de en stund,så kommer jeg til å kjøpe/prøve Eicmann oppimot,å ev skifte hvis det låter bedre..Nå har jeg iallefall en ok kabel...så får tiden vise hva jeg ender opp med..

Nordost blue heaven skulle vel være salgsvare pent prøvd til ca halv pris kanskje??Mvh Espen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen i Oslo området som sitter på et sett Eicmann E 4 eller kimber kabel vel? Kanskje det hadde gått an å ev.byttelånt-prøvd for bare en kveld??:-D

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg registrerer at hificenterkjeden fortsetter med sin pushing av usympatisk dyre nordost kabler til folk i startfasen av sitt hifi/hjemmekinoeventyr.
    Akkurat det skjedde med oss! Da vi skulle kjøpe surround anlegg gikk vi til Hi-Fi center kjeden. Hvorfor? - Jo, "Man får ikke god lyd der man kjøper vaskemaskiner". Etter mye om og men fant vi et anlegg som var dyrere enn det vi hadde tenkt, men selgeren var sikker i sin sak, "noe annet vil være bortkastet". (Vi hadde ikke trengt mer enn et Eltax-anlegg for å få den lyden vi var på jakt etter).

Da vi skulle betale viftet han med en Nordost Optix Digital kabel. "Er det ikke noe dere har glemt?" Dermed ble anlegget enda en lapp dyrere. Sånn i etterkant var det kanskje like greit, men det ble en dyrere "inngangsbilett" enn det vi ønsket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •