HDMI vs Signal kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile HDMI vs Signal kabler

Noen som har noen formening hva som gir best digital LYD av HDMI kabel og vanlige signal kabler på kino lyd. Er det noen forskjell?? Skal ha en teste runde i kveld men artig å høre om noen andre har prøvd eller om noen har faktaopplysninger eller data som sier noe om hva som er best. Har søkt på forumet men ikke funnet noe godt svar. Har tenkt å bruke sunn fornuft og øra.
    Både HDMI og signal kablene mine er av helt grei kvalitet så det skal ikke være noen særlig forskjell her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke tenke meg at det blir noe forskjell. Pass deg for placebo , ta en blindtest eller 10. Sikkert noen som mener digitalpulsene blir magiske ved en HDMI, men det tviler jeg på. Blir noe annet når det er snakk om analog overføring, da signalkablene kan farge lydn noe.

HDMI kan derimot overføre mer informasjon om gangen, så når den store HD lyden kommer for fullt, da blir det nok forskjell.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine "gamle"dager med hjemmekino opplevde jeg at signalkablene ga bedre lyd faktisk. Da var HDMI'en av typen Nordost og signalkablene av typen TaraLabs Air3. Spennende viss du legger ut her hva du hørte og hvordan du opplevde forskjellene viss det var noen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •