Nye høytalerkabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høytalerkabler

jeg er i disse dager på utkikk etter nye høytaler kabler, blei anbefalt disse som god match til NAD,Cv komboen

DALI Silver Wave 2 Kabel

er det noen som har noen alternativer f.eks eller er disse en bra match?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får flotte kabler for en billig penge på Biltema.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde nok finne noen med større og grovere tverrsnitt til CV/NAD komboen, som cybervision sier så funker biltema med bra tverrsnitt like bra på dette annlegget. Viss ikke må du nok desverre høyt opp i prisklasse ang. skjerming osv. Men en annen GOD kabel jeg ville annbefalt deg er kanskje Kimber 8TC, den har en sans for detaljer som for eksempel CV trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra ply er jo bra=)

selges hos eltek

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kimber Kwik 12 er også en veldig go kabel til en billig penge !!
    Eltek har denne.

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar skal kikke på de som er nevnt

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at sølv vil fremheve diskanten og stramme opp bassen. Om det blir bra kommer an på i hvilken retning resten av lyden heller (kilde, forsterker og høyttalere sammenlagt).

Det beste er egentlig å forsøke noen forskjellige typer kabler.

Husk også kablene mellom kilde og forsterker har en god del å si (ihvertfall hvis du bruker analoge RCA kabler) - testet nylig noen bedre oksygenfri kobber kontra sølvbelagt kobber og er vel kommet til at kobber funket best. Ikke fullt så stram i bassen som med sølv men litt mer "trøkk" og behageligere oppover.

Og for all del - smak og behag. Noen liker å høre alle detaljer i toppen selv om det går ørlite på bekostning av bassen...

Har vel egentlig blitt mer og mer ops på hvordan kabler kan "trimme" lyden, spesielt etter A - B testing av kobber kontra sølvkabel. Har også faktisk hørt forskjell når jeg koblet kablene feil vei (vel og merke med retningsbestemte kabler med pil på kabelen). Det blir litt som å klappe en langhåret katt mothårs - ikke så veldig stor forskjell, men lyden ble mer "smooth" når jeg koblet kabelen riktig (etter først å ha lurt en stund på hvorfor de ikke låt så bra som forventet... oppdaget jeg at jeg hadde koblet de feil vei...)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste liker kobberkabler siden de ofte tilfører litt mere fylde i klangen..
    Men, merke det selv som du sier NF at de (sølv) smeller så utrolig mye mere i bassen og bedre utklingning på feks perkusjon:-)

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Min erfaring er at sølv vil fremheve diskanten og stramme opp bassen. Om det blir bra kommer an på i hvilken retning resten av lyden heller (kilde, forsterker og høyttalere sammenlagt).

Det beste er egentlig å forsøke noen forskjellige typer kabler.

Husk også kablene mellom kilde og forsterker har en god del å si (ihvertfall hvis du bruker analoge RCA kabler) - testet nylig noen bedre oksygenfri kobber kontra sølvbelagt kobber og er vel kommet til at kobber funket best. Ikke fullt så stram i bassen som med sølv men litt mer "trøkk" og behageligere oppover.

Og for all del - smak og behag. Noen liker å høre alle detaljer i toppen selv om det går ørlite på bekostning av bassen...

Har vel egentlig blitt mer og mer ops på hvordan kabler kan "trimme" lyden, spesielt etter A - B testing av kobber kontra sølvkabel. Har også faktisk hørt forskjell når jeg koblet kablene feil vei (vel og merke med retningsbestemte kabler med pil på kabelen). Det blir litt som å klappe en langhåret katt mothårs - ikke så veldig stor forskjell, men lyden ble mer "smooth" når jeg koblet kabelen riktig (etter først å ha lurt en stund på hvorfor de ikke låt så bra som forventet... oppdaget jeg at jeg hadde koblet de feil vei...)
    Interessant lesning

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer en av disse kablene, men litt usikker på hvem av de jeg burde velge
    vet ikke helt om det er noe mer og hente ved og gå opp til DALI kablene med tanke på pris jeg?:???:

Alternativene:

KIMBER KWIK-12
    DALI Silver Wave 2
    Supra Ply 3.4

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hadde du før? For Dali kablene er som sagt lekre men litt lite tverrsnitt til CV. TaraLabs har jo mange flotte TYKKE kabler som passer som hånd i hanske med CV, Hva med Omni ferdigterminert? Supra er jo kjempe kabel, og les mitt tidligere innlegg om Kimber. Er litt redd Dali kan gi deg en litt slank opplevelse på CV

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Hva hadde du før? For Dali kablene er som sagt lekre men litt lite tverrsnitt til CV. TaraLabs har jo mange flotte TYKKE kabler som passer som hånd i hanske med CV, Hva med Omni ferdigterminert? Supra er jo kjempe kabel, og les mitt tidligere innlegg om Kimber. Er litt redd Dali kan gi deg en litt slank opplevelse på CV
    det er jeg litt usikker på, byttet kabler med Robban her på forumet for noen år
    siden, men trur det er Monster kabler, men trur jeg kommer til og velge tara labs omni som du nevnte, kimber 8tc kablene blir litt i det dyreste laget igjen da ikke lommeboka er på det saftigste om dagen, men takk for hjelpen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chal
    det er jeg litt usikker på, byttet kabler med Robban her på forumet for noen år
    siden, men trur det er Monster kabler, men trur jeg kommer til og velge tara labs omni som du nevnte, kimber 8tc kablene blir litt i det dyreste laget igjen da ikke lommeboka er på det saftigste om dagen, men takk for hjelpen.

Flott, håper du blir fornøyd:-D

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører taralabs Phase kabel. Fungerer Kjempegodt det asså!
    Er som skapt til Cerwin Vega =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •