Dårlig bilde med komposittkabel(gul)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig bilde med komposittkabel(gul)

Hei!
    I skrivende stund, bruker jeg en hjemmelaget komposittkabel (gul) fra receiver til PJ. Denne bruker jeg når jeg skal spille konsollspill, og få fram menyen fra receiver på skjerm.
    Fra receiver til PJ er det omtrent 8-9m.

Men, det er veeeldig laber kvalitet på bildet, og farger og oppløsning er helt.. Stygt..

For at dette skal bli bra må jeg vel kjøpe en skikkelig kabel til en uhyggelig pris, eller hva?

Så tenkte jeg.. Hvis jeg lager to slike kabler til, og bruker alle 3 til komponent, vil dette fungere? Vil det bli bedre bilde enn jeg har nå? Vil det i det heletatt gå og sende de videosignalene fra konsollen ut på komponent?

Konsollen jeg bruker nå er en gamecube, og den går med kompositt inn i forsterkeren (Yamaha RX-V659)

Kabelen jeg har laget, er laget av en tykk signalkabel, som har en leder i midten, og en i det ytre laget. Pluggene jeg har brukt, er fra noen gamle kabler, og er ikke av høyeste kvalitet akkurat..

Hadde satt veldig stor pris på svar, da jeg irriterer meg veldig over det dårlige bildet jeg har når jeg spiller konsollspill..

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koposittkabel er lavest på rangstigen over forskjellige billedkilder så dette er ikke så rart... Selv om du lager 3 kabler og bruker dem som komponent vil eneste forskjellen være at du får delt ett dårlig signal over tre dårlige ledninger, dette vil med andre ord ikke gi noe løft i kvaliteten...

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å koble Gamecube rett i projektoren? Evt hvordan er bildet da?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Har faktisk ikke prøvd Gamecuben rett i projektoren.. Skal teste det ut! Men da trenger jeg en lang lydkabel, som må gå til forsterker igjen..
    Jeg skal teste om det blir bedre!

Hvordan kan jeg isåfall få et bra signal ut i fra gamecuben da? Kjøpe noen digitale adaptere som passer?

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo evt prøve å skaffe en annen kabel til Gamecuben. Jeg hadde hell med å skifte til Scart/RGB varianten.
    Så vidt jeg vet så har vel ikke du Scart inngang. Det finnes visst component versjon også. Bare søk feks gamecube+component i google. Tror du må kjøpe brukt.

Er du over middels interessert i spill bør du jo prøve noen av de nye konsollene da. Jeg har selv 360 nå som er nydelig i HD og Wii som er veldig morsom. Wii'en ser ok ut med komponentkabel som jeg da måtte kjøpe utenom. Jeg kastet meg over 360en ved release da jeg så hvor dårlig bilde gamecube ga på stort lerret og har ikke angret.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idiotisk nok går det ikke an å få tak i komponentkabel til GameCube, har lett selv. Kan jo gå for nest beste, en S-videokabel.

Wii er forsåvidt også bakoverkompatibel, kan spille GameCube-spill på den, og den har iallefall komponent. Sånn i tilfelle du føler for å investere i en ny spillmaskin.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Er S-video veldig bra altså? Har liksom ikke følelsen av at den virker så bra men.. Går det an å bare bruke en S-videokabel? Har en adapter som gjør om scart til VGA og S-video, og det kommer ikke bilde når jeg bruker S-video. Kanskje jeg bare gjør noe galt..

Er S-video billig?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Idiotisk nok går det ikke an å få tak i komponentkabel til GameCube, har lett selv.
    Ikke nå lenger kanskje, men det var mulig tidligere (kjøpte min originale Nintendo komponentkabel til GC fra Lik-sang.com).

Når det gjelder trådstarters spørsmål så ville det hjulpet å lage to kabler til og så brukt komponentoverføring, men kun hvis kilden leverte komponentsignaler. Shit in = shit out S-Video er bedre enn kompositt og du får S-Videokabler for en slikk og ingenting hos CO eller Biltema, men komponentkvalitet blir det ikke.

Scart til VGA høres veldig rart ut, hva slags adapter er dette? Husk at hvis du skal få ut S-Video-signaler fra en slik adapter forutsetter det at kildeboksen faktisk leverer S-Video på den aktuelle scart-kontakta (det er det ikke alle som gjør).

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en adapter som fulgte med min projektor.. (Optoma HD70)
    Uff dette kabelgreiene...! :P

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, det betyr at projektoren din kan ta imot RGBs fra en kilde som kan levere dette på SCART utgangen. RGBs fra SCART kan ikke overføre HD-oppløsninger eller progressive bilder, men det gir bedre bildekvalitet enn kompositt og s-video.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •