Nordost Optix

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Nordost Optix

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nordost Optix

Hei,

Ser det er noen som har denne kabelen. Jeg får ny DAC til systemet - ligger og venter på postens omlastingsterminal - så denne burde være i hus imorgen.

DAC'en (Benchmark DAC1) hadde jeg tenkt å bruke sammen med min squeezebox og jeg trenger derfor en kabel for å forbinde disse sammen.

Var nede på den lokale hifi butikken (Hi-fi Center Kjeden) og forhørte meg om hva de hadde av digitalkabler.

I prisklassen der du ikke må selge huset var ikke valgene så mange, men jeg fikk presentert en eagle kable til ca 700, så sa selger at de hadde noen bedre og de startet på 1000,-

Over til denne til en lapp, så var dette Nordost Optix - den hadde egentlig listepris på 1350,- men siden han hadde sagt 1000 så skulle jeg få den for det.

Så, jeg ser det er noen som bruker denne i sitt system - er det noen som er misfornøyd med denne - til audio bruk?

Så kommer dette mystiske hifi spøkelset inn: er coax A bedre enn coax B? Har noen sammenlignet denne med annen coax kabel og fått annen lyd?

Jeg har på mange måter mye større tro på å legge mere penger i en "analog" kabel til HD650 (cardas eller Zu Mobius)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt denne kabelen i noen år, hovedsakling mellom DVD/CD og reciever, og såvidt jeg har kunnet teste meg fram til er den dønn nøytral, og ferdig med det. Musikken slipper ganske enkelt gjennom.

Intet å bruke om vil endre noe i lydbildet med kabling, men er komponentene i orden og kompiser med hverandre er den helt toppers til prisen.
    Og særlig mellom drivverk og DAC kan jeg vanskelig se for meg noe veldig mye bedre uten at prisen blir helt tullete. Klart, MoonGlo er sikkert hakket bedre, men om det er verdt prispåslaget tør jeg ikke si.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn,

DAC i hus, nordost optix i hus.

Nå skal det bare få stå å "varme" seg litt - så får vi se hvordan dette låter - det er i det minste lyd i systemet - så det lover bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •