Videokabler til Infocus X1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videokabler til Infocus X1

HTPCen er klar og det samme er Infocus X1, forlengst! :-) Problemet nå er videokabler.

Kildene som skal tilkobles er som følger:
    HTPC, PS2, Xbox (satelitt-tuner).

Det er fristende å koble spillemaskinene og slikt til pcen, men med ATI Radeon 9600 Pro AIW er det kun en s-videoinngang, og en kompositt. Dessuten har jeg lagt merke til at resultatet (med compositt) er elendig som ventet.

HTPC til X1: VGA til VGA/Component? Kabelstrekket blir på ca. 15 meter. Har nå en skjermet kabel fra Komplett Data på 25m. (500,-) som fungerer greit, men kanskje endel potensiale igjen? Ved compositt trenger jeg overgang fra InFocus.

Alt annet kan kobles til en receiver (H/K 5550/7500) og kan kjøres videre derifra. Da må det blir s-video siden det kun er en VGA-/composittinngang. Hvilken kabel? Fortsatt 15m. strekk... Monster SV-500?

Har laget en egen post i prisjakt kategorien: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6730852#6730852

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt på Monster på forumet. Da går det ikke lenge før du har avskrevet det.

Hva med Supra? De er seriøse og "ryddig" priset. De har både DIY og ferdigkabel.

Selges hos ELTEK (www.dynabel.no)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett meg litt rundt i den webshoppen, men synes det er noe vanskelig å finne interessante kabler. Men skal jeg gå for VGA>VGA eller VGA>Compositt? Leter jeg etter VGA > 3/4/5/6 BNC/RCA??? ops:
    Tenker da på forskjell i pris og kvalitet.

Skal søke litt på monster nå...

Edit:

Funnet ut litt nå, men blir virkelig ikke klok.. Noe av poenget her er vel at jeg ikke kan koble til compositt og vga samtidig? Må koble til både htpc og videosignal fra receiver (ps2, xbox). Folk fra om hi-def, men jeg har jo bare X1 og ikke crt. Hjelper det da noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert å kjøpe x1 og kople til xbox og tuner og i fremtiden en htpc. Det best jeg har funnet ut ved å søke rundt er at du må bruke en high-def pack til xbox og kjøpe f.eks Supra 3RCA->VGA kabel. Tuner bruker scart->s-video og siden du har HTPC må du svitsje mellom VGA fra xbox og PC.... Stress, men det gir best resultat mtp xbox.

Rocky

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rocky
    Har vurdert å kjøpe x1 og kople til xbox og tuner og i fremtiden en htpc. Det best jeg har funnet ut ved å søke rundt er at du må bruke en high-def pack til xbox og kjøpe f.eks Supra 3RCA->VGA kabel. Tuner bruker scart->s-video og siden du har HTPC må du svitsje mellom VGA fra xbox og PC.... Stress, men det gir best resultat mtp xbox.

Rocky
    ...men da ender du opp med 2x VGA mens X1 bare har en inngang?! :cry:

Uansett, trenger visst moddet Xbox, og gjør jeg dette vil ikke Xbox Live fungere med mindre jeg har en bryter på siden som gjør at jeg kan skifte mellom chippene (orginal/mod).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det... Derfor skrev jeg svitsjing av vga kablene. Kan sikkert finne noen overganger, men har hørt det funker dårlig. Modda xbox er en stor fordel. Uten den funker progressiv scanning dårlig. Kjøp xecuter II chipen isåfall....

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at dette er beste løsning, men hvor mye dårligere vil s-video bli? Som sagt så skal alle komponentene innom receiveren først, men denne har jo også component inn/ut. Da må jeg imidlertid ha component fra ps2 og evt. sat. tuner også og det hele begynner å blir vanskelig :-(

12-15 meter S-video Monster/Supra?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har flere synspunkter om mitt overstående innlegg?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Uansett, trenger visst moddet Xbox, og gjør jeg dette vil ikke Xbox Live fungere med mindre jeg har en bryter på siden som gjør at jeg kan skifte mellom chippene (orginal/mod).
    Fullstendig off-topic dette, men det finnes chipper (tror faktisk de aller fleste nye er slik) som lar deg slå av og på modden avhengig av hvor lenge du holder inne power-knappen når du starter x-boxen. Kjekt å vite, hvis du ikke har moddet enda.

Bare vær sikker på at du faktisk har slått den av når du logger deg på, så du slipper å bli utestengt.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Helt off topic !

Helt riktig.
    Slik er min Xbox.
    Hold inne i 2 sec = starter opp i modda modus.
    Et kjapt trykk = original Xbox.

Så kjører jeg statisk ip på xbox. Én ip for modda oppstart og én ip for original xbox.
    Så juster man ruteren til ikke å sleppe modda Xbox-ip på nett.
    Dermed er man safe.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker smart! ;-)

Uansett, det løser ikke problemet mitt. Både Xbox og PS2 skal tilkobles og jeg skal helst ha mulighet til fremtide s-videotilkoblinger.

Komponent på Xbox som jeg til stadighet må bytte om fra VGA til HTPC virker ikke som den mest praktiske løsningen selv om den kanskje gir best bilde :-(

Jeg vil da uansett ende opp med s-video fra PS2, enten direkte eller gjennom receiveren (denne maskinen brukes sjeldent, men..) og dermed enda et sett kostbare kabler siden vi snakker om lange strekk :-(

Spørsmålet her er om jeg vil merke stor forskjell på moddet Xbox med komponent og vanlig med s-video på min X1.. Gjerne også hvilke forskjeller det er snakk om spesielt. Tross alt ikke CRT...

Edit: Hvor kan jeg evt. få fikset denne modden, og hva koster det? Hvilken modchip osv..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    htpc til x1 med vga. alle andre inn i receiver med s-video. s-video fra receiver til x1. både til ps2 og til x-box får du kjøpt kabler med s-video.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    htpc til x1 med vga. alle andre inn i receiver med s-video. s-video fra receiver til x1. både til ps2 og til x-box får du kjøpt kabler med s-video.
    Definitivt den beste løsningen dersom HTPC er med i bildet, ja.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Virker smart! ;-)
    Spørsmålet her er om jeg vil merke stor forskjell på moddet Xbox med komponent og vanlig med s-video på min X1.. Gjerne også hvilke forskjeller det er snakk om spesielt. Tross alt ikke CRT...

Edit: Hvor kan jeg evt. få fikset denne modden, og hva koster det? Hvilken modchip osv..
    Jeg er godt fornøyd med bildet jeg får fra min Xbox og ut av X1 via en s-videokabel på 5 meter til 149,- fra Clas Ohlson. (CinemaLine)

Modchipen fikk jeg montert hos
    www.multimediamontering.no
    (Anbefaler 160Gb hd også. Da snakker vi multimedia-Xbox med DivX filmer, bunker av MP3 og kjap loadetid på spillene. For ikke å snakke om å slippe å skifte spill-dvd'er. Man kan sitte i sofaen og resette box-en og velge neste spill fra listen)
    (+ alle emulatorene. Man får med hundrevis av gamle spill som Donkey Kong, Out Run, Aferburner, SuperMario osv...)

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke peiling på kvaliteten men det finnes da VGA-switchbokser som lar deg bruke to koblinger på samme projektor. Burde jo funke til component xbox og htpc?Så tar du PS2 på s-video.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •