Komponent kabel eller Hdmi på ikke HD signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponent kabel eller Hdmi på ikke HD signal

Lurer på om det er noe merkbar forskjell hvis man har en dvd spiller med komponent og Hdmi, tenker da på en vanlig Dvd spiller som ikke spiller HD materiale.

også skulle jeg hatt en god komponent kabel fra min Yamaha 659 Reciever til tv'n, spilleren har desverre ikke Hdmi, men hvilken kabler er det som er greie? er Monster sine bra eller er de bare oppskrytt? og hvis jeg går for en Monster kabel hvilken skal jeg da velge? trenger ikke mer enn 2m.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dragonlove
    Lurer på om det er noe merkbar forskjell hvis man har en dvd spiller med komponent og Hdmi, tenker da på en vanlig Dvd spiller som ikke spiller HD materiale.

også skulle jeg hatt en god komponent kabel fra min Yamaha 659 Reciever til tv'n, spilleren har desverre ikke Hdmi, men hvilken kabler er det som er greie? er Monster sine bra eller er de bare oppskrytt? og hvis jeg går for en Monster kabel hvilken skal jeg da velge? trenger ikke mer enn 2m.
    Opplevd forskjell med HDMI kontra komponent avhenger endel av hvilken oppløsning du kjører ut fra DVD og størrelsen på skjermen.
    Hvis du kjører et oppskalert signal fra DVD mot en stor skjerm/projektor vil du sannsynligvis få bedre kontrast, mindre bildestøy og mer "smell" i fargene med HDMI. Med en mindre skjerm (<42 tommer) er nok forskjellen mindre merkbar.
    Lengden på kabelen spiller også inn. Hvis en analog kabel skal være lang uten stor signalforringelse bør den være av svært god kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •