bestille fra hificenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bestille fra hificenter

inne på hificenteret så skal jeg kjøpe ht kabler men hvordan bestiller jeg til to høyttalere?? har tenkt på disse to hvilke burde jeg velge??

Nordost Wyrewizard Dreamcaster - Hi-fi Center Kjeden
    NORDOST 4flat - Hi-fi Center Kjeden

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kabler i metervare.
    Du bestiller altså antall meter du ønsker å kjøpe.

De er ikke ternminert, altså de mangler banan eller annen type kobling i endene, det koster ekstra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan deler jeg de da?? hvilke er best av de to?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har gode kabler på biltema også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp dreamcastern du. hvis du ikke skal gjemme detta bort bak lister.
    Får du mer kvadrat for penga.
    Den flat2 er isolert med teflon og et ******* å avisolere hvis du ikke har tang for detta.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men kutter jeg de bare på midten så kan jeg bruke de på to ht??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp dream ja, har de selv og lyden er topp. Jeg kjøpte 6 meter og delte dem i 2 selv. De er enkle å avisolere fordi kjernen er stiv. Kan også brukes til biwiring (som jeg gjør) da de har 4 ledere.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enten kjøper du f.eks 10 meter og kytter dem på midten

eller så bestiller du 5 meter og legger inn ny på 5 meter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker jeg bare en saks og klipper på midten så av isolere den?

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saks,øks,kniv,sverd,giljotin....Samme det
    En høytalerkabel er vel ikke så avansert.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xchrisx
    Søk på Biltema Biltema Norge art. nr. 12-100 dette er et godt egnet verktøy.
    Kalles ofte elektronikkavbiter. Kan også brukes til avisolering med et minimum av trening :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xchrisx
    Jepp.

Du kan også spør HiFiCenter butikken om de kan gjør det for deg og samtidig terminere (sette på bananerf.eks)

Men jeg synes du først skal prøve med de Biltema kablene eller de du finner her:
    www.surround.no

Kanskje dette gir deg like god lyd for en brøkdel av prisen

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke sett etter hvilken kabel det er snakk om, eller hvor tykk denne er.. Men, jeg tror jeg hadde spart saksa til papir, og heller gått for avbiter ved kutting av kabelen, også en tapet-kniv til av-isoleringen!

Funker fett! :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig at når en spør om hvordan man bestiller kabler gjennom hificenteret så er svaret man får at man skal kjøpe et annet produkt.. ville kansje heller ringt til en av hificenterets butikker og spurt om man kan få dem i ferdige lengder gjerne terminert med nordost sine bananplugger, kjempegode plugger til prisen..

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    utrolig at når en spør om hvordan man bestiller kabler gjennom hificenteret så er svaret man får at man skal kjøpe et annet produkt.. ville kansje heller ringt til en av hificenterets butikker og spurt om man kan få dem i ferdige lengder gjerne terminert med nordost sine bananplugger, kjempegode plugger til prisen..
    Godt poeng

Ferdig kappet og terminert er enklest - men om det lønner seg prismessig ift egeninnsats gir sikkert en telefon svar på. Noen kabler kan være så tykke eller utformet på en slik måte at terminering kan være en ugrei affære - da er det nok best å bestille ferdig terminerte lengder.

Om det blir merkbar endring til det bedre med disse kablene eller andre får trådstarter lytte seg til. Kan jo uansett være greit å ha et billig par kabler som referanse og kjøre en blindtest for å se om det er innbilt eller klar forskjell...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også kjøpe brukt? Masse kabler selges, mye bra på f.eks. ebay. Da får du også som regel ferdig terminert.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Hva er så utrolig med å komme med råd om å kunne spare penger?
    Noen tror jo at det bare er Hi-Fi Klubben og HiFiCenter som kan levere utstyr til hjemmekino. De må gjerne tro det og betale ågerpris unødvendig.

Jeg synes faktisk det er utrolig at man IKKE gir slike råd som vil gi mindre lapper å ut med.

La meg ta et parallell eksempel:
    om det ble spurt om følgende:
    "jeg skal kjøpe meg AV receiver hos HiFiCenter og lurer på om jeg skal velge AVR245 eller AVR240"

Ville det da være dårlig gjort å foreslå å sjekke prisen på f.eks Pixmania ?
    For ordens skyld:
    AVR245 hos HiFicenter = 6495+evt frakt
    AVR245 hos Pixmania = 5509 inkl. frakt (ren nettbutikk)

Jeg ville blitt veldig skuffet om ingen tipset meg om muligheten til å spare 986 kroner.
    Og mere blir det jo om man skal ha DVD spiller, kabler osv

HiFiCenter og Hi-FiKlubben er bra butikker det, og man får mange fine råd - men de er dyrere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hva er så utrolig med å komme med råd om å kunne spare penger?
    Noen tror jo at det bare er Hi-Fi Klubben og HiFiCenter som kan levere utstyr til hjemmekino. De må gjerne tro det og betale ågerpris unødvendig.

Jeg synes faktisk det er utrolig at man IKKE gir slike råd som vil gi mindre lapper å ut med.

La meg ta et parallell eksempel:
    om det ble spurt om følgende:
    "jeg skal kjøpe meg AV receiver hos HiFiCenter og lurer på om jeg skal velge AVR245 eller AVR240"

Ville det da være dårlig gjort å foreslå å sjekke prisen på f.eks Pixmania ?
    For ordens skyld:
    AVR245 hos HiFicenter = 6495+evt frakt
    AVR245 hos Pixmania = 5509 inkl. frakt (ren nettbutikk)

Jeg ville blitt veldig skuffet om ingen tipset meg om muligheten til å spare 986 kroner.
    Og mere blir det jo om man skal ha DVD spiller, kabler osv

HiFiCenter og Hi-FiKlubben er bra butikker det, og man får mange fine råd - men de er dyrere.

det man får tips om her er ikke samme produkt til en annen pris slik som dit eksempel viser. Det er ingen i denne tråden som viser til andre butikker som selger nordost til en billigere penge. Hvis du leser det første innlegget i denne tråden så ser du at han spør om nordost kabler, han spør ikke om kabler har innvirkning på lyden, eller om han heller skal kjøpe det billigste driten som er å oppdrive, slike de fleste kabel spørsmålet her på forumet blir besvart.

Jeg synes det er en uting å komme med slikt, og jeg blir mektig irritert når jeg spør om erfaringer med et bestemt produkt og noen kommer og sier at jeg heller må kjøpe:
    - det produktet de selv tilfeldig vis selger
    - det produktet de selv bruker
    - og det mest idiotiske argumentet av de alle; du må ikje kjøpe slike fordi man hører ikke forskjell på "hverken det ene eller det andre".

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser forskjellen, greit nok.
    Men jeg vil til bunns i den overprisingen som disse ekspertise-butikkene kjører.
    HI/FI er big business tydeligvis når man kan ha sånne påslag som jeg viste til i HK sammenligningen. Og det er ikke bare der:

Selv ble jeg ganske sur på Hi-Fi Klubben sine priser.
    Hadde bestemt meg for Tara Labs Helix 8.
    Klubben skulle ha 2998

Litt søk på nettet og jeg fant noen i USA og ordnet handel derfra, sum med frakt og moms: 1634!

Tilsvarende med Hi-FiCenter og Plasma TV.
    LG42PC1RR koster "bare" 15999 hos dem.
    På nettet: 13997 med frakt!

DERFOR er jeg overbevist om at også Nordost kabler også kan skaffes på nettet med litt effektiv søk og kritisk blikk til nettbutikkens seriøsitet.

Og trådstarten:

"inne på hificenteret så skal jeg kjøpe ht kabler men hvordan bestiller jeg til to høyttalere?? har tenkt på disse to hvilke burde jeg velge??"

Jeg leser det dithen at vedkommende er usikker, men sansynligvis også usikker på om de produktene han linker til er de han bør kjøpe.
    Han kan jo si ifra også om vi "rådgivere" er helt på jordet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stort sett alle varer vil kan skaffes billigere fra usa, importørene av varene skal betale for varene, betale frakt samt ha en plass å gjøre av varene at dette blir dyrere enn kunn å få tilsent ett sett kabler sier seg selv, at noen er dyrere enn andre er ikke noe nytt og dette forekommer i alle bransjer. Ser man f.eks når det gjelder bilder og fotoutstyr så må mange butikker som spesialiserer på kameraer slutte å selge pga konkuranse fra billige netttbutikker. F.eks så selger/solgte elkjøp canon eos 400d på tilbud, har fått fortalt av noen som jobber innen kjeden at disse blir solgt under innkjøpspris, er det da rart noen selger ting dyrere? jeg synes det er greit at vi har spesial butikker for f.eks hifi istede for at de har alle varer hos elkjøp. dra dit og spør etter hifi, da skal du se hvor mye hjelp du får.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •