Hvilken høyttaler kabel ville dere ha anbefalt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken høyttaler kabel ville dere ha anbefalt?

hvilken høyttalerkabel ville dere ha anbefalt tenkte på noen hos hifiklubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm...

Dette er jo den evige diskusjonen. De som mener de hører store forskjeller på kabler og de som mener de ikke hører filla forskjell...hvem skal man da tro på? Nå tror jeg det kommer ann på utstyret du har og hva du er villig til å legge i kabler!? Jeg ville hørt meg frem. Ta selv feks en sammenligning av en billigkabel..si en fra Biltema eller lignende. Lån samtidig en dyrere kabel fra Hifiklubben. Nå kan du sammenligne! Få feks en kompis til å switche mellom dyr og billig for å se om du hører noen forskjell For all del ikke gå ut å svi av mange tusen på en kabel bare fordi en annen sier at denne låter "sinnsykt bra" ( jmf: ser bra ut!)
    Selv er jeg veldig i tvil, men kommer faktisk først til å gå for biltema-kablene til bakhøytalerene. Har noen Ecosse til front og senter som koster 2-3000 pr 2x3 m. Disse skal sammenlignes.
    Nå får vi håpe ikke dette blir en ny tråd angående "hører forskjell og ikke", det var ikke meningen. Meningen var å gi et råd på veien. Får håpe det er til litt nytte. Lykke til!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hvilket utstyr du har?
    Og hvor mye du har tenkt å legge i utseendet på kabelen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg synes ærlig talt at det blir litt kjipt når man han kjøpt nytt anlegg til 10-15000 å så ende opp med lampettledning eller en kjip Biltema kabel for høyttalerne.
    Det er kanskje OK kvalitet på lyden, men jeg mener at man bør tenke litt design også.
    Mulig jeg er litt fin på det nå, men meg bekjent så skal man bruke ca 10% av kjøpesummen på anlegget til kabler.

Jeg surfet litt på nettet og falt for Hi-Fi KLubbens Tara Labs kabler, men de var dyre.

Så kom jeg over denne:
    https://dmc-electronics.com/Cables.html

Disse opererer også på eBay og jeg kontaktet dem på mail og spurte om jeg kunne kjøpe et sett Tara Labs Helix 8 og betale via PayPal.

Det gikk strålende!
    Pris kabler USD169 = NOK1095
    Frakt USD30 = 195
    Moms = NOK275
    Sum=1565

(HiFiKlubbens pris er 2998)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle kjøpt kabel hos HFK ville jeg antakelig endt opp med noe fra QED, fordi jeg har hatt DALI og ikke var veldig fornøyd med dem. Tara Labs kablene deres er for dyre for meg, samt at jeg har hatt et litt uheldig møte med en signalkabel fra den fronten nylig.

Spørs om du skal ha ferdig terminert eller ikke også, men jeg synes QED kablene ser spennende ut, men ville også sett på NORDOST fra Hificenterkjeden om du har mulighet til det.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ...Det er kanskje OK kvalitet på lyden, men jeg mener at man bør tenke litt design også.
    Mulig jeg er litt fin på det nå, men meg bekjent så skal man bruke ca 10% av kjøpesummen på anlegget til kabler.
    At man skal/bør bruke 10% av kjøpesummen på kabler er noe tull Hifi-bransjen har funnet på. Kjøp heller en billig kabel og lån med noe fint fra HFK for å prøve ut hjemme. Hvis man ikke hører forskjell kjøper man en fin nylonstrømpe (f.eks 55-057-22 hos Elfa) og noen biter krympeslange som man kan pynte den billige kabelen med

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    At man skal/bør bruke 10% av kjøpesummen på kabler er noe tull Hifi-bransjen har funnet på. Kjøp heller en billig kabel og lån med noe fint fra HFK for å prøve ut hjemme. Hvis man ikke hører forskjell kjøper man en fin nylonstrømpe (f.eks 55-057-22 hos Elfa) og noen biter krympeslange som man kan pynte den billige kabelen med
    Jeg er selvfølgelig helt enig med deg - HiFi bransjen selv er overivrige på å selge dyre tilleggsting.

Når jeg sier 10% så tar jeg da med alle kabler man trenger , signal & lydkabler.

Selv har jeg prøvd å være prisbevisst i valg av kabler. HDMI kabelen fulgte med Oppo DVD spilleren og øvrige kabler har jeg kjøpt hos Netonnet.
    Det er kun høyttalerkabel jeg har satset på et dyrere merke, men da importert selv fras USA

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kumme dette http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/16252 være noe for trådstarter, om han er interessert i brukt?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •