Koble til aktiv sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble til aktiv sub

Ok.. trenger litt hjelp her! Jeg har en pioneer VSX-812 og en DIY sub med dette (---Creative HiFi-----DIY products shop-----http://www.creativehifi.com) elementet. Slik jeg har koblet det nå ( siden jeg ikke fant ut noen andre måter å koble det på) er vanlig signalkabel (rød og blå) fra pc til sub forsterker (input inn). Videre har jeg en lik kabel som går fra subben (input out) til forsterkeren (input inn).

Det som er kjipt med denne løsningen er at subforsterkeren justeres ikke opp på volum hvis jeg skrur opp forsterkeren. Jeg må manuelt også skru på levelhjulet for å sette opp/ned volumet. Den andre dumme greia er at jeg ikke kjører på digitalt signal. Siden jeg har DTS, prologic osv er dette litt kjipt mtp at jeg har 5.1 system.

Kan noen hjelpe meg med alternative måter jeg kan koble til subben slik at jeg kan bruke et digital signal, og løser problemet med endring av volumet på subben? Om noe er uklart, eller at jeg har formulert meg dårlig slik at dere ikke kan besvare spørsmålet mitt må dere for all del si fra

Mvh Kjetil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rar måte du har koblet dette på da, har du ikke LFE ut fra din receiver ? Hvorfor er subben ikke tilkoblet din receiver som de andre høyttalere da ?
    Du tar signalet fra din dvd spiller, eller pc, ut digitalt via en coax eller spdif etter hva du har inn til din Pioneer. Går ut fra den har digital inn ?
    da vil receiveren konvertere lyden fra DTS eller hva nu, og distribuere den til høyttalerne og subben via de justeringer du gjør i menyen på receiveren.
    ( Nå kjender jeg ikke receiveren, har du en manual ? )
    Da trenger du en enkelt rca der ender i 2 rca. De to rca går i Line Inn i subben, da setter du delefrekvensen på subben til det høyeste, og justerer volum.
    Nu skulle du få tilført LFE signalet fra dvd osv til subben og volumen følger receiveren.
    Volumen kan jo ikke følge receiveren nå siden du ikke har koblet den til denne...vet ikke hvad du mener med digitalt signal, signalet subben får er analogt uansett. havde den fått digitalt signal havde du fått bare støy siden du selvfølgelig ikke har D/A konverter i subben, så glem alt om dette....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •