Er forskjellen stor på Komponent og HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er forskjellen stor på Komponent og HDMI

Har en VSX-AX2AV-S receiver og en DV-696AV-S DVD spiller. Denne er i dag koblet opp mot min Plasma tv PDP436 FDE med en HDMI kabel via receiveren. Problemet er at den har bare 2 HDMI innganger og eg har bestillt meg en AppleTV og en PS3, PS3 skal få en HDMI, og tenkte å bruke den siste på AppleTVen. Spørsmålet er da vil eg merke stor forskjell på å gå fra HDMI på DVD spilleren til komponent?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune83
    Har en VSX-AX2AV-S receiver og en DV-696AV-S DVD spiller. Denne er i dag koblet opp mot min Plasma tv PDP436 FDE med en HDMI kabel via receiveren. Problemet er at den har bare 2 HDMI innganger og eg har bestillt meg en AppleTV og en PS3, PS3 skal få en HDMI, og tenkte å bruke den siste på AppleTVen. Spørsmålet er da vil eg merke stor forskjell på å gå fra HDMI på DVD spilleren til komponent?
    Du må nesten prøve for å se selv, men sannsynligvis er det ikke enorm forskjell. Har samme problem selv, kun en HDMI-inngang på projektor, så jeg kjører komponent fra DVD og HDMI fra PS3. DVD-spilleren er litt bedre på HDMI enn komponent, men ikke så mye bedre at jeg kjøper HDMI-switch eller ny receiver bare på grunn av det...

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner endel tråder om dette ved å søke. Essensen er at HDMI er digitaloverføring mens komponent er analog. En viktig faktor er da hvor den beste prosessoren din sitter. Er det i signalkilden, eller er det i projektoren? Dersom projektoren er helt overlegen på bildeprosessering er HDMI nok det beste. Min BenQ8720 gruser den billige SONY DVD-spilleren min på dette feltet, og jeg kjører digitalt helt fram til projektoren. Mulig det endrer seg når en HD-kilde kommer i hus....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •