Digital lyd fra PC til surroundanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital lyd fra PC til surroundanlegg

Jeg har kun en slik minijack digital S/PDIF ut på laptopen min (ikke optisk).
    Dersom jeg skal få digital lyd gjennom et billig surroundanlegg (type 3000,- alt-i-ett løsning som har coax digital lyd ut) når jeg spiller av en eller annen film fra laptopen min, hvilket alternativ bør jeg da gå for?

Dette: Kjøpe et S/PDIF til Phono adapter for et par og 30 kroner + benytte denne kabelen fra Clas Ohlson?

Dette, som blir det billigste alternativet: High-grade SPDIF Koaxial Digital Audio Lydkort Kabel

Eller rett og slett går for en optisk løsning som vel og merke blir noe dyrere. Spørsmålet er om det er verdt å betale ekstra for optisk?
    Da trenger jeg evt. noe ala dette: Creative SB Surround 5.1 til ca. 500,- (evt. et adapter fra coax til optisk om dette er å få tak i til en billig penge?) samt Toslink optisk audiokabel (kan sikkert fåes billigere...).

Et spørsmål til slutt... Vil kabelstrekk på 10m i denne sammenheng forringe lydbildet mye? Både på optisk og coax?

Håper noen kan hjelpe meg ut her!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å hoppe over på optisk spdif når du alt har den andre saken der.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville prøvd Skrot Ohlson alternativet først. Det skal funke, men kabellengden kan muligens gi problemer.
    Det fine er at evt problemer vil fremstå tydelig med SPDIF, og ikke være en subtil forringelse som i analogverdenen.

Lykke til !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •