Kabel tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Kabel tips

Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel tips

Jeg har et hjemmekinoanlegg bestående av følgende.
    Pre Rotel rsp 1068
    Dvd Rotel rdv 1050
    Center/rear amp Rotel rb 993
    Front amp 2xDynamic PA 400 (hifi moddet)
    Front høytt Dali 40 SE
    Center Dali Suite c-08
    Bak Dali Suite r-08

Jeg tenker først på kabeltips for avspilling av musikk i stereo.
    Siden dvd spilleren er den billigste fra Rotel bruker jeg kun coax kabel til pre. Monster IDL 100.
    Tror dacèn i pre er noe bedre.
    Fra pre til CV DB-10B(ikke akkurat noen High-end boks , men den gir en behagelig heving av den dypeste bassen. I mangel av andre slike bokser av bedre kvalitet) bruker jeg Monster IL 200.
    Fra den ikke High-end boksen har jeg Monster IL 300 til den første DP, og som link mellom ampene har jeg Monster M-850i xlr.
    Høyttaler kabel er Monster M 75. Dette er koblet som bi-amp.
    Kablene er egentlig en 4 leder bi-wire kabel, som nå er koblet slik at begge + er sammen og begge - er sammen. Vet ikke hvor bra det er, da det er foskjellig tverrsnitt på de. Som om de er beregnet at de tykkeste er for bass delen og de tynnere er til mellomtone/diskant.
    Jeg kunne tenkt meg noen kabler som fremhever bassen så jeg kan kvitte meg med DB boksen.
    Fra pre trenger jeg RCA til XLR 1mtr. Og en XLR-XLR 1mtr.
    Noen tips. Prisklasse. 6000 totalt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg var deg ville jeg heller kvittet meg med CV boksen og lagt pengene i en sub. Det ville du antakelig fått mer go'lyd av IMHO :-)

Dersom du likevel vil ha bye kabler så kan kanskje Supra være noe for deg? Har skjønt det slik at HT-kablene derse skal gi litt "feit" bass, uten at jeg har prøvd dem selv. Regner også med at signalkablene oppfører seg på samme måte. se ELTEK AS
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha rimelige og veldig goe høyttaler kabler med skikkelig bass, kan du kjøpe deg 6kv massive kobber kabler. Jeg bruker det i mitt oppset, og de er det beste jeg har prøv hittil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •