1,5m DENON AK-DL1 kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1,5m DENON AK-DL1 kabel

Er det bare meg som stusser på prisen og de angivede fordelene til denne kabelen. Har riktig nokk ikke testet den selv, og den ser vel mer stilig ut enn en Cat5-Cat7 nettverks kabel med Denon merkede termineringer og krympestrømpe, men hallo...?

Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, fin pris på den ja...

Lurer på åssen det hadde vært å brukt denne i nettverk? Kanskje informasjonen blir mye finere og bedre, og hvis man f.eks sender et jpeg bilde til en annen maskin så blir det bedre kvalitet på det når man har sendt det via denne.:-p

Denon Link er en fin greie det, men 4500 kr?????

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ?

Å jeg som trodde at den fulgte med på kjøpet av Denon reciever eller dvd-spiller..

Uansett en syk pris

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg får kjøpt 2930 til sommeren skal jeg bruke Denonlink, men kommer nok til å bruke den kabelen som følger med DVD-spilleren til å begynne med, og kanskje oppgradere til en annen TP-kabel senere. Men å betale 3000,- per meter for en vanlig nettverkskabel kommer jeg ikke til å gjøre.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusset litt på prisen selv, kabelen koster jo like mye som en dvdspiller med denonlink. kabelen ser forøvrig veldig ut som noe audioquest kunne lagd.
    Vel vel overpriset deluxe er den alikevel.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig er vel første ordet jeg kan komme på. Men kabelen var jo tøff da

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tips til forsøk:
    Ta med en vanlig nettverkskabel til en av hifiklubben å be om å få demonstrert forskjellene mellom denon kabelen og vanlig nettverkskabel.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært gøy! Men det er vel ikke HFK som setter den opprinnelige prisen...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel egentlig hifiklubben som setter prisen, de kjøper den vel inn fra denon, og jeg tipper at HFK sin avanse på denne kabelen er enorm. Jeg tipper at de kan selge kabelen til halv pris og fortsatt tjene rått på den..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tar iaff god avanse her et sted for på purelygadgets.co.uk selges den for £156.95. Og nå lette jeg ikke godt i det hele tatt. Den finnes sikkert billigere andre steder hvis man gidder lete litt. Denne pris var inkl. moms også.

Newcomer vgr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens,

Detter er en kabel med ledere av "ultrarent kobber" og isoleringen i fluorpolymer samt at den er grundig skjermet mot støy. Betaler gjerne så mye for en kabel som flytter elektronene kjappere enn i andre kabler og som i tillegg smaker tannkrem.

Fantastisk =)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukes ikke fluorpolymer i tetningslister som man bruker runt rør og slikt ??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en test av denne et sted, og de var fra seg av begeistring, selv til å være skeptiske til å begynne med. Men hvor er den testen når man trenger den.... :???:

Rart det skal være så stor forskjell.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde var jo i storbegeistring over en HDMI kabel til samme prisen....

Troverdig? Hmm....

Det kan jo umulig være så mye bedre? Det er snakk om en digital nettverkskabel som sender 0 og 1, hvordan kan det bli bedre? At det blir finere tall?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gir 0-elere og 1-ere er så vidt meg bekjent en pendling mellom puls i kabel. Og den pendler mellom null og en. Alt fra 0-0,25 blir gjort om til en 0. Alt fra 0,75-1 blir 1. Alt der i mellom blir behandlet for å lage den "beste løsningen" på mønsteret. Mener hvertfall dette gjelder nettverkskabel.

Noen som har en mening?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Lyd og Bilde var jo i storbegeistring over en HDMI kabel til samme prisen....

Troverdig? Hmm....

Det kan jo umulig være så mye bedre? Det er snakk om en digital nettverkskabel som sender 0 og 1, hvordan kan det bli bedre? At det blir finere tall?
    Forskjellige måter å sende data på. Men under korte strekk skulle man tro ikke dette hadde noe betydning. UDP vs. TCP etc. UDP tillater pakketap o.l. Men kan ikke tro at pakketapet er så veldig stort på disse lengdene .

1 datafeil oppfattes ofte som værre enn om det er feil overføring på analogt..

Newcomer vgr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TP-Twisted Pair er bare et av mange elektriske grensesnitt for overføring av data. Denon har sikkert sin egen prorietære protokoll for overføring. Hvem vet.

Twisted Pair går ut på surre signal-lederen rundt en ekstra leder som bærer det inverse av ønsket signal om hverandre, slik at begge får tilført lik mengde støy. Ved mottaker siden blir disse to signalene differensiert slik at man kun sitter igjen med ønsket signal (forskjellige speninger blir tatt vare på mens like spenninger blir utlignet), og støy dermed effektiv filtret bort.

At denne kabelen skal være mye bedre enn en heilt vanlig "husholdnings" CAT5-kabel er heller urealistisk. En 0-er blir ikke rundere og en 1-er ikke rettere.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vgr
    ... Denon har sikkert sin egen prorietære protokoll for overføring. Hvem vet.
    Det kjenner jeg ikke til heller, men er RJ45 pluggene kobblet med samme rekkefølge som dette.

Synes det kan se sånn ut på bildet her

og kablene ligger tvinnet og skjermet på samme måte som i tilsvarende nettverks kabler, og man kan bruke slike kabler om hverandre, da er vel egentlig denne Denon kabel en overpriset men god nettverks kabel med utseendet med seg...... Det er vel ganske rent det kobberet som brukes i andre nettveks kabler også, så her mistenker jeg at noen prøver å lure litt ekstra penger ut av betalings villige audiofile....

På en slik priset kabel, ville jeg vært meget forsiktig med å skade de plast låse pinnene som alltid henger seg opp og lett skades når man styrer med nettveks kabler, det kan vel neppe la seg gjøre å sette på en ny plugg på disse, skulle det oppstå skade.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg var inne på sidene til HiFi-Klubben da jeg så dette. Det absolutt første som slo meg var den sinnsyke tanken på en vanlig terminert 4pars cat-6 tp-kabel til firetusenfemhundrekroner (4500)kr. Joda, mine første antagelser viste seg å stemme. Lenger nede på tåkepratformuleringene om hvordan denne kabelen duger står det følgende:

"Du behøver i prinsippet bare en vanlig nettverkskabel for data for å bruke DenonLink"

Hvilket tilsier at det faktisk er en nettverkskabel, koblet 1:1.

Man kjøper ikke brødristere der man kjøper stereo, neivell. Noe ved å kjøpe ferdige nettverkskabler skurrer for meg. Å kjøpe disse ferdige nettverkskablene der de utelukkende selger stereoprodukter (med kanskje dette ene unntaket) er for meg like fjernt som at neste gang jeg går forbi lokalet har de dual-slotload toasterline 500-series med nettstøyfilter og ir-styring. Da er det ikke skurring lenger, forvrenging, crosstalk, jitter og kontaktfeil, alle på en gang, er mer dekkende for å beskrive rent billedlig talt hvor uhyre sykt dette høres ut.

En del mennesker kjøper brødrister og 5.½ anlegg på samme plass, dem om det. Ingen kjøper brødrister på HiFi-klubben av den enkle grunn at de ikke har brødristere. Skal jeg tolke dem etter eget reklamefinansiert-utsagn så tilsier dette at de ikke skal livnære seg på brødristere, ei heller skal de inneha kunnskap om sådant. Jeg vil gå så langt som å si at hvis man påberoper seg spesialkompetanse innen et felt, og utelukker andre kategorisk så ligger det en underfundig erkjennelse av at alt dette andre kan man rett og slett ikke ha peiling på. Ihvertfall ikke samme grad av spesialkompetanse.

Jeg vet ikke hvilke kalkyler de bruker vanligvis, men intet mere enn en tusen-dobling (1000) av prisen synes jeg er latterlig. Dette for noe man kan lage helt selv. Jeg kan både teste og lage selv, men jeg kan også kjøpe flaskevann.
    Nå koster ikke flaskevann hva markedspris i en ørken ville vært, slik tilfellet er her. Så det er bare å destillere selv folkens.

Du trenger i "prinsippet" nemlig ikke å betale i dyre dommer for noe som prinsipiellt skulle vært billigere. Mine egne prinsipper får gå for egen regning, men jeg skulle ønske HiFi-klubben ikke firte så utrolig mye på sine egne.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en selger på HFK her for en tid tilbake. Jeg og brodern fikk hvert vårt eksemplar av high-end katalogen deres. Utålmodig som jeg er, måtte jeg bla litt i den og fikk se denne kablen. Spurte om det var noe å hente på denne kablen som i utgangspunktet er en nettverkskabel med ei fin kappe. Han ble litt brydd og sa seg enig at den kablen nok neppe var noen forbedring... Kan ikke få sagt meg mer enig!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •