banan plugg spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

banan plugg spørsmål

Hei hei. Har nettop kjøpt inn et par sett med bananplugger jeg tenkte å bruke på mine Dynavoice høytalere og derfor trenger jeg litt ekspertise.
    Har ingen anelse hvordan jeg kobler dem på.
    Har prøvd og stappe dem inn i den øverste delen på mine Dynavoice M65 høytalere min de satt ikke fast å lyden var skurrete. Der som høytaler kablene skal kobles på er det ikke plass til pluggen.. om den ikke dyttes veldig hardt innpå. Noen som kan hjelpe ?

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg helt fikk tak i hva du prøvde å si, men skal alikevel gjøre et forsøk.

Jeg regner med at du har fått festet høyttalerkabelen i banene og problemet er å feste bananene til høyttalerne?

Jeg vet ikke hva slags terminaler Dynavoice har, men siden du har kjøpt bananer regner jeg med at det er skruterminaler. Bananene skal settes inn i enden av terminalene, der det er et hull. Det er ikke slik at du skal løsne skruene og sette dem i der du ellers ville skrudd til kabler uten kontakter.

Det kan være at inngangen på høyttalerterminalene er plombert med svarte eller røde plastdingser. I så fall fjerner du disse med et skrujern el.l. og setter bananene rett inn der.

Håper det var til hjelp!

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se skrukoblingene på høyttaler terminalene rett mot deg. Det som peker mot deg i midten der skal bananpluggen inn. Dersom det sitter ei propp i veien så fjern den. Er det plast propp så må du av og til fjerne den med bruk av varme. Da varmer du en binders og smelter den bort men de fleste fjerner du ved lett skrutrekker bruk.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja høytalerene er koblet til med høytalerkabler vanlig i de skruterminalene.
    Da må det vell bli koblet her som på bildet. Men jeg syntes det skurret litt men får prøve igjen.. Men er det noe vits i å bruke banan plugger om surround recieveren min ikke støtter banan plugger. Bare i banan plugger i høytaler enden altså?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke der heller!
    Jeg tror du får et like godt resultat ved å koble kablene direkte i skru-terminalene på høyttalerne.
    Ved å bruke en bananplugg får man straks en "feilkilde" ekstra, ved at man lager en ekstra og unødvendig kobling som signalene må passere.
    Monter heller direkte, og pass på å etterstramme koblingene nå og da.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki. Tusen takk for hjelp! Får heller la banan pluggene ligge til forsterkeren forhåpentligvis blir erstattet snart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •