Bananplugger ! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 124
    Newcomer Bareare90 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, lurer på om jeg får kjøpt både bananplugger og krympestrømper på Biltema?
    Krympestrømpa, skal du varme opp den for at den skal tilpasse seg pluggen?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, lurer på om jeg får kjøpt både bananplugger og krympestrømper på Biltema?
    Krympestrømpa, skal du varme opp den for at den skal tilpasse seg pluggen?
    Ja, ja, ja

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du anbefaler fremdeles biltema banaplugger?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Du anbefaler fremdeles biltema banaplugger?
    Er det noe galt med de?
    Gidder ikke å kjøpe vis det bare er dritt

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke. Jeg vil ha noen med god og holdbar kontakt, med lite tap. Duger biltema sine så er jo det glimrende.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Jeg vet ikke. Jeg vil ha noen med god og holdbar kontakt, med lite tap. Duger biltema sine så er jo det glimrende.
    Det satser jeg på :grin:
    Koster jo ikke all verden heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Biltemapluggen består av 3 deler, slik det fremgår av bildet nedenfor. Har ikke loddet, da konstruksjonen av pluggen gjør at kontaktflaten blir god og ledningen sitter "som støpt". Trådene i ledningen blir presset helt til bunns i del 2. Nr de monteres første gang er den avisolerte delen på kabelen lengre enn bildet indikerer (nå er den sammenpresset).
    Jeg har merket at del 1 løsner litt fra del 2 etter litt til og frakobling,
    særlig hvis man vrir på pluggene.
    Kan man lodde de sammen inni pluggen ?

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg nettopp snakket med biltema, og fyren der borte sa at han ikke visste det og at produktansvarlig ikke var der. Han måtte derfor vente til produktansvarlig kom hjem fra ferie og så sende meg mail! Synes det er litt fornøyelig at det bare er en person i hele biltema som kanskje vet hva bananpluggene deres de er laget av!

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke orket å lese gjennom hele tråden, men tenkte jeg kunne nevne noen erfaringer jeg (og bekjente av meg) har hatt med BILTEMA sin bananplugger.

Hendelse 1: Min bror opplevde en dag at den ene høytaleren hans hadde en rar skurrelyd. Var elementet sprengt? Er det noe tull med forsterkeren, eller hva er det som forårsaker denne lyden ?

Scenario 2: Jeg opplevde en dag at det var en rar skurring på den ene midbassen min. Det kunne høres ut som det var sprengt - og jeg ble selvfølgelig bekymret, og skrudde ut elementet etc, for å se / kjenne om det faktisk var sprengt. Fant ingenting galt, og skrudde det i kassen igjen.

Scenario 3: En kamerat av meg hadde en rar skurring fra den ene høytaleren sin (Klipsch RF82) i flere måneder. Var det et sprengt element? Hadde forsterkeren en eller annen skavank?

Det alle disse hendelsene har til felles, er at alle brukte BILTEMA sine bananplugger, og at problemet forsvant så fort en tuklet med bananpluggene (stramte dem til osv).

Så i disse tilfellene har det faktisk vist seg at disse billig pluggene har vært noe dritt. Pluggene blir veldig 'løse' etterhvert, og må skrus fast igjen. Så vær obs på det iallefall.

Forøvrig så bruker jeg bananplugger kun fordi jeg synes det er mye lettere å koble til høytalere slik.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Har ikke orket å lese gjennom hele tråden, men tenkte jeg kunne nevne noen erfaringer jeg (og bekjente av meg) har hatt med BILTEMA sin bananplugger.

Hendelse 1: Min bror opplevde en dag at den ene høytaleren hans hadde en rar skurrelyd. Var elementet sprengt? Er det noe tull med forsterkeren, eller hva er det som forårsaker denne lyden ?

Scenario 2: Jeg opplevde en dag at det var en rar skurring på den ene midbassen min. Det kunne høres ut som det var sprengt - og jeg ble selvfølgelig bekymret, og skrudde ut elementet etc, for å se / kjenne om det faktisk var sprengt. Fant ingenting galt, og skrudde det i kassen igjen.

Scenario 3: En kamerat av meg hadde en rar skurring fra den ene høytaleren sin (Klipsch RF82) i flere måneder. Var det et sprengt element? Hadde forsterkeren en eller annen skavank?

Det alle disse hendelsene har til felles, er at alle brukte BILTEMA sine bananplugger, og at problemet forsvant så fort en tuklet med bananpluggene (stramte dem til osv).

Så i disse tilfellene har det faktisk vist seg at disse billig pluggene har vært noe dritt. Pluggene blir veldig 'løse' etterhvert, og må skrus fast igjen. Så vær obs på det iallefall.

Forøvrig så bruker jeg bananplugger kun fordi jeg synes det er mye lettere å koble til høytalere slik.
    Greit å vite at det er viktig å etterstramme. For min del så har jeg fortinnet alle ledningene, og strammet til med tang før jeg har brukt krympestrømpe over. Krympestrømpen bidrar til å holde strammeskruen på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=13605.jpg

Har en slik en hjemme... Får jeg bananplugger i den ved å borre opp hulla bak?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zepticon
    http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=13605.jpg

Har en slik en hjemme... Får jeg bananplugger i den ved å borre opp hulla bak?
    Bruk en spiker eller en tynn nok skrue for å få ut plast proppene.
    Skal ikke være nødvendig å borre.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bareare90
    Er det noe galt med de?
    Gidder ikke å kjøpe vis det bare er dritt
    Vel... De er billige, så du kan ikke forvente så mye av de heller.
    Har hørt om tilfeller der de har knektes inne i terminalene. Det har vel ikke skjedd så ofte så. De er vel i grunnen laget av forgyllt tinn, så man skal vel ikke forvente for mye?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Fant ikke noen måte jeg kunne ta ut noen propp på, så jeg gønna på med drillen men ser ut til at det funket svært det også!

Nå er vell planen å lage noen skikkelige kabler til fornthøytalerne. Ser at biltema-bananene har maks på 21mm2 kabler? Så da spør jeg, selger Biltema slike kabler? Hvor andre plasser kan jeg evt skaffe slikt? Gjerne med Rød/Svart isolasjon.

Så at bilradiospesialisten hadde noen fra Rockford Fosgate, men dette kallte dem for strømkabler (men regner med det er ett fett, strøm er strøm).
    Problemet her er vell at jeg betaler 80kr ekstra per meter bare for at det står RF på dem.

Ja jeg er klar over at det ikk er allverdens poeng med stykke og mandie kabler, men det ser jævlig kult ut om du har to tykke pølser ut fra høytaleren kontra to lampett ledninger

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke noen måte jeg kunne ta ut noen propp på, så jeg gønna på med drillen men ser ut til at det funket svært det også!

Nå er vell planen å lage noen skikkelige kabler til fornthøytalerne. Ser at biltema-bananene har maks på 21mm2 kabler? Så da spør jeg, selger Biltema slike kabler? Hvor andre plasser kan jeg evt skaffe slikt? Gjerne med Rød/Svart isolasjon.

Så at bilradiospesialisten hadde noen fra Rockford Fosgate, men dette kallte dem for strømkabler (men regner med det er ett fett, strøm er strøm).
    Problemet her er vell at jeg betaler 80kr ekstra per meter bare for at det står RF på dem.

Ja jeg er klar over at det ikk er allverdens poeng med stykke og mandie kabler, men det ser jævlig kult ut om du har to tykke pølser ut fra høytaleren kontra to lampett ledninger
    noe mer enn 4mm2 er ikke nødvendig.
    du kan se på supra rondo 4x4mm2, disse er tykke og fine, med topptester rundt omkring

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

21mm2?!? Hvor mange kilowatt og ampére tenker du på å kjøre gjennom de?Er vel knapt så høyspenten er så tjukk.

Jeg har 2x5 meter med Tara Labs RSC Prime du kan få kjøpe. Det er bi-wiring kabler og er ca like tjukke som tommelen min. De kosta 250kr/meter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Ser at du bruker Nakamichi sine bananplugger på ditt oppsett.
    Er du fornøyd med disse?

Bestilte meg 8 stk til 40 kr på eBay

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ser at du bruker Nakamichi sine bananplugger på ditt oppsett.
    Er du fornøyd med disse?

Bestilte meg 8 stk til 40 kr på eBay
    Og disse nevner du 15 min etter at jeg komemr hjem med 8stk biltemaplugger!?:lol: Jaja, da veit jeg det til enste gang, tror ikke pluggene er make it or break it på fronthøytalere til 3k/par.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte nylig 30 stk av disse Nakamichi som jeg håper å få snart.

Har lest at de bare er fake, Nakamichi har aldri laget slike plugger, men regner med de gjør jobben uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Jeg bestilte nylig 30 stk av disse Nakamichi som jeg håper å få snart.

Har lest at de bare er fake, Nakamichi har aldri laget slike plugger, men regner med de gjør jobben uansett.
    Regnet med at Nakamichi var sånt billigmerke fra Kina jeg, så tenkte bare at det er sånn "ekte fake", hehe :P

Er vel ikke noe dårligere disse enn de rimelige de har på Hifi Klubben..

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •