Video-hub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Video-hub

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Video-hub

Vet noen om det finnes noe slikt som en "video-hub", dvs. en boks som kan ta inn komponent, komposit, s-video, vga og DVI og så sende det ut i èn kabel, fortrinnsvis DVI.

I dag har jeg tre kabler inn på proj'en ; s-video, vga og DVI, jeg skulle gjerne klart meg med bare èn lang kabel.

Anyone?

P..

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Video-hub

Det blir isåfall antakelig en ganske dyr greie hvis du har tenkt å konvertere mellom de formatene. Tviler på at du i det hele tatt finner noe som kan konvertere opp kompositt/s-video til DVI, og enda mindre alle de forskjellige formatene på en gang.

Spørs om du ikke kommer rimeligere unna med å lage deg en boks sjøl som har alle innganger og utganger (rett og slett en "skjøter"), loddet en egen kabel som har alle de forskjellige signalene samlet i en strømpe, og skilt ut i de henholdsvise kontaktene du trenger i hver sin ende.

Er ikke sikker på hvor optimalt dette vil være heller i henhold til signalstøy/smitteeffekt osv (det ville blitt maaaaaange ledere og mange signaler tett inntil hverandre..) - det har sikkert noen andre her mer greie på..

Newcomer Freddy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVis du klarer å vente en stund, så kommer det sikkert snart en reciever med oppkonvertering av alle videosignaler til HDMI. De fleste oppegående recievere i dag har jo oppkonvertering til komponent. Og som du sikkert vet finnes det overgangskabler fra HDMI til DVI

Det merkelige er at ingen produsenter har giddet å lage løse bokser som kan gjøre dette. Det finnes jo folk uten denne muligheten som ikke vil bytte utstyret sitt av forskjellige årsaker. Jeg bruker f.eks et stereoanlegg som lyddel i hjemmekinoen og kunne tenkt meg en slik boks du etterspør. Jeg har nemlig ingen nærliggende planer om å utvide til surround. Det har jeg rett og slett ikke råd til nå.

- Freddy 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •