Digital Coax 10m?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital Coax 10m?

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe 10m digital coax uten at jeg må bruke hele studielånet?

Er det eventuelt en løsning eller mulighet å lage selv? Hvis det er mulig hva slags kabel børe jeg da bruke.

Fikk et tips på ELNOR om at jeg kunne bruke en vanlig RCA kabel, men at kvaliteten da blir "noe" dårligere. Hvis kvaliteten blir noe dårligere er det vell ikke noe vits med DIGITAL eller vil en vanlig RCA kunne gjøre jobben?

Takker for all hjelp!!:-D :-D

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke RG-59 eller RG-6 kabel. Begge er 75Ohm og har god skjerming hvis de er litt skikkelige. RG-59 er en coax digital-kabel, RG-6 er en antenneledning.

Jeg vet at MIT produserer RG-59 på rull. Monster Cable har RG-6 på rull. De koster et sted mellom 20 og 50 kr. meteren. Termineres med vanlige RCA plugger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Du kan bruke RG-59 eller RG-6 kabel. Begge er 75Ohm og har god skjerming hvis de er litt skikkelige. RG-59 er en coax digital-kabel, RG-6 er en antenneledning.
    Noen idé om hvor jeg kan få kjøpt slike kabler? Nettbutikker eller om jeg kan dra til Hifi klubben eller noe!?

Og om jeg ikke skal lage kablen selv, noen som da har noen forslag?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagern
    Noen idé om hvor jeg kan få kjøpt slike kabler? Nettbutikker eller om jeg kan dra til Hifi klubben eller noe!?

Og om jeg ikke skal lage kablen selv, noen som da har noen forslag?
    Jeg har sett RG-6 på rull hos flere forhandlere som fører Monster Cable, men jeg tror det er litt tilfeldig hvorvidt de har det inne. Jeg vet også at Sony Center i Bergen har både RG-6 og MIT RG-59 på rull. Jeg har kjøpt der selv. Interconnect (Monster Cable) og Mono (MIT) kan sikkert henvise deg til en forhandler.

MIT kablene er forøvrig sølvbelagt og en del av systemet som heter MIT OneWire. Det finnes RCA, F-connector og BNC plugger til dette systemet også. De skrus rett på kabelen, enkelt og greit uten noen form for lodding. Alle og en hver kan få det til. Jeg bruker dette systemet til alle mine digital-kabler. Det fungerer også fint til kompositt og komponent video kabler også. Du kan lage kablene akkurat den lengden du trenger, men over 10 meter er vel ikke alltid å anbefale. Det kommer litt ann på signalstyrken til kilden. Fra min PC fungerer det ikke med 10 meter, men fra CD- og DVD-spiller fungerer det helt fint. Skal du ha lenger strekk bør du vudere en Gefen CAT-5 extender som sender SPDIF over vanlige nettverskskabler. Fungerer også ypperlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg har sett RG-6 på rull hos flere forhandlere som fører Monster Cable, men jeg tror det er litt tilfeldig hvorvidt de har det inne. Jeg vet også at Sony Center i Bergen har både RG-6 og MIT RG-59 på rull. Jeg har kjøpt der selv. Interconnect (Monster Cable) og Mono (MIT) kan sikkert henvise deg til en forhandler.
    Noen tanker om dette vil funke allright?

Sagi Webshop
    Sagi Webshop

Det er ikke Monster, men de heter da det samme hvertfall...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagern
    Noen tanker om dette vil funke allright?

Sagi Webshop
    Sagi Webshop

Det er ikke Monster, men de heter da det samme hvertfall...
    Jeg tror det vil fungerer helt fint. Dyrt var det jo heller ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •