Splitte komponent????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Splitte komponent????

Trenger hjelp!!!

Har oppstått et lite problem her hjemme.
    Har både plasma og prosjektor, og vil da gjerne kjøre komponent fra f.eks. xbox 360 og dvd spilleren til begge apparatene, men på forsterkeren min er det bare en komponent ut, er det mulig å splitte signalet ut fra forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU bør ikke bruke passive Y-ledd for å si det sånn, dette vil parallell koble inngangene på plasma og PJ, og er ikke bra. Alt etter impedans på disse så vil sa signalet bli fordelt over dem. Dvs. du vil sannsynligvis få omtrent halvert signalnivå inn til plasma/pj.
    Det beste løsningen er nok noe elektronikk som aktivt splitter signalet, evnt. en switcher boks med mekaniske brytere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk sisaco.se. De lager sikker en til deg, men kramer/gefen bør ha noe som passer. kramer 1155 f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virkelig signalet bli halvert dersom jeg benytter passive y-ledd, jeg kommer ikke til å kjøre tv og prosjektor samtidig. At det blir en foringelse av signalet kan jeg skjønne, men at det halveres??? En slik aktiv splitter er jo forholdsvis dyr, så da er det kanskje mer fornuftig å kjøpe ny dvd spiller med HDMI, slik at jeg kan kjøre f.eks HDMI til prosjektor og komponent til tv? Så får xboxen komponent til prosjektor og scart til tv.
    Er det stor forskjell i bildekvalitet på scart og component til plasma`n med en standard dvd spiller?

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg også på denne tråden da jeg vil ha mulighet til å velge om jeg skal bruke pj eller tv.
    Finner masse som samler alle signaler til en kabel men ikke like lett å finne noe som deler det ut til to enheter. Er ikke interressert i å få dårligere blide på gru av dette. Helt greit om det også koster litt for å få dette til.
    Man slipper jo også å kjøpe flere lange kabler..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scooby doo
    Er det stor forskjell i bildekvalitet på scart og component til plasma`n med en standard dvd spiller?
    Ikke veldig stor, så det kan være en grei mellomløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI-"splitter"

Jeg har bare en hdmi-inngang på prosjektoren min, men inn på den så skal både PC, DVD-spiller og PS3.. noen som vet om det finnes noen god løsning på dette pr. dags dato tro? foruten å nappe ut og inn kabel hele tiden selvfølgelig.

Har søkt litt hos norske leverandører på hdmi-hub / splitter uten resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runjarr
    Jeg har bare en hdmi-inngang på prosjektoren min, men inn på den så skal både PC, DVD-spiller og PS3.. noen som vet om det finnes noen god løsning på dette pr. dags dato tro? foruten å nappe ut og inn kabel hele tiden selvfølgelig.

Har søkt litt hos norske leverandører på hdmi-hub / splitter uten resultat.
    Ditt spørsmål faller vel ikke helt inn under dette emnet, men en reciever med HDMi switch vil jo gjøre det du ber om.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne (Gefen Home Theater Scaler) ser grei ut,den skalerer også og koster ikke all verden kr 3.499,-

AVshop.no

Gefen har også rene HDMI switcher, sjekk hos AVshop

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Made in Sweden

Hei.

Sjekk dette om nøden er stor ..
    Gjør nok jobben greit.

Bare en HDMI-inngang på TVen? - Dingz : Dingz Hjemme

Clas Ohlson - HDMI-veksler Lydveksler

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scooby doo
    Så lenge ikke DVD-spiller støtter RGB gjennom Scart så blir vel kvaliteten litt dårligere. Hvis DVD-spiller støtter dette så må du inn på meny og slå på denne funksjonen. Og da skal det ikke bli noe forskjell :-D

EDIT: Kanskje ikke den store forskjellen uten HDMI-spiller......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg også på denne tråden, når jeg nå står over samme problem. Har et bose lifestyle-anlegg som kun har 1 componentutgang. Er selvfølgelig da ikke bare å "bytte" ut til en ny forsterker, så når jeg nå har både pj og flatskjerm så er problemet der. Syns ikke det er billig med en boks til "kun" 2995.-....

Er det noen som har prøvd å fysisk splitte signalet med klipp-og-lodd-det-hele-sammen-igjen-metoden? Kan jeg ødelegge noe fysisk utenom signalkvaliteten? Han nå bestilt 9 x rca-hun-chassis plugger og lager en passiv splitterboks til uka, og kan gi tilbakemelding på resultatet...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er boksen ferdig og klar til test. Og til under 200.-! Gjenstår bare å se om den gjør nytten uten for mye tap av signal...

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg den som vanligvis roper høyest om sånt, men er mye dårlige ute å går blandt disse splitterne..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Splitterboxen er nå testet på utstyret, og kan faktisk ikke se NOE forskjell på bildet. Løp og lag selv!!

Newcomer SonOfNorway sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking He-he , utrolig stilig!!!

Det må jeg si; her finnes jo ferdig lagde switcher som "bare" koster mange tusen hardt tjente kroner også går du hen og mekker en selv- og det fungerer...tøft!:-D
    Ser ikke bort fra at det kommer noen løpende etter deg med balltre og er fly forb... for at du har ødelagt markedet deres...:evil: :evil: :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry jeg åpner en gammel tråd her, men jeg var på utkikk etter det samme og fant denne på ebay:

3-RCA Component Video 1 Male to 2 Female RGB Splitter - eBay (item 130198701124 end time Feb-22-08 11:55:11 PST)

Den virker vel med samme prinsipper som hooiby sin og koster ikke all verden. Hvis jeg husker det kan jeg vel nevne det her om den funker.
    Hvorfor er egentlig alle de switch boksene fokusert på mest mulig innganger og bare én utgang? Litt av poenget er jo også å kunne vise på tv eller projektor uten å måtte styre med å bytte ledning. Syns jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin0958
    Sorry jeg åpner en gammel tråd her, men jeg var på utkikk etter det samme og fant denne på ebay:

3-RCA Component Video 1 Male to 2 Female RGB Splitter - eBay (item 130198701124 end time Feb-22-08 11:55:11 PST)

Den virker vel med samme prinsipper som hooiby sin og koster ikke all verden. Hvis jeg husker det kan jeg vel nevne det her om den funker.
    Hvorfor er egentlig alle de switch boksene fokusert på mest mulig innganger og bare én utgang? Litt av poenget er jo også å kunne vise på tv eller projektor uten å måtte styre med å bytte ledning. Syns jeg
    Ja de blir jo sånn jeg så for meg men klarte ikke å finne der ute. Billig er dem også. Skjønner at det kanskje kan bli dårligere signal hvis begge framvisere brukes på en gang, men det er vel svært sjeldent det er noe tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den fungerte glimrende. Jeg er ikke veldig kresen på bildet, så jeg vil vel ikke se noen forskjell uansett, men det ser fremdeles bra ut - som før vil jeg si. Fungerte med begge på samtidig, en eller den andre. Anbefales! Som sagt fatter jeg ikke hvorfor de forholdsvis dyre switchene bare har en utgang. De av dere som skulle trenge - det er bare å søke etter component splitter e.l. på ebay så kommer det opp.
    En sånn en altså:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •