bannanplugger fra hifiklibben - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 77 av 77
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Kan ikke se at jeg noengang har vært arrogant.

Men sunn fornuft kan ofte hjelpe på når man skal bedømme en sak. Om man kjøper messing eller tinn? Skulle gjerne hørt om du kan ta en blindtest her for å finne ut hvor stor forskjellen er. Tviler på at du hører noe som helst ja. Men nå er jeg spent på svaret.
    Det ser jeg egentlig ingen grunn til å gjøre for deg. Uansett hva jeg tester eller hvordan jeg argumenterer så kommer du til å sitte å rakke ned på dette om hvor feil jeg tar og vor dum jeg er som tror det er mulig å høre forskjell. Og jeg ser egentlig ikke noen grunne til å diskutere slikt med slike som deg da jeg vet hva slags latterlige argumenter som kommer fra den siden, og da alltid uten erfaringer runt emnet. Messing eller tinn? vil ikke anbefale noen av delene, plugger av kobber leder mye bedre og billigere er de også.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Hvilke mekaniske kvaliteter er det snakk om her? Det er tydeligvis ikke det at de sitter bedre.
    med den mekaniske kvaliteten mener jeg den mekaniske kvaliteten. Endel billige plugger tåler veldig lite, har selv hatt ferdig kabler som har vært terminert med dålrige plugger, og etter hvert var de egentlig ikke så veldig egnet kontakten bare ble dårligere. Spader som er stusselige og bøyer seg pga litt kraftige kabler er heller egentlig heller ikke så veldig mye å samle på.

Newcomer vaner81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speaker Wire
    Believing is hearing.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    med den mekaniske kvaliteten mener jeg den mekaniske kvaliteten. Endel billige plugger tåler veldig lite, har selv hatt ferdig kabler som har vært terminert med dålrige plugger, og etter hvert var de egentlig ikke så veldig egnet kontakten bare ble dårligere. Spader som er stusselige og bøyer seg pga litt kraftige kabler er heller egentlig heller ikke så veldig mye å samle på.
    Enig, jeg kjøpte noen billige Proson-bananplugger og de var helt ubrukelige. De var av generelt dårlig kvalitet, de var akkurat litt for små til høyttalerterminalene og ledet strømmen dårlig, noe som resulterte i bl.a mindre detaljer og tap av diskant.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Enig, jeg kjøpte noen billige Proson-bananplugger og de var helt ubrukelige. De var av generelt dårlig kvalitet, de var akkurat litt for små til høyttalerterminalene og ledet strømmen dårlig, noe som resulterte i bl.a mindre detaljer og tap av diskant.
    Jeg noterer meg hva dere skriver. Flott å høre at noen for utbytte av investeringene. Synes det er veldig bra at disse meningene kommer frem.

Alt for mange som roper høyt om at det ikke nytter og regelrett prøver å sette andre i dårlig lys når det gjelder lirr dyrere kabler og dingser. Noe mitt livsyn aldri har sett vitsen.... (å rakke ned på andre sine meninger).

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg noterer meg hva dere skriver. Flott å høre at noen for utbytte av investeringene. Synes det er veldig bra at disse meningene kommer frem.

Alt for mange som roper høyt om at det ikke nytter og regelrett prøver å sette andre i dårlig lys når det gjelder lirr dyrere kabler og dingser. Noe mitt livsyn aldri har sett vitsen.... (å rakke ned på andre sine meninger).
    Nå ble jeg litt i tvil hva du mener her?
    Jeg håper ikke mitt innlegg ble oppfattet som å rakke ned på noe eller noen, for det er jeg selv sterkt i mot.
    Mitt poeng var simpelthen at man bør kjøpe kvalitet og at det er forskjell på de forskjellige pluggene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg litt i tvil hva du mener her?
    Jeg håper ikke mitt innlegg ble oppfattet som å rakke ned på noe eller noen, for det er jeg selv sterkt i mot.
    Mitt poeng var simpelthen at man bør kjøpe kvalitet og at det er forskjell på de forskjellige pluggene.
    Absolutt ikke ment å rakke ned på ditt innlegg! Beklager sterkt hvis det ble oppfattet slik. Ble skrevet på strak hånd med en hylende junior i armkroken Mener derimot at det er supert at du kommer med dine subjektive erfaringer. Igjen, beklager hvis det kunne misforstås...

Litt klarere: Jeg synes det er flott at noe skriver "i mot" de som mener at det ikke er forskjell på kabler og plugger. Våre oppfattninger er subjektive, og du har fått både opp nedturer.

Litt generelt: det skal selvsagt være en diskusjon der noen har meninger for og i mot. Det er jo den subjektive meningen som skal komme frem. Derimot synes jeg enkelte er meget bastante i sin mening - spesielt de som er i mot. Og de som er i mot har en tendens til å bli meget lite nyanserte og sklir over grensen. Over grensen opplever man flåsete kommentarer og harselering av andre sine meninger. Det er ikke greit etter min mening!

Når det gjelder hva man selv vil ha: du må nesten prøve å feile for å finne hva du liker. Det kan bli dyrt, men AV er ikke billig. Ønsker du ikke å legge penger i det, nei da bør du ikke forvente deg løft heller!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Absolutt ikke ment å rakke ned på ditt innlegg! Beklager sterkt hvis det ble oppfattet slik. Ble skrevet på strak hånd med en hylende junior i armkroken Mener derimot at det er supert at du kommer med dine subjektive erfaringer. Igjen, beklager hvis det kunne misforstås...

Litt klarere: Jeg synes det er flott at noe skriver "i mot" de som mener at det ikke er forskjell på kabler og plugger. Våre oppfattninger er subjektive, og du har fått både opp nedturer.

Litt generelt: det skal selvsagt være en diskusjon der noen har meninger for og i mot. Det er jo den subjektive meningen som skal komme frem. Derimot synes jeg enkelte er meget bastante i sin mening - spesielt de som er i mot. Og de som er i mot har en tendens til å bli meget lite nyanserte og sklir over grensen. Over grensen opplever man flåsete kommentarer og harselering av andre sine meninger. Det er ikke greit etter min mening!

Når det gjelder hva man selv vil ha: du må nesten prøve å feile for å finne hva du liker. Det kan bli dyrt, men AV er ikke billig. Ønsker du ikke å legge penger i det, nei da bør du ikke forvente deg løft heller!
    Jeg er helt enig i hva du sier. Har sagt det flere ganger før, men jeg klarer ikke å se hva folk skal få ut av å hevde seg så utrolig her inne. Det er en selvfølge at folk har forskjellige oppfatninger, preferanser og meninger, men en slik arroganse og besservisser-holdning som fremkommer i mange innlegg på dette forumet byr meg rett og slett i mot.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med den mekaniske kvaliteten mener jeg den mekaniske kvaliteten.
    For noe vås...

Endel billige plugger tåler veldig lite, har selv hatt ferdig kabler som har vært terminert med dålrige plugger, og etter hvert var de egentlig ikke så veldig egnet kontakten bare ble dårligere.
    Pluggene var dårlige og kontakten var dårlig. Hvorfor var pluggene dårlige? Alt jeg får fra dette er at pluggene sitter dårlig i kontakten. I innlegg #54 over skiller du jo mellom den mekaniske kvaliteten til en plugg og det at den sitter godt. Alle og enhver skjønner jo at en plugg må sitte godt i en kontakt.

Så sett at en plugg sitter godt, hvilke mekaniske kvaliteter er da "av en annen verden" på dyrere plugger?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noe vås...

Pluggene var dårlige og kontakten var dårlig. Hvorfor var pluggene dårlige? Alt jeg får fra dette er at pluggene sitter dårlig i kontakten. I innlegg #54 over skiller du jo mellom den mekaniske kvaliteten til en plugg og det at den sitter godt. Alle og enhver skjønner jo at en plugg må sitte godt i en kontakt.

Så sett at en plugg sitter godt, hvilke mekaniske kvaliteter er da "av en annen verden" på dyrere plugger?
    for noe vås? hva mener du med det? det eneste du gjør er å angripe meg uten å ha noe å bidra med.

Hvis du absolutt vil ha eksempel på plugger som ikke holder mål i kvalitet, f.eks de rimligste fra monster og proson samt noen som var påmontert mine tidligere psaudio kabler. Et fellestrekk med disse, er at de har en form for fjer som skal gjøre at de sitter godt i kontaktene, når disse knekker etter litt bruk tyder det på at kvaliteten er dårlig.
    noen som faktisk tester at slikt holder er wbt, mye av pluggene de lager blir testet en og en for hånd. f. eks de spadene som jeg bruker termineres ved å krympe kabelen og skru dem fast i pluggen. Disse skruene og snittingen må tåle en ganske så høy belastning når man skrur til for å få kabelen sjikkelig festet, det at man slipper å etterstramme pluggene slik man må på f.eks proson pluggene er også en fordel. Samt at de er laget i bedre ledende metall, og de har en sandwich konstruksjon som gjør at de sitter utrolig bra i kontakene.

Hvor mange forskjellige plugger har du prøvd siden du mener jeg lyver om dette?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for noe vås? hva mener du med det? det eneste du gjør er å angripe meg uten å ha noe å bidra med.?
    Hva jeg mener med det? Du skriver ni ord, og alt du klarer er å gjenta deg selv, som om det skulle oppklare noe som helst. Og hva skal jeg bidra med? Det er du som kommer med en påstand her. Jeg har bare bedt deg utdype den. Slik som det norske språket fungerer så skiller du mellom mekanisk kvalitet og det at en plugg sitter godt.

Hvis du absolutt vil ha eksempel på plugger som ikke holder mål i kvalitet, f.eks de rimligste fra monster og proson samt noen som var påmontert mine tidligere psaudio kabler. Et fellestrekk med disse, er at de har en form for fjer som skal gjøre at de sitter godt i kontaktene, når disse knekker etter litt bruk tyder det på at kvaliteten er dårlig.
    Så her knytter du kvalitet sammen med det at en plugg sitter godt. Snakker du her om mekanisk kvalitet? Tidligere skilte du jo disse begrepene.
    Hvor mange forskjellige plugger har du prøvd siden du mener jeg lyver om dette?
    Hei finvåg, er du paranoid? I hvilket innlegg har jeg beskyldt deg for å lyve??

Du er jo tydeligvis irritert over "arrogansen" til folk på forumet her "ovenfor tweaks". Jeg spør deg rett og slett om noe du skrev selv:
    Den mekaniske kvaliteten på en del dyrere plugger er vanlighvis av en annen verden på litt påkostede plugger. sitter bedre gjør dem og
    Jeg lurer rett og slett på hva det er en selverklært tweaktester mener med "mekanisk kvalitet" på plugger? Siden de også "sitter bedre", er jo ikke dette en del av den mekaniske kvaliteten, ifølge deg selv.

Dette er et internett forum, all kommunikasjon her foregår skriftlig, og om du ikke engang evner å forklare begreper du bruker selv, hvordan i all verden forventer du da å overbevise andre om dine synspunkter?

Mitt sinn er på ingen måte lukket, men skal du argumenter må du gjøre bedre enn dette:
    med den mekaniske kvaliteten mener jeg den mekaniske kvaliteten.
    Ps. Jeg ser at du igjen nevner spader. Jeg skjønner ikke hva spader har med den mekaniske kvaliteten på plugger å gjøre.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår det som han mener byggkvaliteten. At en plugg er konstruert dårlig, at den er laget i et materiale som ikke leder bra og som tåler lite. Ikke värre enn det. Jeg er forövrig helt enig med Finvåg da jeg også har erfaring disse elendige pluggene. Det er nesten så de faller ifra hverandre. Nå har jeg forövrig ikke prövd dyre plugger, men jeg tar det som en selvfölge at de er konstruert bedre, leder bedre og at de tåler litt.

Jeg har ihvertfall ikke noe problemer med å tro at det er forskjell i kvalitet på f.eks disse:

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byggkvalitet ja... Men så lenge kontaktpunktet er >= tverrsnittet på kabelen så burde det ikke være noen forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg mener med det? Du skriver ni ord, og alt du klarer er å gjenta deg selv, som om det skulle oppklare noe som helst. Og hva skal jeg bidra med? Det er du som kommer med en påstand her. Jeg har bare bedt deg utdype den. Slik som det norske språket fungerer så skiller du mellom mekanisk kvalitet og det at en plugg sitter godt.

Så her knytter du kvalitet sammen med det at en plugg sitter godt. Snakker du her om mekanisk kvalitet? Tidligere skilte du jo disse begrepene.
    Hei finvåg, er du paranoid? I hvilket innlegg har jeg beskyldt deg for å lyve??

Du er jo tydeligvis irritert over "arrogansen" til folk på forumet her "ovenfor tweaks". Jeg spør deg rett og slett om noe du skrev selv:Jeg lurer rett og slett på hva det er en selverklært tweaktester mener med "mekanisk kvalitet" på plugger? Siden de også "sitter bedre", er jo ikke dette en del av den mekaniske kvaliteten, ifølge deg selv.

Dette er et internett forum, all kommunikasjon her foregår skriftlig, og om du ikke engang evner å forklare begreper du bruker selv, hvordan i all verden forventer du da å overbevise andre om dine synspunkter?

Mitt sinn er på ingen måte lukket, men skal du argumenter må du gjøre bedre enn dette:
    Ps. Jeg ser at du igjen nevner spader. Jeg skjønner ikke hva spader har med den mekaniske kvaliteten på plugger å gjøre.
    kansje jeg blander litt med begrepene da, sliksom andre werdenskrieg er inne på.
    når du har sagt at jeg lyver? når du sier at det jeg skriver er bare vås, så mener du at det ikke stemmer det jeg skriver, mao løgn. Hva min sinnstillstand har med denne diskusjonen og gjøre skjønner ikke jeg..

jeg har ikke sagt at du eller noen andre skal blir overbevist om at jeg har rett jeg skriver bare om mine erfaringer. Ser at du unngår å svare på hvilke plugger du har testet siden du mener jeg tar så feil, har det muligens noe med at du ikke har testet noen og egentlig bare vil kverulere?

Den ps`en din tilslutt skjønte jeg egentlig ingenting av, men for å oppklare så snakker jeg ikke om en snøskuffe eller noe slikt. En spade i denne sammenheng er en kontakt som brukes på høyttalerkabel, et eksempel på en slik er i linken nedenfor.

http://www.wbtusa.com/wbt0680ag-300.gif

mine meninger og erfaringer er tydeligvis ikke så veldig velkommen så jeg tror jeg bare trekker meg ut av denne debatten. Før det bare ender med utskjelling og usakligheter.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok *bretter opp ermene, finner fram teskjeia*

når du har sagt at jeg lyver? når du sier at det jeg skriver er bare vås, så mener du at det ikke stemmer det jeg skriver, mao løgn.
    Jeg har ikke sagt at du lyver, og for ordens skyld, jeg tror heller ikke at du lyver. Når jeg spør "hva mener du med mekanisk kvalitet" så svarer du "med den mekaniske kvaliteten mener jeg den mekaniske kvaliteten." Svaret er bare vås, det forklarer jo ikke noe som helst men antyder derimot at mekanisk kvalitet er selvforklarende. Hva er en bil? En bil er en bil. Et slikt svar er jo meningsløst.

jeg har ikke sagt at du eller noen andre skal blir overbevist om at jeg har rett jeg skriver bare om mine erfaringer.
    Jeg prøver jo bare å finne ut av hva denne erfaringen er? Hva mener du med "Den mekaniske kvaliteten på en del dyrere plugger er vanlighvis av en annen verden på litt påkostede plugger"?

Ser at du unngår å svare på hvilke plugger du har testet siden du mener jeg tar så feil, har det muligens noe med at du ikke har testet noen og egentlig bare vil kverulere?
    Har ikke testen noen plugger jeg. Har hatt de samme pluggene i 20 år nå. De sitter jo der og gjør jobben sin de, hører ikke noe forskjell på om jeg bruker disse pluggene eller kobler høyttalerkabelen direkte i høyttaleren, så da har det aldri vært noen vits i å teste plugger. De er forøvrig identiske med det første bildet til AndreWerdenskrieg, altså "billig" varianten. Ifølge deg vil dyrere plugger ha en "mekanisk kvalitet av annen verden" i forhold til mine. Jeg har ikke prøvd dyrere plugger, så jeg spør deg som tydeligvis har det.

Den ps`en din tilslutt skjønte jeg egentlig ingenting av, men for å oppklare så snakker jeg ikke om en snøskuffe eller noe slikt. En spade i denne sammenheng er en kontakt som brukes på høyttalerkabel, et eksempel på en slik er i linken nedenfor.

http://www.wbtusa.com/wbt0680ag-300.gif
    Jeg vet hva en spade er. Så langt har du nevnt "spader som er stusselige og bøyer seg". At spadegaffelen er underdimensjonert og at spaden bøyer seg mer enn den allerede er bøyd under belastning forstår jeg er dårlige egenskaper for en spade. Men en plugg har hverken spadegaffel eller er bøyd, så hvorfor du bruker spader som eksempler på å forklare meg hva mekanisk kvalitet på plugger er skjønner jeg ikke. Mener du disse tingene har paralleller til plugger så kan du jo forklare hvilke de er.

mine meninger og erfaringer er tydeligvis ikke så veldig velkommen så jeg tror jeg bare trekker meg ut av denne debatten. Før det bare ender med utskjelling og usakligheter.
    Dette er ikke første gang du påtar deg offerrollen. Dette er jo ingen debatt (om bananplugger), jeg har ikke imøtegått en eneste ting du har sagt, eller erfaring du har, om bananplugger. Jeg har bare stilt ett eneste spørsmål som fortsatt ikke er besvart. Det er jo din mening jeg er ute etter, jeg formerlig graver etter den og ber på mine knær om den, men du gir jo den ikke.

Den mekaniske kvaliteten på en del dyrere plugger er vanlighvis av en annen verden på litt påkostede plugger.
    Jeg vil bare vite, fra en som tydeligvis har testet mange forskjellige plugger, hva mener du med mekanisk kvalitet i en plugg? Som pluggtester, hva legger du i begrepet mekanisk kvalitet?

AndreWerdenskrieg har skrevet hva han tror du mener. Jeg har unngått å skrive hva jeg tror du mener, fordi jeg vil at du selv skal beskrive hva du selv mener og ikke bli ordlagt av andre.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall ikke noe problemer med å tro at det er forskjell i kvalitet på f.eks disse:
    Hvorfor er skulle kvaliteten være forskjellig? Alt jeg kan se er at festemåten av kabelen i pluggen er forskjellig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er skulle kvaliteten være forskjellig? Alt jeg kan se er at festemåten av kabelen i pluggen er forskjellig.
    Disse pluggene (ihvertfall de parene jeg kjöpte) var i mine öyne dårlig konstruert fordi de hadde dårlig passform, de ledet dårlig (jeg mistet diskant) og de böyde seg lett. Jeg har som nevnt ikke prövd dyrere plugger, men for meg så ser f.eks Viablue-pluggene ut til å väre bedre konstruert. Jeg vil også tro at disse er laget av et materiale som har bedre ledeevne.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •