bannanplugger fra hifiklibben - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77
    Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En gang i tiden oppgraderte jeg mine første signalkabler, sånne 10-kr på Tønsbergmessakabler , til noen 150 kr HiFiklubbenkabler.

Dette hørte jeg STOR forskjell på. Lyden ble rett og slett varmere.

Senere prøvekjørte jeg et par til 1000kr/ 0,6meter. INGEN hørbar forskjell.

Jeg er altså av den oppfatning at ja, det har noe å si, men kun opp til en viss prisgrense. Ikke kjøp det absolutt kjipeste, men legge heller ikke store verdier i kabler.

Spar de 5000kr og kjøp deg popcorn og pils istedet. Gir deg en mye større hjemmekinoopplevelse!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Gjør som meg og Mori. Kjøp dem jeg har linket til på ebay. Her terminerer man fra baksiden og pluggene sitter utrolig bra i terminalene. Latterlig bilig er det også. Har kjøpt over 100 av de pluggene på ebay til mange er på forumet. Kan sikkert ordne til deg også viss du ikke vil sette deg inn i ebay selv.
    Har både Ebay og Paypalbruker, nå har jeg bestilt 24 stykker... til latterlige 250 kroner inkl frakt Håper de er bedre enn det priser tilsier

Newcomer gekko4u sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde de vanlige til dali som jeg var veldig fornøyd med , også kødda hifi klubben med noe service greier så jeg fikk et sett med disse http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...Tilbehoer_.htm

som jeg kunne skru til så de satt 100% . hørte ingen forskjell , men ser jo litt penere ut for de som absolut skal se BAK høytaleren ... fine er dem da

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekko4u
    jeg hadde de vanlige til dali som jeg var veldig fornøyd med , også kødda hifi klubben med noe service greier så jeg fikk et sett med disse DALI Banana Lux Tilbehør

som jeg kunne skru til så de satt 100% . hørte ingen forskjell , men ser jo litt penere ut for de som absolut skal se BAK høytaleren ... fine er dem da
    Pene ja! Men den lydmessige forbedringen er nok ikke så lett å høre

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Gjør som meg og Mori. Kjøp dem jeg har linket til på ebay. Her terminerer man fra baksiden og pluggene sitter utrolig bra i terminalene. Latterlig bilig er det også. Har kjøpt over 100 av de pluggene på ebay til mange er på forumet. Kan sikkert ordne til deg også viss du ikke vil sette deg inn i ebay selv.
    Noen erfaringer med leveringstid på disse? Kjøpte 11 januar og har ikke sett noe til dem enda...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Noen erfaringer med leveringstid på disse? Kjøpte 11 januar og har ikke sett noe til dem enda...
    hmm, husker ikke helt nøyaktig, men det tok litt tid pga noe problemer med treigt internet etter noe jordskjelv. Tror det tok ca 1-2 uker.

EDIT : Om du bestillte 16 stk eller hva det var, kan du vel risikere et opphold i tollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tips, for pluggene til Biltema har ikke 100% passform og skaper skurring. Er enig i at det går an å finne en gylden middelvei, og der kommer Argon-pluggene fra HiFi Klubben inn. Har også prøvd disse med greit resultat:

Komplett.no - Proson Crystal Smoke, Bananplugg 24K gullplattert, 4 stk i pakn.

E

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjøpt to par fra Biltema men klarer ikke å få dem helt inn i min Denon PMA1500 og B&W603. Har dere også problemer med disse ?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    hmm, husker ikke helt nøyaktig, men det tok litt tid pga noe problemer med treigt internet etter noe jordskjelv. Tror det tok ca 1-2 uker.

EDIT : Om du bestillte 16 stk eller hva det var, kan du vel risikere et opphold i tollen.
    24.. Men prisen kom under 200-kroner grensen :neutral:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    24.. Men prisen kom under 200-kroner grensen :neutral:
    Da burde det jo gå greit. Du kan jo sende en mail å hørre når pluggene ble sendt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    For de som måtte tvile på den gode effekten av gull på bananpluggene og effekter av oksydering etc.

Jeg bruker kun gullforgylte stikkontakter på alle lampene i huset. Mange tror ikke hvor bra dette er før de ser det. Fargemetningen er bedre, oppløsningen er høyere og totalt blir alt bedre med gull og andre edle metaller. Jeg selv ser meget bedre ut i speilet. Møbler ser penere ut enn de er og den gamle stolen som jeg kjøpte på Fretex ser ut som ny.

De som tviler gir jeg en enkel demonstrasjon med og uten Gullkontakter.
    Alle er enige om det det er bedre med dyre stikkontakter.
    Fader altså..!! Nå fikk du meg til å søle kaffe her, hadde tatt en slurk og var i grunn helt uforbredt på det som ventet da jeg begynte å le så kaffe'en kom ut samme vei som den kom inn og ble spredt rundt her...

Mitt råd er å ikke ha kaffe i munnen når man leser visse innlegg...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan til tider være vanskelig å argumentere med dem som bruker slik retorikk, det opplever jeg til tider på dette forumet.

Jeg prøver så godt jeg kan å bruke samme metoder tilbake, men ironien går dem hus forbi og da blir det ballade. Men det er jo morro til tider.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ovverasket over den veldige arrogansen skeptikerne her på forumet har overfor tweaks, og dem som tester dem. Hvor mange av dere her som latterligjør f.eks dyre plugger, har testet deres fantastiske biltema plugger mot noen fra f.eks, wbt, furutech eller oyaide?? Jeg tror ikke det er mange nei. Den mekaniske kvaliteten på en del dyrere plugger er vanlighvis av en annen verden på litt påkostede plugger. sitter bedre gjør dem og, samt at man slipper at dem er lagd av enten messing eller tinn.

de nakamichi pluggene dere nevner er også å få kjøpt i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg noe enig med Finvåg... Greit at folk tar til takke med Biltema og Clas Ohlson kabler og plugger, men det som er problemet er alle dere som sitter med "fasiten". Jeg skal hverken påstå det ene eller andre her, av frykt for mange krasse tilbakemeldinger, men vil bare gi støtte til en vis mann i forrige post.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke si at jeg vet hva som eller hvem som har rett, da jeg aldri har fått muligheten til å teste billig mot dyrt.. Og eneste bananpluggene jeg har kjøpt var av typen argon på hifiklubben. :P

Men jeg skal innrømme at jeg begynner å lure litt når jeg ser folk legger ut i det vide og det brede om at de nye rhodium-pluggene gjør symbalene i orkesteret for skarpe! (Dette var bare ett eksempel! )

Men hva vet jeg, jeg har jo aldri testet rhodium-plugger eller på "mitt hi-end anlegg"! :P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjøpt plugger her? Banana Plugs: SpeakerRepair.com - Audio Superstore
    Ser unektelig OK ut, og til en hyggelig pris. Særlig om man kjøper flere.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    er ovverasket over den veldige arrogansen skeptikerne her på forumet har overfor tweaks, og dem som tester dem. Hvor mange av dere her som latterligjør f.eks dyre plugger, har testet deres fantastiske biltema plugger mot noen fra f.eks, wbt, furutech eller oyaide?? Jeg tror ikke det er mange nei. Den mekaniske kvaliteten på en del dyrere plugger er vanlighvis av en annen verden på litt påkostede plugger. sitter bedre gjør dem og, samt at man slipper at dem er lagd av enten messing eller tinn.

de nakamichi pluggene dere nevner er også å få kjøpt i norge.

Kan ikke se at jeg noengang har vært arrogant.

Men sunn fornuft kan ofte hjelpe på når man skal bedømme en sak. Om man kjøper messing eller tinn? Skulle gjerne hørt om du kan ta en blindtest her for å finne ut hvor stor forskjellen er. Tviler på at du hører noe som helst ja. Men nå er jeg spent på svaret.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Den mekaniske kvaliteten på en del dyrere plugger er vanlighvis av en annen verden på litt påkostede plugger. sitter bedre gjør dem og
    Hvilke mekaniske kvaliteter er det snakk om her? Det er tydeligvis ikke det at de sitter bedre.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte billige bananplugger på Clas Ohlson som så helt greie ut, men pga de fjernet endel diskant kunne jeg ikke bruke dem.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •