HDMI problem mellom Denon komponenter (2910 og 3806)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI problem mellom Denon komponenter (2910 og 3806)

Hei Folkens håper dere kan hjelpe meg litt!

Jeg er nå igang med å sette opp hjemmekino'n min på nytt og har støtt på noen "små" problemer. Har hatt en kompis innom for å hjelpe meg litt også, men jeg klør meg i hodet fortsatt da vi ikke fikk til det vi ville.

De "små" problemene består i:

1.
    HDMI fra Denon 2910 til 3806, HDMI fra 3806 til plasma med HDMI inngang. Ingen lyd inget bilde, bortsett fra OSD meny. Har gått inn i OSD og valgt de innstillingene vi kan forstå som riktig for denne typen oppsett....

2.
    HDMI fra 2910 til plasma (samme kabelen så det er ikke den det er noe feil med) nå er det bilde. Nå er det desverre slik at bildet hakker, noen ganger med en gang andre ganger først etter at filmen har gått ca 30 min. Dette resulterer til slutt i at bildet går i svart selv om filmen går og jeg får lyd via digital coax.

Så det er spørsmålet til dere vise menn der ute, hva gjør jeg feil? Noen som umiddelbart vet hvor feilen ligger eller har noen gode forslag?

Hvis noen evt. vet om hvor det er en enkel guide for å sette opp disse mot hverandre med HDMI hadde jeg blitt veldig glad. Mener å ha lest her tidligere på forumet at 3806'n ikke er den enkleste på oppsett siden noen jeg og kompisen helt klart nå sier oss enig i ;-)

Venter i spenning! :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    2.
    HDMI fra 2910 til plasma (samme kabelen så det er ikke den det er noe feil med) nå er det bilde. Nå er det desverre slik at bildet hakker, noen ganger med en gang andre ganger først etter at filmen har gått ca 30 min. Dette resulterer til slutt i at bildet går i svart selv om filmen går og jeg får lyd via digital coax.

Min erfaring er at utsignal-styrken på HDMI-utgangen på 2910 er litt i svakeste laget, og svakere enn det signalet den sender ut på DVI. Har du en DVI-HDMI overgang tilgjengelig, kan du jo sjekke om dette hjelper?

Når du switcher gjennom receiver, øker jo ikke dette akkurat signalstyrken, og det kan da være nok til at du opplever de bildeproblemene du gjør.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lignende problemer med min D 1910 mot Pana pt 700 og DVi-HDMI kabel. Ved noen anledninger har problemet løst seg midlertidig med og starte DVD før projektor, men i går funket ikke det, da måtte jeg trykke HDMI kontakten i proj ekstra godt inn, virker som dette er veldig følsomt, for kontakten satt på plass men plutselig så var det ok.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo liksom gått "en del" diskusjoner her på forumet omkring det latterlig dårlige HDMI-signalet fra Denon da... ;-)

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det har jo liksom gått "en del" diskusjoner her på forumet omkring det latterlig dårlige HDMI-signalet fra Denon da... ;-)
    Det var da som pokker da og nå som jeg trodde jeg nermet meg nirvana ;-)

Har en dvi-hmdi kabel liggende så jeg får kanskje prøve denne...

Etter noen leterunder til i går ser det vel også ut til at en "firmware upgrade" muligvis kan hjelpe, noen som kan komme med noen lure annbefalinger rundt dette? Eller som også kanskje har prøvd?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde akkurat å koble opp Denon 3910 på min nyinnkjøpte Vantage HD video-scaler.. Denon 3910 velger liksågodt å henge seg totalt opp før den i det hele tatt får gjort noe (får ikke engang ejecte platen). Sluttresultatet var at jeg måtte plugge ut HDMI kabelen og bruke component for å overføre bildet.. Ikke at det nødvendigvis er en dårligere løsning i mitt oppsett, men kjipt er det lell..
    <Dette hadde ikke noe spesielt med ditt problem, men bare nok et eksempel på at Denon sine produkter sliter med bruk av HDMI. Kanskje spesielt 3910/2910?>

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •