Seriell kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Seriell kabler

Jeg må ha en seriell kabel mellom PC'en og preampen min.
    Har rota rundt på jobben og fant en som ville vært perfekt, om det ikke er for at den har hunn-kontakt i begge ender.

Finnes det "gender-benders" til seriell kabler? Jeg trenger hunn i den ene enden og hann i den andre enden.
    Grunnen til at jeg vil bruke den kabelen jeg fant er at den er svart og lang nok til at PC'en kan stå på stuebordet.

Jeg kan evt kjøpe meg en seriell kabel men det hadde greit å gjøre det billigst mulig siden jeg har brukt endel kroner på utstyr i det siste :-D

Hvis noen har en langt seriell kabel de skal kvitte seg med så send meg gjerne en PM.

A

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det finnes, sitter med noen foran meg nå da jeg jobber med programmering av elektronikk og kjører kommunikasjon på RS-232/€85 som bruker seriell kabel.

Kan desverre ikke fortelle deg hvor du får kjøpt løst, for jeg mener vi handler hos ELFA og der blir det fort dyrt for små ordrer.
    Forresten, kaskje det er denne du er på jakt etter? Komplett.no - Adapter 9M/9M

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaa, et sånt adapter vil fungere fint, tror jeg kjøper det på 36mnd avbetaling til 2kr i måneden :lol:
    Det som er litt dumt er at det koster bare 10kr mer å kjøpe en 3m seriell kabel på CO, og det kommer jo porto på toppen av det adapteret fra komplett. Det blir like dyrt å endre kjønn i den ene enden på kabelen som å kjøpe en ny kabel :roll:
    Elfa er litt dyrt om man kjøper mindre enn 10stk, det gjelder på de aller fleste småvarene deres ihvertfall. Men de er jo ganske rimelige på mange ting.
    Tror jeg bare bruker et par tre av de kortere jeg fant på jobben, det blir gratis og fungerer sikkert bra, jeg skal jo ikke ha PC'en koblet til preampen hele tiden heller, det er bare for å gjøre konfigen enklere :-D

Takk for tipset, Tormy!

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •