Støy på Supra component kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy på Supra component kabel

Har trukket om in Supra komponentkabel og sliter nå med støy. Støyen vises ved at jeg har brede striper som er litt lysere/mørkere enn resten av bildet. Disse stripene beveger seg sakte oppover eller nedover.

Var en stund redd for at feilen lå i DVD spiller, Forsterker eller Prosjektor, men jeg har gjort følgende for å utelukke disse som feilkilde:
    a) Istedet for å la bildesignalet gå fra DVD til forsterker, koblet jeg komp kabelen rett fra DVD spiller til prosjetor. Dette ga ingen forbedring - ergo kan ikke feilen ligge i forsterkeren.
    b) Koblet DVD spilleren direkte til prosjektoren med en annen (kortere) componentkabel. Da ble bildet fritt for striper/støy. - Da antar jeg feilen ikke ligger i DVD spiller eller prosjektor.

Kabelen var tidligere også koblet mellom den samme DVD spilleren og prosjektoren, men er nå strukket om. Den er strukket i samme kabelgate som en HDMI- og en nettverkskabel, men ingen av disse er koblet til.

Har også samme problem når jeg kobler PS2 vis forsterkeren til prosjektoren via component.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet antenne fra antenneanlegg til forsterkeren, enten radio eller lyd fra f.es. en DVD. opptaker e.l.? Prøv å trekke ut disse og se om det hjelper.

Gjør det det så kjøp en skilletrafo til antenneledningen. Koster ca. 200.-

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ikke forsøkt og det skal forsøkes, men jeg får jo samme problemet når comp kabelen går direkte fra DVD spilleren til prosjektoren med supra comp kabelen min. Forstyrrelene forsvinner først når jeg flytter DVD spilleren opp til prosjektoren og kobler den opp med en (kortere) monster comp kabel.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I disse juletider tar alt som ikke har med julen og gjøre, tid. Jeg har derfor ikke fått testet tipset ditt før nå, men det hjalp!
    Stripene forsvinner når jeg drar ut antenneledingen.
    Hva er se skilletrafo?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •