Sponsorer:
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Viderekommen HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)

Hvilket strømfilter er best?

Har tenkt til å gå til innkjøp av et strømfilter til hjemmekinoen min,og lurer på hvilket jeg skal velge.

Har lyst på den typen som har plass til flere stikk så jeg får samlet alle ledningene på ett sted.

Har funnet frem til disse selv

VALHALLA TECHNOLOGY VT clean power Kabel

InterConnect

Ser bort ifra de to dyreste til Monster cable.

Hvilket av disse er best på å fjerne støy fra nettet?Om det finnes andre typer som er bedre så tar jeg gjerne imot tips

Viderekommen Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    IsoTek er vel noe av det beste du får tak i. Nettbutikk - Hi-fi Center Kjeden Har også gode erfaringer med Monster sine.
    Sony KD-65S9005 | Denon AVC-A1HDA | Accuphase E-460 | Denon DBP-4010UD | Sony BDP-S7200 | Linn Akurate DS/1 | Denon AH-D5000 | Dali Euphonia MS4/RS3/CS4 | REL R-528

Viderekommen jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Som de sier selv i annonsen til valhalla:
    . Hvorvidt et nettstøyfilter gir en reell forbedring av akkurat ditt anlegg er imidlertid et spørsmål som avhenger av mange faktorer. Er strømforsyningen din sunn og komponentene dine godt avskjermet, har du sannsynligvis ingen problemer. Da blir filtrering omtrent som å ta medisin mot en sykdom man ikke har, noe som jo ikke akkurat kan kalles en god idé.
    Har du et problem med nettstøy? Ellers kan jo overspenningsvern være greit nå i disse uværes tider.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Som de sier selv i annonsen til valhalla:

Har du et problem med nettstøy? Ellers kan jo overspenningsvern være greit nå i disse uværes tider.
    Jeg er ikke sikker på om det er nettstøy,men det er en susing i bakgrunnen som kommer og går.Hører den ikke på musikk/film der det er lyd hele tiden,men er spesiellt hørbart på akustisk musikk hvor det er stille i bakgrunnen,om du skjønner hva jeg mener.

Susingen er altså ikke konstant,men kommer og går.

Viderekommen jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Spør om du kan låne med deg en for testing. Evt. låne av noen "snillinger".

Og siden det kommer og går så kan det muligens tyde på at det er en eller annen eletrisk forurensende enhet i nerheten som lager støyen når den er i bruk?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Hmm..det kan jo være de billige dimmer-dingsene med fjernkontroll som jeg har plugget inn i støpslene i stua for å styre lyset.Har lest att dimmere er værstinger på å lage støy.Får prøve å fjerne dem en stund å se om det hjelper.

Ekspert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Kast alle dine dimmere, eller sett de på en annen kurs enn stereoen.
    LCAudio sitt nettfilter hjelper mot klikk fra kjøleskab, dimmere osv men anbefales bare til forsterkere med over 120.000 uf i strømforsyningen.
    PSAudio sin Noise Harvester er et annet alternativ, men det bedste er å forebygge...

Nykommer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Min erfaring er at en isotrafo, eller skilletrafo som det vel egentlig heter, fungerer helt glimrende. Kjøpte en Ladac på 2000 VA for noen år siden, og har aldri sett meg tilbake.

Før jeg kjøpte den hadde jeg problemer med trafobrum i effektforsterkeren fram til klokka 23.00 hver eneste ukedag. Etter å ha koblet den opp forsvant alle problemer som dugg for solen, og lyden opplevdes som renere.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Fått svar her gitt,trodde nesten denne tråden var død jeg

Skal prøve å fjerne dimmerne,har ikke fått somlet meg til det ennå.Om støyen fortsatt er det så bør jeg vel kanskje prøve noen av forslagene her.

Men det kan vel også være støy ifra en av komponentene mine også ?Isåtilfelle så er det vel værre å få gjordt noe med problemet kanskje?

Nykommer Aftensvermer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    hvor mye må man betale for ett "descent" filter da? orker ikke betale 2000,- ++ for noe sånt, det blir litt for mye...

Viderekommen Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av krille_krokodille
    Min erfaring er at en isotrafo, eller skilletrafo som det vel egentlig heter, fungerer helt glimrende. Kjøpte en Ladac på 2000 VA for noen år siden, og har aldri sett meg tilbake.

Før jeg kjøpte den hadde jeg problemer med trafobrum i effektforsterkeren fram til klokka 23.00 hver eneste ukedag. Etter å ha koblet den opp forsvant alle problemer som dugg for solen, og lyden opplevdes som renere.
    Hmmm, hørtes interessant ut. Kan du vise oss noe bilde av saken du har kjøpt eller en link til produktet? Jeg sliter med "brum" i et effekttrinn selv om jeg kjører støyfilter av ganske så dyr type...

Viderekommen Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Forøvrig enda en link med "godkjent" utstyr:
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    T+A holder i alle fall grei klasse.

Ekspert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av Aftensvermer
    hvor mye må man betale for ett "descent" filter da? orker ikke betale 2000,- ++ for noe sånt, det blir litt for mye...
    Hvor dtor er strømforsyningen i din forsterker da ? Er den stor nok er LCAudio sit filter veldig bra, koster ca. 500 kr. Ikke kjøb det om strømforsyningen er forliten, da får du ingen lydmessig gevinst, oppnår kun at impulser fra kjøleskab osv blir borte.
    For brum lager LCAudio et DC filter også.

Aktiv Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Jeg har problemer med støy også, men da på bildesiden. Fikk et tips i en annen tråd om å koble fra radio/tv-kabelen. Det hjalp. Da forsvant støyen i bildet på prosjektoren.
    Hvordan kan en filter/skilletrafo hjelpe her?
    Jeg har forresten egne kurser for lys/varme og HI-FI/Bilde.

Viderekommen Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Ville bare dra i gang denne tråden igjen da jeg har et spørsmål. ER det noe vits for meg og innvistere i et Isotek støyfilter? Jeg mener, jeg har ikke støy i anlegget hvis jeg ikke skrur forsterkeren på over klokka 12 og legger øret helt inntil forsterkeren (spiller ikke musikk når jeg gjør dette ) Men fra lydkortet mitt i HTPCen kommer det litt mere enn fra cdspilleren og forsterkeren, men det er også minimalt. Kjører et X-Fi lydkort fra Creative som jeg er veldig fornøyd med og jeg syntes gir mye for pengene.

Viderekommen Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Ville bare dra i gang denne tråden igjen da jeg har et spørsmål. ER det noe vits for meg og innvistere i et Isotek støyfilter? Jeg mener, jeg har ikke støy i anlegget hvis jeg ikke skrur forsterkeren på over klokka 12 og legger øret helt inntil forsterkeren (spiller ikke musikk når jeg gjør dette ) Men fra lydkortet mitt i HTPCen kommer det litt mere enn fra cdspilleren og forsterkeren, men det er også minimalt. Kjører et X-Fi lydkort fra Creative som jeg er veldig fornøyd med og jeg syntes gir mye for pengene.

Da har du vel heller det som kalles "Gain"?:twisted:

Viderekommen OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Det første du bør prøve er å koble fra eventuelle kabel-TV signaler / kabler. Dette gir gjerne jordsløyfe feil - ergo støy på ditt elskede utstyr. Deretter må du forsøke å låne hjem en filterløsning, for eksempel fra Stereofile - som villig vil låne meg det utstyret som jeg mener å trenge.
    Avhengig av hvor god din kraft-leverandør er så vil du oppleve dette på ditt anlegg. Det finnes i prinsippet ingen garantier fra kraft-leverandør på kvaliteten. Men erfaringene mine er at de er svært gode på kvalitet.

Nykommer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Skribent Arve Åheim på audiophile.no skrev en nesten euforisk minitest av Isotek GII minisub for noen uker siden. Han skulle komme tilbake med en dybdetest, men den har ikke kommet enda. Jeg ble nesten litt fristet til å prøve selv, selv om jeg er litt skeptisk... Jeg kommer aldri til å kjøpe et slik produkt uten først å teste det hjemme hos meg selv.

Viderekommen Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Er litt skeptisk til strømfilter siden det sies at det fjerner litt av dynamikken i musikken....så det aller beste må vel være å få det til best mulig uten?.

Nykommer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Dersom strømfiltrene er for "små", så vil de redusere dynamikken. Poenget er å finne det riktige strømfilteret til sitt anlegg, så unngår man det problemet.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •