Hvilket strømfilter er best? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker selv et Voltex filter og synes jeg slapp godt unna med det i henhold til dynamikk, det gjorde ikke mye utav seg på det meste men det ble mer ro i lydbildet. Noe jeg ikke hadde forventet i så stor grad.
    Men uansett er det nok best og slippe unna uten, siden det er enda et "ledd" som påvirker

Newcomer firmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nødt til å vekke liv i denne igjen.

La merke til noe trafo støy fra den ene monoblokken for noen dager siden. Nå - for ca 15 min siden, hørte jeg det faktisk fra den andre monoblokken også. Og tro det eller ei - i fra tv'en! Jeg har et strøm problem! Og jeg trenger hjelp! Hva skal man for å rense strømmen? Har ingen kunnskap om dette. Eneste jeg kjenner til er Monster sine simple strømfilter/overspenningsvern til én høvding. Er dette nok til å fjerne mine problem?? Skeptisk...

Newcomer hifi nub sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av firmit
    Er nødt til å vekke liv i denne igjen.

La merke til noe trafo støy fra den ene monoblokken for noen dager siden. Nå - for ca 15 min siden, hørte jeg det faktisk fra den andre monoblokken også. Og tro det eller ei - i fra tv'en! Jeg har et strøm problem! Og jeg trenger hjelp! Hva skal man for å rense strømmen? Har ingen kunnskap om dette. Eneste jeg kjenner til er Monster sine simple strømfilter/overspenningsvern til én høvding. Er dette nok til å fjerne mine problem?? Skeptisk...

heisan,

det jeg først ville prøvd var å koble fra resten av huset. dra ut alle elektriske artikler du kan,,
    spesielt kjøleskap og fryseboks. tv. og antennekabel.
    dersom dette ikke hjelper ville jeg prøvd å få låne / deponere på et strømfilter eller en skilletrafo med større Va enn det er i dine forsterkere.

håper du finner ut av det. er et HAT med støy i anlegget.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke noe strømproblem. Trafostøy er helt normalt, og at en forsterker kan ha det og en annen ikke beror på hvordan viklingene i trafoen er laget, her er der selvfølgelig litt variasjoner.
    Desuten kan trafostøy komme og gå i løbet av dagen.
    Det beste strømfilter er INTET filter....min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Niels.
    Kommer og går her med trafo støy.
    Blir det for irriterende snur jeg bare kontakten til forforsterkeren i støpselet 180 grader og vips så er støyen borte.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •