Kabel fra PC til TV (HDMI)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel fra PC til TV (HDMI)

Hei!

Ikke spesielt bevandret i "kabel-salaten" tilknyttet dagens PC'er og TV'er.

Men skulle hatt en kabel som går fra PC'ns DVI-utgang til TV'ns HDMI-inngang. Rimeligst mulig og kortest mulig (1 meter, maks 2 holder).

Var innom Clas Ohlson, men de som jobbet der hadde ikke snøring. Dro frem en HDMI-kabel og en DVI-adapter jeg kunne sette på den ene enden og trodde kanskje det kunne funke. Det kunne det kanskje også, men jeg vil være sikker...

Det finnes jo dedikerte kabler som går fra PC (m/ DVI) til TV (m/ HDMI)...

Hvor kjøper jeg? Gi gjerne link til Mamoz data, Datakjeden, Clas Ohlson osv. Orker ikke bestille fra nettbutikk - vil ha NÅ. (I Trondheim...)

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Hei!

Var innom Clas Ohlson, men de som jobbet der hadde ikke snøring. Dro frem en HDMI-kabel og en DVI-adapter jeg kunne sette på den ene enden og trodde kanskje det kunne funke. Det kunne det kanskje også, men jeg vil være sikker...
    Skal funke bra det

Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HiFiklubben, og der kostet det 485 kroner for en 2 meter DVI -> HDMI-kabel. Stivt nok, da jeg ikke har tenkt å bruke dette til annet enn sofasurfing i første omgang.

Turen gikk videre til Datakjeden/Komplett. Der kostet den billigste 2-meterskabelen 505 kroner gitt. Hadde ikke trodd de overgikk HiFiklubben.

Siste stopp på Elkjøp. 2 meter kabel til nice-price 270 kroner.

(Clas Ohlson hadde vel en HDMI-kabel + DVI-adapter som hadde blitt rundt 2-300 kroner, så det hadde vært et alternativ, men foretrekker en "ren" kabel.)

Idiot som jeg er så oppdaget jeg jo når jeg kom hjem at laptopen jeg har stjålet (les: låner over litt lengre periode...) fra jobbem utrolig nok ikke har DVI-utgang. :-P Kall meg en krakk! En nesten splitter ny Toshiba Qosmio på "10 kilo" med alt tenkelig utstyr og et helt rått skjermkort på 17" widescreen skjerm. Men DVI.. nei?!?!??? Så kabelen får ligge å støve litt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •