Kabel Referanser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kabel Referanser

:-D Har du en kabel du er fornøyd med, eller en du vil anbefale? Liker og lese om forskjellige folks erfaringer med diverse kabler, dette kan være alt fra kabler til 10kr til 100000kr, Håper på masse spennende lesning her

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Ingen som har noen kabler de er fornøyde meg? Snodig

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppgraderte fra Biltemakabler til Xindak SC01 og hørte overhodet ikke forskjell. Men de ser dyre ut. Har tenkt å prøve ut dyrere kabler for å se om det er noe å hente der...

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Magic "The Giant" høyttalerkabler :-)

Pm Audio

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppgraderte fra Kimber Kable (4 PR, kr 72,- pr. meter) til Nordost Flatline Gold til kr. 1500 (2x3 m, terminert). Hørte stoor forskjell på mine JBL Ti6K.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kimber Monocle X

Anbefales på det varmeste! Kanskje ikke den billigste høyttalerkabelen, men samtidig langt ifra den dyreste. Dette er en kabel som virkelig ser feit og god ut. Den låter varmt og behagelig i toppen noe som er en viktig match for metalldomen i mine B&W Nautilus 805. Har faktisk to sett, og selger derfor det ene paret på AVtorget om noen er interesserte?

Kommer ikke til å bytte kabler på lenge:-D

Men husk at når det gjelder kabler er matchingen det viktigste, dyre kabler gir ikke nødvendigvis bedre lyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til kabelskeptikerene...

Anbefaler alle de som er i tvil om de hører forskjell på kabler til å A/B-teste Nordost Blue Heaven mot Kimber Monocle X. At det var så stor forskjell hadde jeg ikke forestilt meg; Nordost-kabelen var så spiss og gjennomtrengende i mitt anlegg at det var uutholdelig, mens Kimber-kablene rundet fint av den til tider litt hissige diskanten i nautilusene. Nå har jeg endelig en kabel jeg er fornøyd med

Igjen, dette gjelder matching og jeg er ikke i tvil om av Blue Heaven låter meget bra i andre oppsett enn mitt eget.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-end companiet
    Anbefaler alle de som er i tvil om de hører forskjell på kabler til å A/B-teste Nordost Blue Heaven mot Kimber Monocle X. At det var så stor forskjell hadde jeg ikke forestilt meg; Nordost-kabelen var så spiss og gjennomtrengende i mitt anlegg at det var uutholdelig, mens Kimber-kablene rundet fint av den til tider litt hissige diskanten i nautilusene. Nå har jeg endelig en kabel jeg er fornøyd med

Igjen, dette gjelder matching og jeg er ikke i tvil om av Blue Heaven låter meget bra i andre oppsett enn mitt eget.
    Flott at du hørte forskjell, dette skal jeg teste ut. Jeg har aldri vært i tvil om at kabelmatching har mye å si

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig vil jeg anbefale PM Auido Black Magic IC. Hadde Nordost Solar Wind mellom cd spiller og prosessor tidligere. SW låt meget spisst, gromsete og tynt i bunn.
    For meg framstår PM Audio kabelen som dønn ærlig; null støy, nøytral og dønn åpent lydbilde! Særdeles godt skjermet - og gjør pent lit med signalet. Ikke minst; man får en helt syk dynamikk med disse kablene, og de legger ikke skjul på noe. De anbefales på det varmeste! Virker sikkert noe fanatisk, men det absolutt de beste kablene jeg noen gang har hatt - og kommer aldri til å bytte dem ut. Blir heller til at jeg får meg slike mellom signalkabler i alle ledd, men det koster litt.

Høyttalerkabler har jeg ikke testet så mye på, men av de jeg har testet så var det ikke veldig stor forskjell. Blir mest nyanser. Ingen tvil om at signalkabler gir mest value for money :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •