Monster THX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55

Tråd: Monster THX

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monster THX

Heisann.

Lurte bare på hvorfor i all verden det ikke var noen post om disse, så jeg
    Da lurer jeg på følgende:

Hva er spesielt med disse?

er de så gode som noen vil ha det til?

finn på resten selv! ( I beste The julekalender stil)

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Monster THX subwoofer kabel. Utenom at det fulgte med en Y-splitter og en liten ekstra kablestum tror jeg ikke det er noe så veldig spesielt med disse kablene.
    Pga avgiften som må betales til THX får du helt sikkert bedre kabler til lavere pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her med THX-godkjente kabler virker på meg som et slags salgs-jippo. Jeg ser ingen særlige poeng med å ha slike kabler.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo være noe spesielt med dem siden de er THX godkjente(eller tar jeg feil?)

De er heller ikke så veldig dyre, i hvertfall ikke høyttalerkablene.(ca 350kr ,15m)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har jo X-faktoren i THX.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har inntrykket av at Monster-kabler er overpriset og at man kan få minst dobbelt så bra kvalitet til samme pris ved å kjøpe et annet merke, f.eks. Supra. Dette inntrykket har jeg fått fra tester jeg har lest hvor Monster blir slått av kabler til en brøkdel av prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX gjør ingenting bedre bare dyrere,det virker slik at vis du betaler en viss sum til George Lucas så får du enda et pent merke og sette sammen med alle di andre pene merkene.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn H.
    THX gjør ingenting bedre bare dyrere,det virker slik at vis du betaler en viss sum til George Lucas så får du enda et pent merke og sette sammen med alle di andre pene merkene.
    Det der er nok ikke sant nei, for og få et produkt THX-godkjent må det tilfredsstille mange strenge krav! Så selv om de tjener masse penger på dette, må alle produktene fortsatt gjennom den samme testen uansett.
    Disse kravene kan du blant annet lese om på www.thx.com

Att THX ikke gjør noe bedre en det det allerede er, er jo sant! For produktet er jo allerede ferdig laget når det går igjennom testen for og se om det tilfredsstiller kravene som er satt for og få en THX-godkjennelse.

Dette vil ikke si at det ikke finnes bedre kabler en Monster THX, for det gjør det, men påenget mitt er at det er ikke bare tull med THX. Det er faktisk veldig strenge krav som må oppnås, og da hjelper det ikke med en liten feil!
    At nå mange kanskje mener at da andre produkter som de syns er bedre burde være THX godkjente. Det kan hende de tilfredsstiller alle kravene, men produsenten er nødt til og betale en vis sum for og få lov til og sette THX symbolet der.. og dette er for at Lucasfilm skal få penger selvfølgelig. De trenger penger for og gå rundt de også.... Og selv om de prøver og godkjenne mest mulig for og tjene penger må det produktet som testes uansett gå igjennom alle kravene..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX er bra for oss kunder. da ser vi hva som er bra og ikke bra....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    THX er bra for oss kunder. da ser vi hva som er bra og ikke bra....
    Helt enig Martin! :!: :!: :!:

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX er salgsjippo. på min Meridian 861 har jeg THX-innstillinger-bruker jeg dem?NEI! De søpler til lyden og lager suppe ut av et oppløst lydbilde, de "smører" det utover, my 2 cents there.
    At det er strenge krav? Sjekk PC-høyttalerne med THX-merke :shock: Er dette spesielt bra? George Lucas og co gir THX logoen til de fleste som betaler, de lager bare nye THX-krav som tilfredsstiller fabrikkene :lol:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker denne subwoofer kablen nå!monster thx kabel.Den er bedre en den kablen jeg fikk med til min subwoofer.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det den som avshop selger?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er en monster 201 SW HT THX kabel.kjøpte den på elkjøp for noen år siden.jeg kjøpte den for det jeg fikk den billig :lol:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Det der er nok ikke sant nei, for og få et produkt THX-godkjent må det tilfredsstille mange strenge krav! Så selv om de tjener masse penger på dette, må alle produktene fortsatt gjennom den samme testen uansett.
    Vi diskuterer dette i en annen tråd også, og kan slett ikke finne disse strenge kravene som du påstår THX stiller.
    Kanskje du kan opplyse oss med en link/referanse til de eksakte kravene?

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Sjekk PC-høyttalerne med THX-merke :shock: Er dette spesielt bra?
    Hehe, pc høyttalere som er THX godkjente er det fordi de har så og så mye watt :lol:
    Alle de små fjortiss nerdene tror de får den ultimate hjemmekinoen på pc`en sin til 3000 kr.
    De finnes jo ikke mellomtone på slike anlegg :!:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Sjekk PC-høyttalerne med THX-merke :shock: Er dette spesielt bra?
    Hehe, pc høyttalere som er THX godkjente er det fordi de har så og så mye watt :lol:
    Alle de små fjortiss nerdene tror de får den ultimate hjemmekinoen på pc`en sin til 3000 kr.
    De finnes jo ikke mellomtone på slike anlegg :!:
    Tja, litt oppover i pris vokser elementene litt; Logitech Z-680 har ålreit mellomtone. Men likevel - så sette THX-merket på dette settet gir meg desto større følelse av det ikke stilles store krav. Diskanten er underdimensjonert, satelittene er dårlig integrert med subben, og bassen er fet, men ikke videre stram.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Vi diskuterer dette i en annen tråd også, og kan slett ikke finne disse strenge kravene som du påstår THX stiller.
    Kanskje du kan opplyse oss med en link/referanse til de eksakte kravene?
    If you are the manufacturer of home entertainment products targeted for commercial distribution and are interested in THX Certification programs, we welcome your inquiry. Typically, THX engineers work closely with manufacturers from a product’s inception through production.

Currently in the home entertainment category THX has certification programs for controllers, receivers, amplifiers, home theatre speakers, DVD players, and multimedia speakers and systems. We will require information on your anticipated sales volume, target retail prices, production schedule and launch date. If you feel that your proposed product is a good candidate for THX certification, please complete the form below and submit it for our review. Thank you for your interest in THX Certification Programs.

Please Note: We do NOT register or certify individual products or projects for consumers and end users. Our rigorous certification standards are designed for products being released for professional or retail distribution only.

THX does NOT make product recommendations to consumers. Our certification standards have been applied by more than 120 manufacturers and when you see the THX certified logo on equipment you can rely on high quality and consistent performance from that component. Please contact a THX Certified Dealer for assistance in designing a home theatre system, or look for the THX Certified logo when shopping for components.

Environmental Criteria
    Isolation. Noise sources, such as adjacent auditoriums, street traffic, airplanes, and concession stand equipment cannot exceed specified limits in a THX Certified auditorium. The specified limits ensure that the moviegoer is not distracted from the film.
    Background noise. The background noise level from the auditorium HVAC unit(s) is measured and cannot exceed NC 30 at any octave band. High levels of background noise can mask subtle effects in the film soundtrack, which is not acceptable in a THX Certified auditorium.
    Reverberation. Reverberation describes the acoustics in an auditorium. The reverberation times are measured and must comply with the time graph calculated for every THX Certified auditorium.
    Projection system and calibration
    Image quality. The projected image quality must meet THX and SMPTE specifications. Screen luminance, resolution, color, jitter and weave are evaluated by THX by using standard industry test equipment, test films, and proprietary test patterns.
    Image size. THX measures the projected image to verify that the entire image size is projected on the screen
    Sound system and calibration
    Equipment. Components for the auditorium sound system are selected from the THX Approved Equipment List and integrated into the auditorium by the THX Design Office. THX inspects the equipment installation for the correct placement and aiming of loudspeakers.
    Calibration. A THX Certified auditorium’s sound system is calibrated to SMPTE standards, using THX approved audio spectrum analyzers and test equipment.

Her kan dere lese litt om det!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve og få litt mere eksakt informasjon om dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke begynn en diger THX diskusjon igjen a :wink: