Kan dette bli en merkbar oppgradering??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan dette bli en merkbar oppgradering??

Vurderer å kjøpe ett sett med Monster Cable M1.2s Speaker Cable på 2x3 meter til front-høyttalerne mine, blir dette en bra og merkbar oppgradering fra den 25kr/m kabelen som jeg bruker fra før??

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch bruker jo Monster i høyttalerne sine, så hvorfor ikke;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt ann på. Noen vil synes det. Andre vil ikke synes det. Og noen ville kanskje ha syntes at andre kabler hadde blitt bedre. Hva som er bra lyd varierer fra person til person

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Vurderer å kjøpe ett sett med Monster Cable M1.2s Speaker Cable på 2x3 meter til front-høyttalerne mine, blir dette en bra og merkbar oppgradering fra den 25kr/m kabelen som jeg bruker fra før??
    Hva med disse fra monster som koster 100$ for 10ft (3m)? Ferdig terminert og ser litt kule ut Har bestilt fra den butikken før med god erfaring. Om du sender en mail og sier at du er fra Avforum bør du også få 10% rabatt. Tipper det koster deg ganske nøyaktig en tusenlapp med frakt, moms og tollgebyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det såg helt klart interessant ut Marantz, men grunnen til at jeg spurte om akkurat de kablene var pga det er en her på avtorget som selger sine for 1000 kr (nypris 2700)..bør ikkje det ver ett godt kjøp? eller er det ikkje vits å legge penger i høyttalerkabler?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Det såg helt klart interessant ut Marantz, men grunnen til at jeg spurte om akkurat de kablene var pga det er en her på avtorget som selger sine for 1000 kr (nypris 2700)..bør ikkje det ver ett godt kjøp? eller er det ikkje vits å legge penger i høyttalerkabler?
    Hvis du kan få de for en tusenlapp var jo ikke det så ille. Jeg kan nesten ikke svare deg på om det vil bli bedre lyd, det er det bare du som kan svare på etter å ha testet selv. Jeg tilhører den gruppen som ikke hører forskjell på høyttalerkabler, men kanskje du gjør det? Med unntak av norsk overprising har jeg hatt god erfaring med monster, i mitt tilfell div signalkabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å vurdere kabler ut fra pris pr. meter gir ikke et realistisk bilde av hva du kan forvente lydmessig. Her er det i stor grad snakk om matching med resterende utstyr. Men man bør vel kunne ha større forventninger til en kabel til 450,- pr. meter enn til en til 25,-. Materialkvalitet, areal, skjerming, terminering og visuell kvalitet er vel de viktigste kriteriene. Forskjellen er vanligvis størst på pkt 3 og 5. Har du en kabelsalat bak anlegget kan forskjellen bli stor.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, med ditt anlegg tror jeg du vi merke forskjell. Ofte lettere å merke forskjell på kabler, jo bedre resten av anlegget er. Men jeg tror absolutt du vil merke forbedringer i lyden med en såpass kabel oppgradering - så kjør på!
    Noen merker økning av detaljgjengivelse, og noen får tilogmed bedre bassrespong ved kabeloppgradering. Merket selv et lite løft fra en gammel tråd jeg brukte før, til en 75 kr/m. kabel med sølv fra Qed som jeg bruker nå.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å behandle romakustikken vil da være en mye bedre oppgradering enn kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Objektivt sett tror jeg ikke det å bytte kabler vil gjøre noe som helst med lyden din. Men det kan jo hende du vil oppleve en endring allikevel. Spørs hvor mottakelig du er for placebo. Uansett så tror jeg, som det blir sagt her, at å fikse på romakustikken vil kunne gjøre mer med lyden enn noe kabelbytte kan.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •