10-pins miniDIN

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 10-pins miniDIN

Hei,

har fått tildelt en AmiNET110 settop boks(IPTV) med en 10-pins miniDIN A/V utgang.
    Denne har ukjent pin-out selvsagt. Jeg har fått levert med en overgang til SCART, men jeg har ikke SCART input. Og ja, jeg vet jeg kan åpne/herpe SCART'n for å se og deretter mekke, men det ønsker jeg ikke.

Er det noen som har noen lure tips? På bra kabelsteder eller lign?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke et multimeter til å finne ut hva pinnene i DIN kontakten tilsvarer på SCART siden, så kan du evt bestille en 10pins miniDIN fra ELFA og så lodde deg en overgang til phono hvis tven din har det.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en elektro simpel mann som meg så må jeg nesten ha oversikt over
    hvilke volt/amper de forskjellige pin'ene skal gi på composite, audio f.eks ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke måle spenning, bare hvor pinnene går hen.

Lag deg et skjema à la:

miniDIN pinne1 = SCART pinne-a
    miniDIN pinne2 = SCART pinne-b
    miniDIN pinne3 = SCART pinne-c
    .....
    .....

Dette gjør du ved å bruke "pipelyd v/kontakt"-innstillingen (vet ikke hva målemetoden egentlig kalles på et multimeter men..., stort sett alle har denne funksjonen. Hvis du ser på dette bildet ser du funksjonen helt øverst (trekant mot strek). Så tar du den ene måleproben på pinne1 på miniDIN kontakten og setter den andre måleproben på pinnene på SCART kontakten til du hører pipelyd, og dermed har funnet hvordan pinnene er koblet)

Tips: multimeter med denne og de mest brukte funksjonene koster 89,- på biltema. Har flere slike selv liggende å slenge.

Så tar du for deg oppsettet på en SCART (det finnes forskjellige konfigurasjoner av SCART, ikke bare EURO-SCART) med utgangspunkt i et skjema på nett (f.eks dette)

Kunne vært greit å vite hva slags signal det er du vil ha? Hva slags skjerm /TV/projektor har du?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig! Har brukt denne funksjonen endel ganger på feilsøking i kabler. Men koblet ikke bruken inn på dette området. Skal prøves

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw, jeg skal ha dette inn på en Dell 2005FPW. Den har s-video, composite, DVI og VGA. Den sender SCART-RGB så det er mulig å få til en overgang til VGA tipper jeg men den er nok litt verre muligens. Det enkle er s-video/composite.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorrow
    Btw, jeg skal ha dette inn på en Dell 2005FPW. Den har s-video, composite, DVI og VGA. Den sender SCART-RGB så det er mulig å få til en overgang til VGA tipper jeg men den er nok litt verre muligens. Det enkle er s-video/composite.
    VGA kontakten har egne pinner for horisontal og vertikal sync, mens på SCART RGB sendes sync signalet sammen med fargene. Det er altså ikke bare bare, men krever et aktivt adapter med egne kretser for å gjøre endringen.

Du har ikke en pc til overs da, slik at du kan streame fra set-top-boxen til pcen og sende signalet via DVI eller VGA til skjermen? Leste såvidt at det skal gå an med denne STB'en...

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •