Strømkabel sammen med HT-kabel i kabelkanal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømkabel sammen med HT-kabel i kabelkanal?

Hei, jeg lurte på en ting.
    Jeg har lagt en strømkabel sammen med høyttalerkablene til mine bakhøyttalere inni kabelkanalen min. Når jeg fikk besøk av en kamerat, så sa han at det ikke var bra. Kan dette skade høytalersignalet, lydkvaliteten eller oppstå kortsluttning siden de ligger så tett inpå hverandre?

Kan jeg fortsette å ha strømkabelen der den ligger nå eller skal jeg ta den ut av kabelkanalen, eller har ikke dette noe å si siden de er isolerte?

Strømkabelen er en sånn man putter i kontakten, sånn at du får flere kontakter hvis noen skjønte det...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haunik
    Hei, jeg lurte på en ting.
    Jeg har lagt en strømkabel sammen med høyttalerkablene til mine bakhøyttalere inni kabelkanalen min. Når jeg fikk besøk av en kamerat, så sa han at det ikke var bra. Kan dette skade høytalersignalet, lydkvaliteten eller oppstå kortsluttning siden de ligger så tett inpå hverandre?

Kan jeg fortsette å ha strømkabelen der den ligger nå eller skal jeg ta den ut av kabelkanalen, eller har ikke dette noe å si siden de er isolerte?
    Går greit det vil jeg tro. Men signal kabler og strøm kabler derimot... Det tror jeg man bør ungå.

Sitat Opprinnelig postet av haunik
    Strømkabelen er en sånn man putter i kontakten, sånn at du får flere kontakter hvis noen skjønte det...
    En padde kanskje?;-)

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre du har foretatt veldig tvilsom skjøting av kablene eller har gnagere i kabelkanalene er ikke kortslutning noe problem. Hvis du ikke hører noe ekstra støy i høyttalerne med strømkabelen i bruk kan du ta det helt med ro og snurre film

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du har et skille mellom svakstrø og sterkstrøms kablene så bør du ikke tenke på det. i kabelkanaler er det som regel et skille allà en plastikkvegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    En padde kanskje?;-)
    JA! en strømpadde var det det het:-D

Sitat Opprinnelig postet av kas
    Så lenge du har et skille mellom svakstrø og sterkstrøms kablene så bør du ikke tenke på det. i kabelkanaler er det som regel et skille allà en plastikkvegg...
    Inni kabelkanalen er det bare 2 høyttalerkabler og strømkabelen til strømpadden.

Takker for svar, jeg lar kablene som er i kanalen ligge der de er jeg:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •