Kabel fra receiver til DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel fra receiver til DVD

Hei

Har i dag en "standar" kabel (2 stk RCA hannkontakter til 2 stk RCA hannkontakter) mellom receiver (HK 2550) og DVD spilleren (Cambridge DVD57).

Både DVD spilleren og Receiveren har mulighet for å kobles via coax og optisk. Vil det ha noen effekt for meg å kjøpe kabler og ta i bruk en av disse tilkoblingsmulighetene?? Og i tilfellet: hvilken av de skal jeg gå for?

Bruker anlegget til 70% film/tv og 30% musikk.

Mvh

Tendenfan

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Her er det mye å hente. Du får IKKE dolby digital eller DTS når du bruker kun analoge kabler.

Du kan velge selv om du kjøper Coax eller optisk da disse gjør samme nytten. Det kan også hende det fulgte med en komposittkabel med DVD spilleren (gule plugger) som du kan bruke som koaks kabel.

Koble til å nyt forskjellen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Heisann. Her er det mye å hente. Du får IKKE dolby digital eller DTS når du bruker kun analoge kabler.
    Takk for tipset!!

Sjekket både esken til DVD spilleren og receiveren. Var ikke noen ekstra kabler der som kunne brukes. Får ta meg en tur til uka og skaffe meg denne kabelen.

Er det ok å bruke en billig-variant fra Clas Ohlson til en 100 lapp, eller bør jeg kjøpe en dyrere? Trenger ikke lenger enn 0,5 meter.

Tendenfan

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke den analoge kabelen til du får kjøpt kabel over helgen. Ta bare f.eks å bruke den røde delen. På korte avstander funker som regel dette greit. Enjoy the difference

I 99% av tilfellene klarer man ikke å høre forskjellen mellom en billig videokabel som coax enn en dyr coax. Dette er dog diskutert i hjel da enkelte med superører vil høre forskjell for uansett hva sålenge de har kjøpt slike kabler selv.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde som du sa, og puttet "Saving privat Ryan" i DVD spilleren for å teste. Var jo sykt forskjell i lyden :lol: utrolig bra :!:

Eneste skår i gleden er at klokken er 01.30 og at jeg bor i blokk... da blir det litt vanskelig å skru lyden så høyt som den burde vært. Det får drøye til i morgen

Gracias!!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coax digitalkabler skal være av 75-ohms type. Benytt gjerne en relativt billig coax-kabel til video. Den har som oftest gule plugger, og den tar mye bedre vare på digitalsignalet!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Cambridge DVD57 har innebygde dekodere. Om de er bedre enn de man finner i HK-en er en annen sak, men man må uansett bruke de analoge utgangene for å kunne spille DVD-Audio.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du skal koble både digitalt og analogt!? Da har du jo alle muligheter!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •