lurer på noe angående bananplugger.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lurer på noe angående bananplugger.

hei, syns de terminalene bakpå min nad t753 som er til å feste høyttalerkabelen i er noe ordentlig dritt, uansett hvor hardt jeg skrur den skruen så løsner de eller så fliser kabelen seg når jeg setter den i og det detter av tråder fra kabelen.

sånne bananplugger går det ann å bruke de på kablene som går til forsterkerern? eller er er bananplugger bare til å bruke bakpå høyttalerne?

hvis det går, holder det med noen bananplugger fra clas ohlson elns da? eller burde jeg kjøpe noen litt dyrere?
    og hvordan fester man de til forsterkeren? bare dytter de inn dit høyttalerledningene vanligvis går?

håper dere kan hjelpe, for blir grøn av frustrasjon snart over at kablene ikke vil sitte ordentlig.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bananplugger på alle høyttalere og terminalene bakpå forsterkeren. Chlas-plugger fungerer utmerket. Hvor du dytter dem inn, og om det fungerer på forsterkern din kan jeg dessverre ikke svare deg på. Jeg plugger mine rett inn i terminalene - slik at de står rett ut fra forsterkern.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går ikke ann å plugge de sånn at de står rett ut bakfra, det er ingen steder å dytte inn pluggene, er bare et deksel over på nad'en.

men funker det å få de inn det hvor man vanligvis fester kablene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    hei, syns de terminalene bakpå min nad t753 som er til å feste høyttalerkabelen i er noe ordentlig dritt, uansett hvor hardt jeg skrur den skruen så løsner de eller så fliser kabelen seg når jeg setter den i og det detter av tråder fra kabelen.

sånne bananplugger går det ann å bruke de på kablene som går til forsterkerern? eller er er bananplugger bare til å bruke bakpå høyttalerne?

hvis det går, holder det med noen bananplugger fra clas ohlson elns da? eller burde jeg kjøpe noen litt dyrere?
    og hvordan fester man de til forsterkeren? bare dytter de inn dit høyttalerledningene vanligvis går?

håper dere kan hjelpe, for blir grøn av frustrasjon snart over at kablene ikke vil sitte ordentlig.
    Bananplugger kan du koble på høyttalere og forsterkere. Eg har bananplugger fra biltema syns di fynker kjempe greit eg. bare pass på at ingen ledninger er i enaen.

I midten av den røde og svarte så du skrur på skal det gå an å sette inn noe, er metall eller noe der så du kan sette inn bananpluggen.
    er ikke så veldig god til å forklare, så det får noen andre prøve å svare på viss du ikke fatter det jeg sa

edit: du var visst litt før meg der ja, du kan jo bare gå til en butikk å spørr så sier di koss det fynker. feks. ekjøp og hifiklubben

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ta en treskrue, skru den noen millimeter inn i plasten som er i enden av terminalene, og dra den ut. Så kan du sette bananplugger inni hullet..!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, tusen takk for hjelpen:-D
    stikker å kjøper noen plugger imorra.

men er det sånn at de på elkjøp må loddes ellerno?
    hva er forskjellen på de fra biltema og de som man kjøper hos hifiklubben?

noen som vet pris på 4stk bananplugger hos elkjøp/expert/euronics? biltema ligger så langt unna, og tror ikke de har noe på clas ohlson likevel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •