DALI Silver Wave 4 kabel ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DALI Silver Wave 4 kabel ?

Jeg skal kjøpe meg noen bi-wire høyttalerkabler til frontene mine og lurer på om 3m av disse vil være et godt valg ?
    DALI Silver Wave 4 Kabel

Eller finnes det andre og bedre alternativer for rundt 1000-lappen ? Trenger 2 x 1,5m.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville gått for xindak sin:
    SC-01B: 2x2,5m biwiring 600,- isteden.

Audiofoni AS

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruke så mye penger når du kan få Supra Rondo 4x4 til 60 kr meteren? Synest dette er en knall god kabel! http://www.mamut.com/controls/shop/s...bgid=73&gid=71

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Hvorfor bruke så mye penger når du kan få Supra Rondo 4x4 til 60 kr meteren? Synest dette er en knall god kabel! http://www.mamut.com/controls/shop/s...bgid=73&gid=71
    du får også komplette hjemmekino annlegg for 1000lappen hos elkjip, men noen velger å legge litt mer i det.
    i denne prisklassen er det jo litt av hvert å få tak i, skal du ha dem ferdig terminert? å må du ham i biwiering? eller kan du bruke jumpere?
    kimber har jo noen gode kabler til denne prisen. kansje kimber 8pr til 140 kroner meteren kan være noe, så har tu litt til å bruk på noen gode kantakter til kabelen og.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=finvåg]du får også komplette hjemmekino annlegg for 1000lappen hos elkjip, men noen velger å legge litt mer i det.QUOTE]

Den Dali kabelen koster 5,8 ganger mer enn Supra kabelen, men det er ikke sikkert den låter bedre i hans oppsett. Et anlegg til 6000 kr låter bedre enn et til 1000 garantert(med forbehold om at du kan håndplukke komponenter). Den samme garantien kan du ikke gi til et par kabler med samme prisdifferanse. Det er min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Motoman]
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    du får også komplette hjemmekino annlegg for 1000lappen hos elkjip, men noen velger å legge litt mer i det.QUOTE]

Den Dali kabelen koster 5,8 ganger mer enn Supra kabelen, men det er ikke sikkert den låter bedre i hans oppsett. Et anlegg til 6000 kr låter bedre enn et til 1000 garantert(med forbehold om at du kan håndplukke komponenter). Den samme garantien kan du ikke gi til et par kabler med samme prisdifferanse. Det er min mening.
    mange vil også si at de ikke hørr forskjell på et annlegg tl så så mange 1000 iforhold til et som koster 10 ganger mer. Nei å garantere at en kabel matcher med resten vil være vanskelig.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett anlegg er sjelden noe bedre enn det svakeste leddet.
    Har erfart at kabler har forskjellige klangfarger, og at de kan dra ett anlegg som allerede er bra det lille steget fra meget bra til feks veldig bra.
    Vil heller ha brukt 2/3 på signalkabler siden det er det leddet som er mest sårbart...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ett anlegg er sjelden noe bedre enn det svakeste leddet.
    Har erfart at kabler har forskjellige klangfarger, og at de kan dra ett anlegg som allerede er bra det lille steget fra meget bra til feks veldig bra.
    Vil heller ha brukt 2/3 på signalkabler siden det er det leddet som er mest sårbart...
    Dette er jeg enig i, men jeg mener det ikke har så mye med pris å gjøre. En dyr kabel er ikke automatisk bedre, men dette har blitt diskutert utallige ganger før.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finvåg: Det må være biwire, ja. Og termineringen har jeg ikke tenkt mye på. Jeg har en god del DALI bananplugger jeg fikk for en billig penge fra HFK tønsberg, så jeg tenkte å bruke disse. Hvor får jeg tak i kimber kablene ?

Bguarden: Signalkabelen er i boks. Føler at den er gjør jobben veldig bra, så nå er det høyttalerkabler som jeg ønsker å forsøke å forbedre. Har du noen forslag til hvilke kabler som ville passe mine høyttalere og forsterker?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    finvåg: Det må være biwire, ja. Og termineringen har jeg ikke tenkt mye på. Jeg har en god del DALI bananplugger jeg fikk for en billig penge fra HFK tønsberg, så jeg tenkte å bruke disse. Hvor får jeg tak i kimber kablene ?

Bguarden: Signalkabelen er i boks. Føler at den er gjør jobben veldig bra, så nå er det høyttalerkabler som jeg ønsker å forsøke å forbedre. Har du noen forslag til hvilke kabler som ville passe mine høyttalere og forsterker?
    Hmmm..
    Kanskje Nordost eller Audioquest?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse var de eneste bi-wire jeg fant i min prisklasse: Nordost Wyrewizard Dreamcaster -> Nordost Wyrewizard Dreamcaster - Hi-fi Center Kjeden.

Vil de være et bedre alternativ enn DALI Silver Wave ? De er vesentlig billigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vis det må være biwire blir jo straks utvalget litt mindre, kimber selges bla hos eltek ELTEK AS og www.tonart.no men skal du biwire med disse må du ha to sett, sikkert ingen dårlig løsning det.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Vile bare si at jeg bruker denne kabelen på senterhøytaleren min, og da jeg fikk denne og den erstattet den gamle kabelen som var Supra så ga det et utrolig løft i vokal, spesielt på SACD. Deler mine erfaringer, kanskje det kan være interessant. Meget fornøyd med denne i mitt oppsett

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •