RG6 som DIY component! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer V2003 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    lxg:
    Mulig du har rett om defekt kabel fra Monster. Vi begynte faktisk å lure på det. Men at onkelen min har brukt denne kabelen hele tiden helt til jeg kom opp med DIY kabelen ... og da skjønte vi at det er noe "galt" med Monsteren!!!

Jeg selv var 100% imponert over kvalitetet til Monsteren før DIY kabelen kom. Klart at vi får det vi betaler for .. i hvert fall *generelt*. Når det gjelder 75ohms RCA, så er jeg usikker på om det finns ekte 75 ohms RCA.

Håper at lxg har rett om mulig defekt Monster kabel ... for vi kommer til å få den byttes ut med en ny. De i butikken sa at de må teste før evt. bytting, jeg gleder meg til det!

mvh

Newcomer lxg sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster har ekte 75ohms RCA kontakter,alle RCA som brukes på monster sine video og digitalkabler er 75 ohm.

De kan også kjøpes som enkle plugger.

I utgangspunktet så er RCA en av de største drittpluggene som er laget,vis du kan bruke BNC så er dette mye bedre.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo bare nok et eksempel på at Monster selger skrap til juvelpris. Det slår jo aldri feil på lydsiden, så hvorfor skulle de gjøre det stort bedre på billedsiden?

Jeg har jobbet en del år med videoovervåking. For å opprettholde et bedre signal enn med RG 59, og dersom vi ikke skulle konvertere til optisk eller liknende, brukte vi en kabel som heter RG 22. Noen som har prøvd denne til hjemmekino?

Generelt hadde vi best resultater med Belden-kabler. Disse er også billige.

På lange strekk har vi forsøkt med plugger av forskjellig kvalitet, men vi kunne ikke merke forskjell på disse.

Det som virkelig gjorde forskjell på bildet var gode og dårlige termineringer. Det ble utelukkende brukt BNC.

Newcomer V2003 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått ned til butikken med Monster kabelen for testing før evt. bytting..

Konklusjonen er at det ikke er noe galt med disse!!!! Fikk ikke byttet til nye kbaler!

I mellom tiden har jeg søk/lest/spurt litt om 75ohms/"nesten" 75ohms/ikke 75ohms RCA plugger i forbindelsen med DIY kom. kabler ..

Kort & godt oppsumering: "Det har veldig lite å si eller det har ingen ting å si" !

mvh

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •