Kabel mellom Parabol og Tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel mellom Parabol og Tuner

Skal kjøpe meg en kabel som skal gå fra min Parabol til min Dreambox satelitt tuner, strekket blir på ca 6 meter.
    Jeg har et veldig bra 40" LCD tv så jeg ønsker meg best mulig signal fra parabolen og inn.
    Er det noen som kan tipse meg om åssen kabel jeg burde kjøpe? Parabolen har 4 hoder så jeg må ha kablen mellom dem og en overgang til 1 kabel også..

Håper noen kan hjelpe meg med dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke akkurat du trenger noen spesiell COAX for det der.
    Standard COAX og DISQ-switch til de fire hodene får du hos alle som selger sat-utstyr. De selger også dette hos ´tema og "Klas Jöran".
    Det eneste du trenger å passe på er at du ikke får noen skjøter på kabelen og at du ikke stifter hull i den da du fester den
    Unngår du det og du får satt opp tallerken skikkelig så skal du få bra signaler.

Sørg heller for at du har en god kabel mellom Dreambox`en og LCD`en.

Lykke te

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok kabelen har noe å si selv om signalet er digitalt. Har nettop installert en 1 kr pakke fra CD og kabelen som følger var en KTV 1.1/4.9 og så ut til å være av bra kvalitet. Tror ikke de hadde lagt ved så bra kabel hvis dette ikke betyr noe. Tross alt er det primærsignalet vi snakker om.

Vet at kabelen de selger på Clas eller Tema er stålkabel med kobberdekke. Her blr det en del notstand hvis strekket er langt.

Hvorfor skal så ikke kabelen kunne skjøtes. Det finnes jo allerede flere skjøter på kabelen hvis man bruler en DISQ-switch. Finnes da ypperlige skjøtestykker for formålet, eller man kan lodde og krympe....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å kjøpe en bedre kabel en den standaren Biltema og andre har men hvilken type og hvor bør jeg kjøpe dette?
    Overgangen fra 4 til 1 finnes sikkert også i forskjellige kvaliteter, noen tips til hva jeg bør velge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •