Får dårligere bilde med Monster antennekabel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Dette kjenner jeg til!

Jeg har kjøpt div. dyre antenne kabler bla fra Monster og bare hatt problemer. Jeg trodde først at det var min Meridian 565 som lagde så mye EM støy at det var noe feil på denne. Imidlertid så prøvde jeg en Hama "100hz TV" kabel, som skrøt av at den var skjermet med hele -80DB. TV bildet ble magisk mye bedre med disse kablene, og all støy forsvant. Forklaringen skal visstnok være at Monster skjærmer sine antennekabler kun i den ene enden, slik at disse "lekker" eller tar opp EM fra forsterkere m.m. - DERFOR VIRKER DISSE KABLENE OK PÅ SOVEROMS TV'N siden de færreste har full utstyrspark der som kan genere EM støy.
    PS en haug med antennekabler gis bort mot dekking av forsendelses kostnader - send en PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Jeg har kjøpt div. dyre antenne kabler bla fra Monster og bare hatt problemer. Jeg trodde først at det var min Meridian 565 som lagde så mye EM støy at det var noe feil på denne. Imidlertid så prøvde jeg en Hama "100hz TV" kabel, som skrøt av at den var skjermet med hele -80DB. TV bildet ble magisk mye bedre med disse kablene, og all støy forsvant. Forklaringen skal visstnok være at Monster skjærmer sine antennekabler kun i den ene enden, slik at disse "lekker" eller tar opp EM fra forsterkere m.m. - DERFOR VIRKER DISSE KABLENE OK PÅ SOVEROMS TV'N siden de færreste har full utstyrspark der som kan genere EM støy.
    PS en haug med antennekabler gis bort mot dekking av forsendelses kostnader - send en PM.
    Sier du det ja..! Hvor kjøpte du Hama-kabelen din?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse kjøpte jeg på Elkjøp og jeg mener at de kostet ca. kr 80.- for 2m.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isbj0rn
    Har fått svar fra importøren av Monster

Er jo fra en som lever av Monster, så mulig man må ta svaret med en anelse "salt"..

Men som han sir: "Monster antennekabel har en høyere bandbredde enn ordinær kabel. Dvs at den leverer alt av signaler som kommer gjennom veggen.. Også støy om det er det. Det har vært noen tilfeller av kunder hos UPC som har klaget på Monsterkabel. Det er fordi det er mye støy som kommer gjennom og fanges opp av TVen."

Så er man i et kabelnett med mye støy i nettverket, bør man kanskje styre unna Monster Antennekabel..
    Jeg ville tatt svaret med et lastebillass med salt! Høyere båndbredde i en coax? Se Snicker-is' svar over, det er ikke DET det dreier seg om.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •