VGA til RGB-scart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VGA til RGB-scart?

Frode H. anbefalte bruk av en overgangskabel og så PowerStrip satt til 50 Hz og oppløsningen til samme som tv-en. Men vet noen hvordan den kabelen skal være koblet (såkalt pinout)? Ville sette stor pris på å få vite det, så jeg kan teste saken!

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS - Jeg tar ikke ansvar for problemer som måtte oppstå ved bruk av informasjonen jeg legger ut linker til her!

Her er et par linker til informasjon om konstruksjon av VGA til scart kabel: http://ryoandr.free.fr/english.html og http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/index.html

Jeg laget en kabel basert på denne informasjonen forrige uke, men har ikke fått tid til å prøve det enda. Kona reiser bort til helgen, får se om ikke stua kan gjøres om til testlab da :wink:

Gøran

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det! Det skal en del til for å skade en tv med rene signaler, og bare man er nøye med lodding og sammenkobling går det som regel bra.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått prøvd dette, men uten hell. Har laget to forskjellige kabler, men får ikke TVen til å synke. Har prøvd å sette opp powerstrip med data som tilsvarer både NTSC og PAL, men får ikke stabilt bilde.

Bruker forøvrig siste versjon av powerstrip, Catalyst 3.4 og WinXP (Sp1) på Radeon 7500.

Noen andre som har prøvd dette og fått det til?

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde også en gang å sende ut PAL (interlaced, 50 Hz) over VGA, men fikk aldri noe signal som kunne tolkes av projectoren. Leste et sted at Windows ikke støtter så lave oppløsninger/frekvens-kombinasjoner. Dvs. windows må ha mer oppløsning for å funke. Skjønner ikke selv hvorfor - men det kan jo være forklaringen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •