Lage komponentkabel selv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lage komponentkabel selv

Hei.

Får ikke opp signalet fra min ps2 via ax4 og hdmi til pj. Har forsøkt det aller meste nå, og funnet ut at en test med en billig komponentkabel kan være verdt et forsøk, men da trenger jeg noen tips på veien...

Saken er det at jeg har et 40mm k-rør som hdmi-kabelen ligger i skjult i tak og vegger. Får ikke strukket ferdigterminert komponentkabel gjennom her i tillegg, og da lurte jeg på følgende:
    -Hvor får jeg tak i svinebillig kabel og plugger som jeg kan terminere selv (helst uten å lodde, da jeg ikke har førerkort på slikt)?
    - Er dette en såpass vanskelig jobb at jeg egentlig bare bør sjekke om ps2 kan fly fra 3 etg?

Sikkert noen andre tråder om dette her på forumet også, men jeg fant ikke stort i farten. Linker til diy mottas derfor også med takk!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en god artikkel om dette i siste nr av Hjemmekino, kjøp det så lærer du det du trenger å vite. Kabler kan du feks kjøpe hos eltek...http://www.mamut.com/dynabel trykk på inken så refresh(Oppdater) knappen dersom linken ikke virker.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste artikkelen i Hjemmekino, men tenkte det kanskje var noen som hadde noen litt mer utfyllende tips ang kabel og plugger (til å skru på som det stod i artikkelen).

I tillegg er det en stor fordel om de ikke er såpass dyre som f.eks. supra som eltek hadde, da jeg ikke er helt sikker på at jeg gidder å bruke 500 kr på kabel + plugger ettersom det kun er for å få opp bilde fra ps2 frem til ps3 kommer med hdmi-utgang...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CAT5-kabel + billigste sort RCA-plugger. Bruker det selv fra Playstation2/DVD og det funker fint (ca 10 meter lang kabel). Total kostnad for meg ca 15 kroner (hadde noe gammel nettverkskabel som jeg hadde 'fått' + 3 par RCA-plugger fra skrotkassen på Ljudia... ;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset!

Ettersom jeg jobber i it-bransjen, så har jeg selvsagt en 50m rull med cat5 liggende. Får stikke innom biltema i morgen og kjøpe noen plugger og teste litt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •