Får ikke lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Får ikke lyd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke lyd

Håper noen her kan hjelpe meg. Har kastet ut madamens høytalere og vil koble min H/K AVR5000 + Infinity til hennes JVC TH-S1 DVD receiver for å bruke DVD spilleren. Denne er desverre ikke utstyrt med annen utgang enn SCART, men med phono + optisk inngang. (??) Da kan jeg vel ikke få 5.1 lyd men ok, skal klare meg med stereo midlertidig. Problemet er at jeg får ikke lyd ut av SCARTen en gang. (SCART med to phono ut i tillegg) Har de virkelig vært så kjipe at de ikke har koblet til audio inne i receiveren?? Kan jeg i det hele tatt bruke denne spilleren da?

Har og en PS2 som jeg kanskje kan bruke istedet for. (Da får jeg jo 5.1 :grin: )Men har ikke gul phono inngang på tven. Hvilke pinner på SCARTen som skal inn på tven skal jeg lodde på fra den gule fra PS2en?

Setter stor pris på svar. Er lei skranglete JVC lyd!

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å legge en tusenlapp eller to i en ok dvd-spiller?

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp en liten scart adapter.
    Fåes på de fleste elektrokjeder, f.eks elkjøp osv.
    En sånn en følger som regel med PS2'en.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra på nærmeste elkjøp butikk og kjøp en overgang fra kompositt video til scart. Koster ikke mange kronene.

Tror nok dette er den enkleste måten å få bra lyd på, bildet derimot vil kanskje være litt under pari...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, og så kjapt da! Skal prøve en slik adapter. Dette er kun midlertidig så får jeg handle ny spiller senere. JVCen er det ikke noe håp for? Kommer til å savne fjernkontroll.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke er digital utgang på DVDreceiveren? Junior hadde en ELTAX greie som han brukte som DVD spiller etter at han kjøpte seg receiver. Den hadde digital coax ut.

Har du bilde av baksida på JVC'en, evt. link til manual?

Kan jo kjøpe deg fjernkontroll til PS2, evt trådløs håndkontroll. DVD spiller med RGB i scart vil vel likevel være greiest med tanke på bilde.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På baksiden er det kun scart utgang, optisk inngang og stereo phono inngang. Manualen har jeg desverre ikke, men det står tydelig på baksida. Rart, burde heller vært utganger? Men istedet for å gi 100-150kr for adaptere kan jeg kjøpe en dårlig dvd spiller til 4-500kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er en optisk utgang bak likevel, men at det er, hehe, " skrivefeil" el. no.. Siden det er optisk kan du jo bare prøve! umulig å ødelegge noe i forsterker eller dvd !

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke det er skrivefeil, lette opp manualen, så det ser nok dårlig ut.

Kjøper du en brukt DVD spiller ala Pioneer 575 så får du en ok spiller til en billig penge.

Skal antakelig kvitte meg med min DVD spiller om ikke lenge, men det er JVC, he,he. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •