billig vs dyr component

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

billig vs dyr component

Hvor stor forskjell er det på de rimlig 0-1000 og de dyre over 1000-.

Vil jeg mereke stor forskjell hvis jeg kjøper en på clas ohlsen til 200 i forhold til en fra monster til 1799.

skal bruken den til en TH-42PA50E

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange meninger om dette men om begge kablene er av skikkelig kvalitet, dvs. følger spesifikasjonen til coax RG-59 kabel som er det component signaler skal overføres på. Så tipper jeg den største forskjellen er merkenavnet, muligens designet på pluggene og pris. :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt an på anlegget og hvor frik man er..
    Hvis man sammenlikner Biltema med feks. Black magic kabelen som til tross for ca. 500kr differanse blir regnet som en enda bedre kabel enn Monster, så vil (antakeligvis) forskjellene bli enda klarere. Bedre mikro/makrodynamikk, perspektiv, oppløsning.. you name it!! Men, smaken er som baken. Og fortsatt så er det musikken som er det viktigste:-)

Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg gikk fra billig til dyr komponentkabel mellom dvd-spilleren og DLP prosjektoren min, merket jeg med en gang en kraftig redusering av regnbueeffekten.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom komponentkabler fører analoge signaler er disse mer utsatte for kabelkonstruksjon enn digitale kabler. Lengden på kabelen har også en del å si for resultatet. Det samme med signalstyrken fra kilden. Jeg tror at det er fint mulig å se forskjeller på slike kabler, selv om forskjellene sikkert er ganske subtile. Spesielt gjelder dette korte strekk.

Personlig tror jeg en kommer langt med RG-59 kabel og noen plugger. RG-59 har god skjerm og rett motstand.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt morsomt å lese om div. dyre kabler egentlig.. selv om jeg betaler 5x lavere pris enn normalt ler de sikkert godt på fabrikken også

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Litt morsomt å lese om div. dyre kabler egentlig.. selv om jeg betaler 5x lavere pris enn normalt ler de sikkert godt på fabrikken også
    RG-59 er da ikke noe dyrt...

Uansett, det er nok mange svindlere i kabelbransjen ja! Har en først sett huste til Monster-Cable sjefen vet en at det ikke er noe problemer med penger hos ham i hvert fall...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg fikk plastma og DVD-spiller i hus testet jeg først den lakris-komponent-kabelen som fulgte med TVen (4-5 meter), og det ble veldig mye støy i bildet. Hvis jeg skal prøve å forklare hvordan det så ut så tenk deg at bildet fra DVD'en og et svakt bilde fra en ikke innstilt TV-kanal (snø) blir lagt sammen, med andre ord helt grusomt å se på. Kjøpte så en ny Supra-kabel til rundt 700 (4 meter) og bildet ble helt rent. Jeg har nokså billige komponenter, så jeg vet ikke hvor bra den Supra-kablene er på tipp topp utstyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •