Hvilke kabler trenger en til hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke kabler trenger en til hjemmekino?

Har bestilt meg en Pioneer vsx-915. Skal snart bestille Pionner dv-490, XTZ 99WMT til å ha bak og XTZ 99WMT senter. Har to stativhøyttalere fra før som jeg skal bruke foran. Har også en Xbox som skal være koblet til, og iblant skal den bærbare dataen kobles til for å se film eller spille musikk. Tv'en er en et par år gammel Philips.

Kan noen si meg hvilke kabler jeg skal kjøpe? La oss si at jeg ikke har noen kabler akkurat nå...

På tv'en er det en audio ut (Sånn rød\hvit). Inn er det to scart, s-video og sånn rød\hvit\gul.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan hjelpe newbie med dette?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noman
    Har bestilt meg en Pioneer vsx-915. Skal snart bestille Pionner dv-490, XTZ 99WMT til å ha bak og XTZ 99WMT senter. Har to stativhøyttalere fra før som jeg skal bruke foran. Har også en Xbox som skal være koblet til, og iblant skal den bærbare dataen kobles til for å se film eller spille musikk. Tv'en er en et par år gammel Philips.

Kan noen si meg hvilke kabler jeg skal kjøpe? La oss si at jeg ikke har noen kabler akkurat nå...

På tv'en er det en audio ut (Sånn rød\hvit). Inn er det to scart, s-video og sånn rød\hvit\gul.
    RCA signal eller digital mellom DVD og Receiver. Digital for surround da.
    høyttalerkabler de respektive høyttalere.
    RCA -> minijack til den bærbare og RCA signal til xbox, eventuelt digital? (Er det ikke digital på den)
    Og fra tven kan du og ha RCA på lyd-ut vil jeg tro.

Kort og greit, mye RCA eller digitalt og en jack til pcen.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --Borte vekk--

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra dvd-spillern: Scart til tv og koax til receiver?
    Fra bærbar: s-video til tv og rca til receiver?
    Fra xbox: der er det bare den originale kabelen jeg har. Da kan jeg bruke enten rca (gul\rød\hvit) eller scart. De på hifi-klubben i ski sa at det er digitalt ut på xbox, men jeg kunne ikke finne noe.

Men det jeg egentlig lurer på er om det er noe bedre å koble bildesignalene gjennom receivern også? Kan jeg koble for eksempel xbox med sånn gul plugg inn på receivern og bærbaren med s-video inn på receivern, også bare ha en s-video fra receiver til tv som sender bildesignalene til xbox og bærbar?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Når det gjelder høytalerkabler anbefaler jeg deg å bruk Kimber instalasjonskabel. Disse koster så å si ingenting, og gir et godt resultat.
    Kablene får du kjøpt hos Morten Norsk Audioteknikk, Oslo.

Mvh
    Trond

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra dvd-spillern: Scart til tv og koax til receiver?
    Fra bærbar: s-video til tv og rca til receiver?
    Fra xbox: der er det bare den originale kabelen jeg har. Da kan jeg bruke enten rca (gul\rød\hvit) eller scart. De på hifi-klubben i ski sa at det er digitalt ut på xbox, men jeg kunne ikke finne noe.

Men det jeg egentlig lurer på er om det er noe bedre å koble bildesignalene gjennom receivern også? Kan jeg koble for eksempel xbox med sånn gul plugg inn på receivern og bærbaren med s-video inn på receivern, også bare ha en s-video fra receiver til tv som sender bildesignalene til xbox og bærbar?
    Hvis du kjøper en overgang fra xbox til komponent fra Monster har denne også uttak for digetal lyd. Xboxen i seg selv har kun analog ut. Hifi-klubben i Marcus Tranes gate har noen av disse liggende i en rotekasse som du kan få til halv pris. Anbefaler deg å ikke kjøre bildet via kompositt (den gule pluggen) Komponent eller Svideo gir mye bedre farger og mer stabilt bilde.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgangen på tven er ofte påvirket av tvens volumkontroll. Dette gjelder ikke alle, så det må testes.
    Har vært ute for at det da ikke går an å stenge av tvhøyttalerene for bare å bruke forsterkeren. Dette gir da en uholdbar ekko-lyd. Er dette tilfelle på tven din bør du ta lyden fra en ekstern tuner. F.eks en vhs eller en dvd-opptager
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, sett den monster kabelen i den rotekassa jeg også! Men han som jobba der mente at jeg måtte kjøpe en overgang fra den kabelen til en optisk kabel. Siden hullet som var på monster-kabelen ikke passer på en optisk kabel. Stemmer det?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har aldrig testet dette på min egen kabel. Bare sett at det var et uttak der. Regnet med at det var til en 3.5coax
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •