Valg av HDMi kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av HDMi kabel

Heisan.
    Dette er TVen jeg har:
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._specification

det skal være HDMi utgang på den.. og slik jeg har forstått det (koriger meg hvis jeg tar feil) så er HDMi den beste kabel løsningen nå til dags. bedre enn komponent og scart?

Vell uansett jeg ser etter en DVD spiller jeg kan bruke slik at jeg for best mulig kvalitet på bilde.

Men ingen av DVD spillerne medfølger det HDMi kabel.. og jeg har funnet ut at det finnes så altfor mange ulike hdmi kabler. noen som er like i begge ender og noen som er dvi og hdmi.
    hvilken av disse bør jeg velge?

tilfelle er det noen her som kan anbefalle meg en kabel jeg burde kjøpe med?

har sett typer som heter Monster HDMI, GOLDHDMI, og vanlige uten gull som hetere Hama HDMI..

er det stor forskjell på disse ? prisen svinger hvertfall mellom 1000kr og mer

Setter stor pris på all hjelp mvh Katrine

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _ducktales_
    Heisan.
    Dette er TVen jeg har:
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._specification

det skal være HDMi utgang på den.. og slik jeg har forstått det (koriger meg hvis jeg tar feil) så er HDMi den beste kabel løsningen nå til dags. bedre enn komponent og scart?

Vell uansett jeg ser etter en DVD spiller jeg kan bruke slik at jeg for best mulig kvalitet på bilde.

Men ingen av DVD spillerne medfølger det HDMi kabel.. og jeg har funnet ut at det finnes så altfor mange ulike hdmi kabler. noen som er like i begge ender og noen som er dvi og hdmi.
    hvilken av disse bør jeg velge?

tilfelle er det noen her som kan anbefalle meg en kabel jeg burde kjøpe med?

har sett typer som heter Monster HDMI, GOLDHDMI, og vanlige uten gull som hetere Hama HDMI..

er det stor forskjell på disse ? prisen svinger hvertfall mellom 1000kr og mer

Setter stor pris på all hjelp mvh Katrine
    Ser ut til at tv`n din har både HDMI/DVI. Det spiller ingen rolle hvilken av disse du bruker,billedkvaliteten er den samme. De fleste dvd spillere har HDMI, da skal du ha en HDMI/HDMI kabel med han kontakt i begge ender. Hva den koster tror jeg betyr svært lite i ditt tilfelle. (kort kabelstrekk)? Lykke til!

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste dvd spillere har ikke HDMI nei. Men hvis du ser etter en oppskalerings DVD spiller sånn at du får HD, så kjøp en Oppo Dv971h... Så kjøper du bare en DVI-HDMI kabel eller hvis du har DVI inn, så følger det med en DVI kabel fra OPPO

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    De fleste dvd spillere har ikke HDMI nei. Men hvis du ser etter en oppskalerings DVD spiller sånn at du får HD, så kjøp en Oppo Dv971h... Så kjøper du bare en DVI-HDMI kabel eller hvis du har DVI inn, så følger det med en DVI kabel fra OPPO
    Det vet jeg da også godt.. Jeg prøvde å fortelle ut fra ønket om best mulig billedkvalitet så velger hun en DVD spiller med HDMI utgang.Løsningen du viser til bruker jeg selv, og det fungerer også utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Ok takk men hva vil oppskalerings DVD spiller si?
    jeg er helt blank beklager..

men du sier at DVI er bedre en HDMi da?

jeg er bare ute etter å få best mulig kvalitet på tven min jeg=)
    Jeg så en -Toshiba SD-350 Sølv, DVD spiller DivX, DTS, HDMI oppskalering 720p/1080i-

Den også står det en sånn oppskalering på..
    Vil den være like bra?

I tilfelle bare fortell meg hvilken kabel jeg skal kjøpe for best kvalitet.. hvis den ikke trenger å være så dyr for bra kavlitet er det greit.. tror det holder med 1-2 meters kabel.

på forhånd takk

Mvh Katrine

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _ducktales_
    Ok takk men hva vil oppskalerings DVD spiller si?
    jeg er helt blank beklager..

men du sier at DVI er bedre en HDMi da?

jeg er bare ute etter å få best mulig kvalitet på tven min jeg=)
    Jeg så en -Toshiba SD-350 Sølv, DVD spiller DivX, DTS, HDMI oppskalering 720p/1080i-

Den også står det en sånn oppskalering på..
    Vil den være like bra?

I tilfelle bare fortell meg hvilken kabel jeg skal kjøpe for best kvalitet.. hvis den ikke trenger å være så dyr for bra kavlitet er det greit.. tror det holder med 1-2 meters kabel.

på forhånd takk

Mvh Katrine
    Jeg ville ikke valgt den spilleren, (har testa den selv).Legg gjerne til litt penger i spiller og kjøp en billig kabel;-) Om det er DVI eller HDMI spiller ingen rolle.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten eller ingen effekt med skalering på 32"

På en 32 " TV vil du neppe se noen forskjell ved oppskalering. Jeg testet nylig en Samsung på min 37" LCD og det var ingen gevinst å se ved oppskaleing. Da er det mye viktiger at bildet er bra med riktige farger og godt sortniva. Å bruke Komponenet utgangen med rød/blå/grønn kontakt kan noen ganger gi bedre bilde. Kjøp en av hver og velg den som gir best bilde - den du ikke bruker tar Ekjøp i retur :razz:.

Når det gjelder en kort HDMI kabel har det ingen hensikt å legge mye penger i den. Så lenge kablen synkroniserer TV og DVD og viser bildet holder det med en billig. Hadde det vært snakk om kabel på 10 m hadde nok vært lurt å legge noe mer i den. Komponent kabel er analog og bør være av god kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen gode råd om valg av DVD spiller da?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD tips

Du finner vel noen tips her: http://avforum.no/forum/showthread.p...867#post390867

Forøvrig kan jeg anbefale å legge litt til å potten og kjøpe en med harddisk av type Sony RDR-HX510/710/520/720. Sony har meget bra bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ikke glemme at HDMI kabel inneholder lyd i tillegg til digitalt bilde, noe DVI ikke gjør. Hvis du ikke skal sende lyd til eget hifi anlegg, ville jeg gått for HDMI kabel. Du trenger ikke legge ned store summer i det heller. Clas Olsen har en helt ok kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •