kan høyttalerkabler endre lyden (diskanten bass osv) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    har et par dali concept6 og en nad t537 reciver.
    men syns til tider diskanten kan bli for skarp og sånn, spesielt på rock/metall
    så lurte jeg på kan høyttalerkabler endre dette?

og hvordan kabel burde jeg bruke? bruker nå noen kabler jeg kjøpte på euronics. kostet 10kr meteren, de har ikke noe spessielt navn ellernoe.

hva med denne?
    gale kabel
    hei, da har nokk mer med høytaleren å gjøre enn kablene. dali er (etter min mening) litt skrikete når en spille black metall på litt volum. de fremhever mellomtone og diskant litt mye, sånn at det høres litt grautete ut når volumet stiger. tviler på du vil høre forskjell på høytaler kabler. der har nok høytaleren mer å si enn kablingen din!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    hmm har prøvd et sett dali consept 6 med en den BEE forsterkeren med en nar dvd spiller. Der vardet også plaget med skarp topp og litt tynn lyd, var da koblet sammen med nordost HT-kabler og monster signal,prøvdde for skøy skyls en duelund kabel i dette anlegget, tro det eller ei ingen skarpe topper der lenger
    Duelund er jo kjent for å være en "notch" lysere enn vanlige kabler.
    Med feil matching kan lyden bli skarp. Har ett DIY-kabel prosjekt som står og brenner inn akkurat nå.. kalt AS/DM;-) Må jo gi barnet mitt ett navn siden jeg ikke har hørt noen som har lagd en på den måten jeg har gjort:-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •