Hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Hjelp!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!!

Jeg lurer på hva som er best av optisk og coaxial digitalkabel. Jeg kjøpte meg to kabler i går, en av hver, men har ikke åpnet den coaxiale enda siden esken må ødelegges. Og et spørsmål til som er litt off topic, hvordan skal jeg få subwooferen til å funke på NAD T753?? Den funker bra i stereo så lenge jeg ikke bruker digitalkabel, men den funker ikke i noe som helst modus når jeg bruker digitalkabel.

Takker meget for gode svar! ;-)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chriselv
    Jeg lurer på hva som er best av optisk og coaxial digitalkabel.
    Det finnes mange formater for optisk overføring av både lyd og bilde. Regner med at det er Toslink du snakker om. Toslink gir høyere jitter en coax, men det er neppe merkbart. Med coax risikerer du problemer med jord og med høyfrekvente signaler som forplanter seg. Jeg ville bare gått for Toslink.

Bare velg en av de mange trådene om dette på forumet:
    http://avforum.no/forum/kabler/17718-coax-eller-optisk.html

Newcomer reVo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subben

For å få subben til å funke må du vel bare koble sub kabelen i suben, og videre opp i en av PreOut utgangene på NAD Surround Reciveren. Tror den har egen Sub PreOut/Utgang. Prøv deg litt fram. Det er gøy å styre med sånt, synes jeg da :P

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chriselv
    Jeg lurer på hva som er best av optisk og coaxial digitalkabel. Jeg kjøpte meg to kabler i går, en av hver, men har ikke åpnet den coaxiale enda siden esken må ødelegges. Og et spørsmål til som er litt off topic, hvordan skal jeg få subwooferen til å funke på NAD T753?? Den funker bra i stereo så lenge jeg ikke bruker digitalkabel, men den funker ikke i noe som helst modus når jeg bruker digitalkabel.

Takker meget for gode svar! ;-)
    Ettersom jeg har lært så er coax best.. Fordi på toslink blir signalet først gjort til elektrisk (som på coax) før den blir gjort om til lys.. før den så blir gjort til elektrisk igjen. Men, mye kan ha forandra seg siden da..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •