DIY Scart.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: DIY Scart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Scart.

Det finnes sikkert tråder om dette allerede, men jeg fant ingen...

Hva er egentlig forskjellen mellom Scart og Scart RGB? Er RGB samme signal som komponent? Hvis ikke, er det dårligere/like bra/bedre?

Dekoderen har S-video utgang og Scart-utgang, og jeg har planer om å lage meg en Scart som skal gå fra dekoder til plasma. Er det noen som vet hvilke kabler i Scart'en som må koples? Jeg ønsker å få best mulig signal frem til TV'en og da antar jeg at Scart RGB er best (?), og ønsker i tillegg lyd frem til TV'en.
    Jeg fant denne linken, men likevel er ikke jeg sikker....
    http://www.leadsdirect.f9.co.uk/scartwiring.htm

Dette er det jeg tror er riktig på "output-enden" (korriger meg hvis jeg tar feil):
    Audio Out (pin 1 & 3)
    Audio Ground (pin 4)
    Component Red (pin 15 & 13)
    Component Green (pin 11 & 9)
    Component Blue (pin 7 & 5)
    Scart Ground (pin 21)

Trengs fler kabler å loddes på? Har hørt om noe slags sync-greier tidligere, men finner ikke det igjen....

Finnes det krav til kablene som skal brukes? Har tenkt å bruke Cat-5 kabel for å lage Scarten.

Håper på hjelp folkens....

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig poenget? En SCART-kabel koster maks en hundrings, så hvorfor bry seg?

Slik jeg har skjønt det, trenger man en fullkoblet SCART om man skal bruke RGB, dvs at alle pinnene faktisk er i bruk. Opplys meg gjerne om jeg tar feil...

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Hva er egentlig poenget? En SCART-kabel koster maks en hundrings, så hvorfor bry seg?

Slik jeg har skjønt det, trenger man en fullkoblet SCART om man skal bruke RGB, dvs at alle pinnene faktisk er i bruk. Opplys meg gjerne om jeg tar feil...
    fordi de billige scart kablene bruker ofte Kompositt signalet som er i kontakten, og det er jo rett og slett ræva. Dessuten får du jo bedre bilde med skikkelige kabler på RGB (75ohm coax).

Ang. spørsmålet jarlandre, er ganske sikker på at du må ha med blanking/RGB status kontaktene og. men jeg er ikke helt sikker på om du trenger fler.. har ikke gjort dette selv.

hvis du kjøper Supra sin AV6.4 kabel så kan du jo enkelt koble alle kontaktene.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den fullkoblet, så bruker de vel det kilden sender ut skulle jeg tro. Selv har jeg i alle fall en slik "Hi-grade" fullkoblet SCART kjøpt på Claser'n til en hundrelapp eller noe slikt, stor forskjell i bildet når jeg setter DVDen (Denon 2910) til å sende RGB ut på SCART-utgangen, derav slutter jeg at det funker fint med den kabelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb

... fordi kablene allerede ligger i veggen, og Scart kan ikke trekkes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •